Gå til innhold

Lagde en ripe i kjøreskole bilen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer nå? Kan jeg få bråk for det? :vetikke:

Anonymkode: ea5b9...ad5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk du bort og skrapte med en kniv i lakken eller skjedde det mens du hadde trafikkopplæring?

Anonymkode: b4538...bf8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Gikk du bort og skrapte med en kniv i lakken eller skjedde det mens du hadde trafikkopplæring?

Anonymkode: b4538...bf8

Jeg skulle rygge og svingte for å komme ut av en parkeringsplass og skrapte nederst på bilen foran, under forlykta på "nesa til bilen, på en kantestein. Om du skjønner hva jeg mener? Var ikke med vilje eller noe. Trodde jeg hadde nok plass.

Var under timen og læreren var i bilen. Men hun ble sur og jeg spurte ikke. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

De er forsikret mot sånt, ikke ditt problem. Du er garantert ikke den første eller siste som bulker under opplæring.

Anonymkode: 06510...63b

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vel, i den settingen er det læreren som er fører av bilen og skolen har forsikring, at hun ble sur er hennes problem egentlig og en smule uproft egentlig. Hun burde forsikret deg om at dette ikke er et problem, folk som har hatt lappe i årevis kan gjøre samme feil i et uoppmerksomt øyeblikk så jeg ville forsøkt å riste det av meg om jeg var deg ❤️ 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så bra! 😅 Jeg var redd for at neste time ville bli kjempe dyr! 

ts

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Shit happens, du er jo der for å lære. Det er ikke deg det er læreren.

Anonymkode: d687e...cda

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Når en er elev ved en kjøreskole inngås det en avtale. Vil tro det står noe om i avtalen om hva eleven står ansvarlig for?

Det var et uhell, og kjøre skolelærer kunne stoppet kjøringen og unngått skaden.
Så lenge skaden ikke er gjort med uaktsomhet eller forsett bør ikke kjøreskolen kreve du dekker denne skaden. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Den risikoen er det 100% trafikkskolen som tar. 

Du er jo ELEV. Det hadde vært helt hårreisende om de skulle få deg til å betale. 

Anonymkode: a6a7e...f52

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier - uprofesjonelt å bli synlig sur av dette. Kjørelærer burde heller forsikret deg om at det ikke var din feil da kjørelærer alltid har overordnet ansvar og også blir regnet som fører av bilen. Sånn med mindre du med vilje gasset på selv om lærer sa stopp (men selv da skulle lærer stoppet da de har egne pedaler). 

Anonymkode: 9a5c0...c55

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
TBL12 skrev (46 minutter siden):

Når en er elev ved en kjøreskole inngås det en avtale. Vil tro det står noe om i avtalen om hva eleven står ansvarlig for?

Det var et uhell, og kjøre skolelærer kunne stoppet kjøringen og unngått skaden.
Så lenge skaden ikke er gjort med uaktsomhet eller forsett bør ikke kjøreskolen kreve du dekker denne skaden. 

Har ikke signert noe, eller hørt noe om det....

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke signert noe, eller hørt noe om det....

ts

Så du har ingen avtale med kjøreskolen? Du bare møter opp og tar en kjøretime på drop-in? 

Anonymkode: 26316...4ca

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det kan være en trøst, så velta jeg den splitter nye motorsykkelen til kjørelæreren da jeg skulle øve på å kjøre åttetall. Jepp, han ble sur, for jeg gjorde dessverre akkurat det han hadde sagt at jeg ikke skulle gjøre. Ikke med vilje, så klart. Men jeg måtte ikke betale noe ekstra for det, selv om den fikk noen stygge riper.

Anonymkode: bddce...a3e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Så du har ingen avtale med kjøreskolen? Du bare møter opp og tar en kjøretime på drop-in? 

Anonymkode: 26316...4ca

Ja 😬 Eller de skriver opp fremgangen og sånt men jeg har ikke noen kontrakt. Er Kør så du har alt på appen eller noe.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvis det kan være en trøst, så velta jeg den splitter nye motorsykkelen til kjørelæreren da jeg skulle øve på å kjøre åttetall. Jepp, han ble sur, for jeg gjorde dessverre akkurat det han hadde sagt at jeg ikke skulle gjøre. Ikke med vilje, så klart. Men jeg måtte ikke betale noe ekstra for det, selv om den fikk noen stygge riper.

Anonymkode: bddce...a3e

Uff, ja det er kjipt. Hadde løpt til skogs jeg! :P 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Som andre sier - uprofesjonelt å bli synlig sur av dette.

Det er jo forståelig da. Mange kjøreskoler er vel læreren selv eier av firmaet og bilen, og h*n selv som må ta kostnaden med egenandel, bonustap, tid bilen er ute av drift på verksted, osv.

Anonymkode: 0fe00...3a3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo forståelig da. Mange kjøreskoler er vel læreren selv eier av firmaet og bilen, og h*n selv som må ta kostnaden med egenandel, bonustap, tid bilen er ute av drift på verksted, osv.

Anonymkode: 0fe00...3a3

Forståelig, men svært uprofesjonelt! 

Det er faktisk ikke Kåre sin bil som blir ripa opp, det er kjøreskolelærerens firma sin eiendel. Hvis Kåre er så emosjonelt knytta til bilen, så bør han la være at noen andre får kjøre bilen hans. Da får han bli transportsjåfør istedenfor, så kan han bli sur på seg selv om noe skulle skje. 

Kåre er komplett uegnet som kjørelærer om han blir sur fordi en nybegynner (som HAN SELV har ansvaret for opplæringen til!!!!!) riper opp bilen. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kåre får ta at eleven ripet opp bilen som selvkritikk - her har kjørelæreren ikke gjort jobben sin. Det er HAN som regnes som fører av bilen all tid eleven ikke har lappen. 

"Jeg er sur på deg fordi jeg ikke har gjort jobben min" sier Kåre nå.

Kåre tar simpelthen feil! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har kjøreskolen en nettside hvor du finner informasjon om plikter, rettigheter osv når du er elev der? 

Anonymkode: ccbff...650

Skrevet

Det er per definisjon læreren som kjører under en sånn time så det er helt klart ikke ditt problem, forsikringen for kjørelæreres bil og taxier dekker helt andre ting en vanlige biler og er nok relativt dyr men dekker bedre sånne skader (inkludert tapt næringsinntekt pga verksted)

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...