Gå til innhold

"Jeg sier ikke at du er stygg, men du har et spesielt utseende"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svarer «jeg sier ikke at du er dum, men du kommer med endel uintelligente utsagn».

Anonymkode: 49e2f...0c3

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det der er negging, altså å komme med negative kommentarer i en veldig stupid "sjekketeknikk". Filosofien er visst noe med at man skal få dama til å tenke at hun ikke er bra nok for noen andre, og dermed tar hun til takke med han som er så "grei" at han vil nedlate seg til å ligge med denne "spesielt utseende" dama. 🙄🙄🙄

Helt dust TS, og utrolig at noen menn fortsatt holder på sånn. 🙄🙄

Anonymkode: 44ae1...a4e

Ja, 100% negging. Han visste hva han sa. 

Anonymkode: b1360...5fc

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det var en fyr som sa dette til meg, hvordan skal jeg tolke det? 

Anonymkode: 8f8d7...e14

Det er jo ganske tullete, men det blir som å begynne med "jeg er ikke rasist, men ..."

Jeg hadde ikke lagt noe mer vekt i verken fyren eller tolkningen.

Anonymkode: 9c501...887

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En fyr som hadde vært regissøren min i en student film. Sted: urinalen på en uteplass.. 

Er du skuespiller?

Hadde han valgt deg selv til å spille i studentfilmen? Det er massevis av skuespillere med spesielt utseende som utmerker seg nettopp pga dette, tenker umiddelbart på f.eks Adam Driver. 
Hvis du er skuespiller vil vel utseendet ditt være noe du må «leve av» og hvis han hadde drukket aner jeg ikke om dette bare var en slags kommentar på hvordan du «presterer» i jobbsammenheng: at du er en skuespiller som utmerker deg pga et «spesielt utseendet» 

.. hva tenker du selv? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan være noe så spesielt at det blir atypisk.   - litt større nese enn forventet, kraftigere kjeveparti, stor/liten avstand mellom øynene. 

kroppspråk, blikk, mimikk, dialekt, språk, nivå, høyde, klær som kan bli for mye/lite i forhold til ansiktet. 

Eksempel Anya-Taylor Joy. For noen er hun for spesiell (øynene langt fra hverandre)  

At man er spesiell kan være både positivt og negativt, glemt blir du ikke.  Hvordan man håndterer å være spesiell er noe annet, noen går jo inn for det, andre ikke. Hvorfor det er vanskelig å være spesiell bør man tenke på hvorfor. Noe kan man gjøre noe med, andre ikke.  

IMG_9874.jpeg

Anonymkode: 004a6...a74

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Forsøk på "negging", han sier negative ting og gir tvilsomme "komplimenter" for å gjøre deg usikker sånn at du ikke skal være for ovenpå og avvise ham men heller kanskje søke godkjennelse fra ham.

Anonymkode: 1de82...bc5

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For hadde han gitt et oppriktig kompliment der han vil få frem at du har en særegenhet ved deg, så hadde han ikle starta setninga med "jeg sier ikke at du er stygg, men...". Så åpenbart negging i mine øyne.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden):

Er du skuespiller?

Hadde han valgt deg selv til å spille i studentfilmen? Det er massevis av skuespillere med spesielt utseende som utmerker seg nettopp pga dette, tenker umiddelbart på f.eks Adam Driver. 
Hvis du er skuespiller vil vel utseendet ditt være noe du må «leve av» og hvis han hadde drukket aner jeg ikke om dette bare var en slags kommentar på hvordan du «presterer» i jobbsammenheng: at du er en skuespiller som utmerker deg pga et «spesielt utseendet» 

.. hva tenker du selv? 

Tja det kan vel tolkes på flere måter, det er grunnen til at jeg spør. Merk: Jeg har også blitt kalt stygg av andre, så jeg er ekstra sårbar på dette punktet.   

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For hadde han gitt et oppriktig kompliment der han vil få frem at du har en særegenhet ved deg, så hadde han ikle starta setninga med "jeg sier ikke at du er stygg, men...". Så åpenbart negging i mine øyne.

Vet ikke om det hadde vært bedre hvis han hadde hoppet rett på "Du har et spesielt utseende"

• Nyttig 1
Skrevet

Som at han vil forbli singel en god stund fremover.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det sier folk om Carrie Bradshaw / Sarah Jessica Parker også og hun er NYDELIG! Så du er i godt selskap. Og han fortjener ikke deg.

Anonymkode: 18d10...d1c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke om det hadde vært bedre hvis han hadde hoppet rett på "Du har et spesielt utseende"

Du har et veldig særegent eller særpreget utseende, som jeg skrev, er jo en fin formulering som ikke kommuniserer noe negativt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en tonedøv kommentar, fra en person jeg ikke ville hatt i livet mitt. 

likevel vil jeg legge til at de peneste menneskene ofte er det fordi de ikke er konvensjonelt pene, men har trekk som ikke er vanlige, som eksemplifisert av ab a74

Anonymkode: 9885a...e51

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (12 minutter siden):

Er du skuespiller?

.. hva tenker du selv? 

Det kan være et mulig kompliment slik du beskriver det, men det er tvetydige greier. 

Skrevet

For en dust. Jeg hadde sagt "Jeg sier ikke at du er dum, men du har en spesiell personlighet".

Han hadde jeg ikke brukt mye tid på, gitt. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan være noe så spesielt at det blir atypisk.   - litt større nese enn forventet, kraftigere kjeveparti, stor/liten avstand mellom øynene. 

kroppspråk, blikk, mimikk, dialekt, språk, nivå, høyde, klær som kan bli for mye/lite i forhold til ansiktet. 

Eksempel Anya-Taylor Joy. For noen er hun for spesiell (øynene langt fra hverandre)  

At man er spesiell kan være både positivt og negativt, glemt blir du ikke.  Hvordan man håndterer å være spesiell er noe annet, noen går jo inn for det, andre ikke. Hvorfor det er vanskelig å være spesiell bør man tenke på hvorfor. Noe kan man gjøre noe med, andre ikke.  

IMG_9874.jpeg

Anonymkode: 004a6...a74

Med unntaket av lang avstand mellom øynene, vil jeg si hun er konvensjonelt pen.  

• Nyttig 2
Skrevet

Klassisk negging!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå):

Klassisk negging!

Regnes det som negging hvis vi begge er heterofile menn? (Jeg skrev dette i feil underforum)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var en fyr som sa dette til meg, hvordan skal jeg tolke det? 

At han vil utnytte deg for fitte og ødlegge selvtilliten din evnt han hater deg for du er for sterk eller minner han om noen annen. Kom Deg vekk! Han er ikke dum han er utspekulert og slem

AnonymBruker
Skrevet
Kaneel skrev (Akkurat nå):

At han vil utnytte deg for fitte og ødlegge selvtilliten din evnt han hater deg for du er for sterk eller minner han om noen annen. Kom Deg vekk! Han er ikke dum han er utspekulert og slem

Har ikke fitte, men takk.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...