AnonymBruker Skrevet 7. august #1 Skrevet 7. august Jeg har begynt som besøksvenn på et gamlehjem / sykehjem og observerer eldre personer når jeg er der, og lurer på når man begynner å få slike trekk som mange eldre har, som feks: -Sær og sta -Treg gange -Treg å prate -Åpne munnen sent og tygge med åpen munn/ smatte -Liten interesse for omverdenen Litt stresset for å bli gammel skjønner dere😬 Anonymkode: f0d3c...528
AnonymBruker Skrevet 7. august #2 Skrevet 7. august Nei, ikke nødvendigvis. Det med liten interesse for omverden kan være depresjon, men også fordi de liksom i den alderen mer forbereder seg litt mentalt ubevisst på åndeverden de skal til. Er mange eldre som kan være særnog vanskelig. Som regel kan der være noe tidligere livet de har gjort, som har ført til det. Mange har såkalte hverdagstraumer de aldri har healet fordi de fleste undertrykker bare følelsene sine. Det med åpne munnen sent og tygge med åpen munn, trenger ikke være noe de gjorde som ung, men som eldre har de vel mindre energi og bryr seg ikke mye om hva andre tenker. Treg ganger hører med alderdommen da. Man blir tregere gå , med årene. Mamma var for eksempel raskere før, men nå har hun og begynt gå tregere. Anonymkode: 7d23b...38b
AnonymBruker Skrevet 7. august #3 Skrevet 7. august Ikke vær stressa for bli gammel. De som blir som dette, kan ha hatt en litt usunn livsstil. Spist mye dritt og trent lite. Er feks å noen eldre over 60 og 70 som ser rimelig ung ut og er sprek og veldig glad, mye interessert i omgivelsene sine. Alle er ikke likens. Anonymkode: 7d23b...38b
BeeKind Skrevet 7. august #4 Skrevet 7. august (endret) Tror mange bare mister filter. At de har holdt oppe en fasade kanskje, men så viser hvem de egentlig er når de mister evnen til det. Men husk at de som sitter på gamlehjem er de som ikke klarer seg hjemme. Veldig mange eldre klarer seg godt og dør med skoa på! Endret 7. august av BeeKind 2 1
Rotemor Skrevet 7. august #5 Skrevet 7. august Det du beskriver der er skikkelig gamle mennesker i siste stadie av livet. Lite verdifullt å bruke tid på å bekymre seg for det..
AnonymBruker Skrevet 7. august #6 Skrevet 7. august Mitt inntrykk er at deler av en forsterkes og ikke endres så mye. Men opplever at noen av de får flere trekk som ligner foreldrene deres. Eller så er det bare jeg som først ser det da, for da har jo også jeg blitt eldre. Anonymkode: eee4f...ceb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå