Gå til innhold

Jeg så en slank dame spise en hel potetgullpose på toget

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Problemet" med dette, er at du ikke har informasjon om aktivitetsnivå, hyppighet av matinntak eller hvor ofte hun spiser potetgull. Basert på en enkelthendelse, er det vanskelig å konkludere med at dette er vanlig kost for henne, og derfor urettferdig eller ikke.

Anonymkode: 8b520...b75

Men det sies jo at beste måten å bli slank på er via kosthold. At det spiller lite rolle hvor mye man trener. 

Anonymkode: 7f89c...f2e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne ha vært meg....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nøkkelen til å være slank ligger i hvor seksuell aktiv man er. 

Tykke damer og menn har utfordringer knyttet til å være seksuell aktive, de ligger for det meste barw å tar imot eller så varer akten svært kort tid. 

Om du er slank så er det et bevis på at du har et. Positivt seksualliv. 

Anonymkode: 73384...693

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det sies jo at beste måten å bli slank på er via kosthold. At det spiller lite rolle hvor mye man trener. 

Ja og nei. Trener man ved å gå turer, jogge litt, gå på gruppetimer på sats etc forbrenner man ikke noe særlig. Trener man som en toppidrettsutøver trenger man ekstra kalorier.

Anonymkode: 76b49...fb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor folk sulter ihjel på Gaza, fordi kroppene sparer på fettet🙄

Anonymkode: 8aad1...fc5

Nei… men man hadde sultet i hjel raskere om kroppen ikke hadde spart. Om kroppen hadde skrudd på skyhøy fettforbrenning i krig og sult hadde vi dødd raskere. Kanskje ikke overlevd som art. Kroppen er egentlig ganske smart, den har bare ikke tilpasset seg moderne vestlig overflod. 

Anonymkode: 9410f...816

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men man vet fortsatt ikke hvor ofte denne dama spiser potetgull. Kanskje dette var første gang på flere måneder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selv er jeg overvektig og har ikke spist potetgull kaker eller is på et halvt år. 

Likevel går ikke vekta nedover. Spiser grønnsaksbasert og skikkelig lav kalori måltider. 

Det er så urettferdig. 

Vet også om slanke folk som spiser sjokolade nærmest hver dag. 

Hun tilbød meg potetgull. Jeg takket nei. 😔

Halla, sorry jeg sliter med å tro på dette… et halvt år uten å gå ned i vekt, jeg er overvektig og jeg hadde gått ned masse på ‘kalorifattig’ diett… men for all del, kan være det er noe annet som gjør vektreduksjon vanskelig, det er jo plausibelt.  

jeg kjenner ikke den slanke chipsdamen, men når jeg spiser chips på buss så vil jeg ikke sitte der og: vil du ha chips ?? Jeg synes allerede at det er sært nok at jeg spiser chips på bussen og er ikke så gira på å møte blikket til folk da  😅 er vel mer greit om kvelden osv også. 

hun høres jo ikke så veldig norsk ut 🙈  eventuelt litt 😅😅 vil ikke si… 

Anonymkode: 35f98...7e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tykke damer og menn har utfordringer knyttet til å være seksuell aktive, de ligger for det meste barw å tar imot eller så varer akten svært kort tid. 

Dette er iallefall BS

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nope. Var singel i mange år av 20-årene og hadde derfor ikke sex. Var (og er) slank uten å måtte jobbe særlig for det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Men man vet fortsatt ikke hvor ofte denne dama spiser potetgull. Kanskje dette var første gang på flere måneder.

Eller hvor mye annet hun spiste den dagen. En pose potetgull er tross alt bare rundt 1000 kcal, bare halve dagsbehovet til en slank, gjennomsnittlig kvinne.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller hvor mye annet hun spiste den dagen. En pose potetgull er tross alt bare rundt 1000 kcal, bare halve dagsbehovet til en slank, gjennomsnittlig kvinne.

Ikke sant!

