Gå til innhold

Føler jeg ikke får være meg selv i familien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler jeg bare må lette på trykket og bare få sagt det til noen. Merker at når jeg er samlet med familien som voksen føler jeg at jeg ikke får være meg selv og føler meg lite inkludert. Og har nok gjort det siden jeg var liten.  
Jeg får ikke være meg og de skal alltid komme med kommentarer som «dette bør du heller gjøre» istedenfor å komme med tips som er frivillig. Det er nesten kommanderende. Og jeg blir så irritert. Litt dikterende - «du må gjøre dette». Det har vært sånn hele uken mens vi var sammen og kjenner det brenner inni meg. Det minner meg om når jeg var yngre og husker jeg ble rasende. Mens det var ikke like mye med mine andre søsken. Akkurat som om mine ideer/tanker ikke hadde noen betydning eller verdi. Jeg kjenner jeg blir den barnslige versjonen av meg selv. Og vil bare langt vekk fra dem. Kjenner jeg ikke orker mer. Har prøvd å ta det opp, men merker at ingen er der. Jeg må også være med å gjøre ting de ønsker. Kjenner jeg får helt avsmak og har fått nok av familien på en god stund

Anonymkode: fdc0f...b2a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gi slike kommentarer oppmerksomhet. Bare la være å svare, og snakk heller med noen andre. Maser de igjen, så bare sier du; "Jeg hørte deg første gangen" (gjenta om nødvendig) 

At voksne mennesker ikke klarer å oppføre seg er ikke ditt problem. Bare overse det. Om det sårer deg, så ikke vis det. De er ute etter en reaksjon. IKKE GI DE DEN GLEDEN! 

Anonymkode: 0f749...492

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle familier er basert på kjærlighet og å ville hverandre vel. 

Jeg tror ikke din familie er en av de lykkelige, harmoniske familiene hvor grunntonen i familien er å ville hverandre vel. 

Det er ikke din feil. Ta vare på deg selv, ta avstand om du trenger det og de tillater deg det. (Ikke fordi du skal spørre om lov, men noen familier reagerer ekstremt når du forsøker ta avstand). 

Anonymkode: bce59...ef2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...