Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå hatt spiral i 5 måner, snart 6. Første 4 månene hadde jeg litt mensen hver dag. For 1-2 måner siden mistet jeg mensen. Puppene mine har vokst (har gått opp noen få kilo men veier 50 så er fortsatt  utrolig liten og tynn) og puppene er ømme og vonde å ta i. Jeg har mensensmerter og bare sitter å venter på mensen. Men den kommer ikke. Er jo nesten 100% sikkert med spiral så sannsynligheten for graviditet er jo ekstremt liten. Men er tross alt rundt 1 av 100 som jeg har forstått det. Men den har jo ikke falt ut eller noe heller, og regner med den ligger på rett plass der inne. 

Flere som kjenner på samme ting med spiral? 

Har tatt graviditets test med strimler men de testene er også 99% så kan aldri garrantert at det stemmer heller…. Tenker å ta en skikkelig en bare for å vere sikker.

Takk for svar!

Anonymkode: e083f...bf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mine bivirkninger var daglig spotting/småblødning i rundt tre uker hver mnd. Veldig plagsomt da det påvirker livskvliteten.

Og vektoppgang. 8 kg på ett år.

Endret av Ny Bruker
AnonymBruker
Skrevet
Ny Bruker skrev (17 minutter siden):

Mine bivirkninger var daglig spotting/småblødning i rundt tre uker hver mnd. Veldig plagsomt da det påvirker livskvliteten.

Og vektoppgang. 8 kg på ett år.

Okei, takk for svar

Hvor lenge valgte du å ha i denne? Tok du ut grunnet bivirkningene?

Anonymkode: e083f...bf8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan anbefale kobberspiral, da slipper du hormonelle bivirkninger.. 

Anonymkode: 1308d...b69

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp utrolig mye første 3-4 mnd før det stabiliserte seg. Blødde konstant i samme periode. 

men jeg ble også deprimert, mye humørsvingninger og generelt amper. Null sexlyst. dette varte til jeg tok ut spiralen etter ca 2,5 år…. 

en annen type spiral nå. Hatt den i snart 1 år. Småspotting en gang i mnd ca. Thats it av bivirkninger. 

Anonymkode: 0b449...20b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Gikk opp utrolig mye første 3-4 mnd før det stabiliserte seg. Blødde konstant i samme periode. 

men jeg ble også deprimert, mye humørsvingninger og generelt amper. Null sexlyst. dette varte til jeg tok ut spiralen etter ca 2,5 år…. 

en annen type spiral nå. Hatt den i snart 1 år. Småspotting en gang i mnd ca. Thats it av bivirkninger. 

Hvilken har du nå?

Anonymkode: 0746f...4de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvilken har du nå?

Anonymkode: 0746f...4de

Mirena nå😊 

Skrevet

Mine bivirkninger var først heftige menssmerter (livmoren som prøvde å bli kvitt fremmedlegeme), småblødninger i 6 uker før all blødning stoppet. Fikk aldri mensen med spiral etter det. Etter hvert fikk jeg stadig tilbakevendende kviser og nedsatt sexlyst (ikke så mye at den forsvant som med minipillen). 

Det var mindre bivirkninger enn mange andre prevensjoner jeg har prøvd, så satte inn en ny etter fem år. Men det var så vondt at jeg valgte å gå uten prevensjon etter det. Det var da jeg oppdaget at kvisene og nedsatt libido var en bivirkning. 

Det er ikke unormalt at mensen forsvinner med spiral, så du er neppe gravid. Slimhinnene blir supertynne og mange mister også eggløsning helt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...