AnonymBruker
Skrevet

En innstilling som har hjulpet meg mye da jeg gikk ned i vekt (har gått ned 32 kg og vært stabil i vekt i 5 år) er at "ja det er urettferdig at mange naturlig slanke tilsynelatende kan spise det de vil uten å legge på seg. Enten at de naturlig har en god regulert apetitt som gjør at de kan gå lenge uten mat, eller at det de vil spise er lite, eller at det kan være forskjeller i forbrenning"...

Men jeg tenker alltid at ja, nå er det vanskeligere for meg, men det er sånn det er. Jeg kan kun jobbe ut fra mitt utgangspunkt. Jeg hadde et mål og det var å gå ned i vekt og bli slank. Og jeg har et mål som er å forbli slank for resten av livet. 

Om det betyr at jeg må avstå fra potetgull - ok, det er ingen næring i potetgull. Jeg lager skikkelig god mat og er bevisst på ingrediensene, jeg har fremdeles matglede. Men jeg kan ikke spise alt jeg har lyst på. Og jeg kan heller ikke være bitter på at jeg ikke kan spise alt jeg har lyst på. Det viktigste for meg er å være slank. 

Anonymkode: c51e8...b98

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan fint spise en pose potetgull på en dag. Jeg har behov både for saltet og karbohydratene. 

Men hvis du misunner meg det, så kan du gjøre som meg! Hvis du løper 10-12 km i røft terreng 2 dager i uka, og ellers tar noen korte løpeturer på 5 km ett par ganger i uka, så kommer kroppen din også til å være takknemlig for salt og karbohydrater. Potetgull er noe av det beste for å fylle på før og etter lange løpeturer, spesielt i varme temperaturer. 

Så hvor mye trener du? Hvor mange dager i uken har du lange cardio-økter? 

Anonymkode: 5aadc...75e

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg kan fint spise en pose potetgull på en dag. Jeg har behov både for saltet og karbohydratene. 

Men hvis du misunner meg det, så kan du gjøre som meg! Hvis du løper 10-12 km i røft terreng 2 dager i uka, og ellers tar noen korte løpeturer på 5 km ett par ganger i uka, så kommer kroppen din også til å være takknemlig for salt og karbohydrater. Potetgull er noe av det beste for å fylle på før og etter lange løpeturer, spesielt i varme temperaturer. 

Ja, sant! Kroppen trenger plutselig mye mer karbohydrater etter jeg begynte å løpe 10km noen dager i uka, merkelig det der... 😉 

Anonymkode: ce6bf...12f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri sett en tjukk dame spise en pose potetgull på toget heller :P Man blir ikke tynn/tjukk av ett måltid. Er ikke potetgullet som er rart, det er at det var på toget.

Anonymkode: 884bb...fe4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke i det hele tatt. Jeg har ikke vært aktiv på over 10 år og har vært både sylslank og medium på disse årene. 

Handler om gener, kalorier og aktivitet. Alt mulig av aktivitet. 

Anonymkode: a3da2...c5c

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å gå 10K skritt om dagen så ser man at det er slankende + man får ikke tid til eller lyst på så mye snacks. 

Anonymkode: 76b34...22c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Omg, i dag så jeg en tjukk dame som spiste salat, hvem hadde trodd det, trodde vi bare spiste baconfett og sjokolade. Visste ikke at dette gikk an, er helt sjokkert.

Anonymkode: bba19...6ae

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selv er jeg overvektig og har ikke spist potetgull kaker eller is på et halvt år. 

Likevel går ikke vekta nedover. Spiser grønnsaksbasert og skikkelig lav kalori måltider. 

Det er så urettferdig. 

Vet også om slanke folk som spiser sjokolade nærmest hver dag. 

Hun tilbød meg potetgull. Jeg takket nei. 😔

Altså, man får ikke nødvendigvis opp i vekt om man spiser lite av annet den dagen. Har flere venner som lever på sjokolader, begge er radmagre fordi de knapt spiser noe annet. 

Anonymkode: 0089c...73a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg har alvorlig artrose så løping er ikke noe jeg kan drive med, selv om jeg så mye skulle ønske å kunne det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...