AnonymBruker Skrevet 7. august #1 Skrevet 7. august Vurderer å flytte for en stilling mannen har fått tilbud om, men problemet er vi har barn. Nå er det helt klart ikke umulig for oss å flytte, men tenker pga stabiliteten. Flyttet for mannens studier i utgangspunktet og en ny flytting føles vanskelig ut mtp barna. Men samtidig har mannen søkt arbeid med MANGE avslag en liten stund nå. Markedet er helt elendig hva angår hans yrke nå for nyutdannede, så dette kan være en vei inn. Er ikke en fast stilling men problemet er jo at når han har søkt faste stillinger er det bare masse avslag pga manglende erfaring innen feltet. Så kan være en "stepping stone" til fast jobb. Byen det blir aktuelt å flytte til har jo stillinger som kan være aktuelle i etterkant og kanskje lettere å få. Så vi trenger nok ikke flytte Igjen etter det. Vi trives igrunn heller ikke så godt der vi bor nå på sett og vis. Bedre oppvekstvilkår i byen vi ser på. Han har kommet ganske langt i søknadsprosesser før men til syvende og sist blitt valgt bort pga dette med manglende erfaring. På lang sikt økonomisk for oss så er det jo ikke holdbart og bare ha min inntekt for alltid heller(selv om vi har klart oss på den en god stund, men vil gjerne ha penger til fritidsaktivitet til barna, slippe på tenke på økonomien). Å plutselig ha dobbelt så mye som vi har nå hadde betydd MYE for vår økonomi. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 5c143...2d1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #2 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke en fast stilling Man flytter ikke barn uten fast stilling mener jeg. Han kan flytte dit alene og få den erfaringen. Anonymkode: 54522...153 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #3 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man flytter ikke barn uten fast stilling mener jeg. Han kan flytte dit alene og få den erfaringen. Anonymkode: 54522...153 Det går ikke for da får ikke jeg til å jobbe min jobb. Turnus. Anonymkode: 5c143...2d1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #4 Skrevet 7. august Heller flytt enn arbeidsledig. Skal barnet se foreldrene sulle hjemme? Hva er konsekvensene på sikt mtp jobb ved å ta jobben og ikke? Anonymkode: 886de...9ba 9 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #5 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det går ikke for da får ikke jeg til å jobbe min jobb. Turnus. Anonymkode: 5c143...2d1 Da får du bytte jobb til en dagtid stilling eller be om tilrettelegging på jobben du har nå. Anonymkode: 2e9f5...cd0 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #6 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da får du bytte jobb til en dagtid stilling eller be om tilrettelegging på jobben du har nå. Anonymkode: 2e9f5...cd0 Du jobber IKKE turnus i alle fall hører jeg. Ikke sånn det funker. Anonymkode: 5c143...2d1 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. august #7 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Heller flytt enn arbeidsledig. Skal barnet se foreldrene sulle hjemme? Hva er konsekvensene på sikt mtp jobb ved å ta jobben og ikke? Anonymkode: 886de...9ba Tar han ikke jobben er det jo ikke sånn at det står andre jobber i kø og venter. Som sagt tøffe tider i bransjen for nyutdannede, de søker erfarne. Og få en fot innenfor kan bety mye. For som sagt har karakterer og slikt noe gjort at han har kommet langt i prosessen, men han har ikke arbeidserfaring spesifikt innen feltet og blir derfor valgt bort. Stillingene har hatt 100+ søkere. Så alternativet kan være å surre rundt i en halv evighet fordi han ikke får foten inn. I tillegg er oppvekstmiljøet så som så der vi bor (mye ungdomsgjenger, narkomane). Jobber som ikke er relatert til hans utdanning går dårlig overens med mine arbeidstider fordi så og si alt arbeid uten krav til utdanning har ubevkevm arbeidstid , dårlig lønn og små stillinger. Og hvis vi må punge ut masse penger for barnevakt så går vi jo fort i minus av at han jobber en liten helgestilling på Rema 1000(som forsåvidt ikke er så himla lett å få seg heller igrunn). Anonymkode: 5c143...2d1 1
fru Alving Skrevet 7. august #8 Skrevet 7. august Flytt og gi det en sjanse. Folk har flyttet dit jobben er i alle tider TS, deg er sånn "the west was built" uten sammenligning forøvrig.. Hvis du får deg jobb der så prøver dere dette et år og ser hvordan det går. Mye lettere og få noe fast når han har et bein innenfor. Barn har godt av p se at foreldrene jobber og bruker seg selv🥰 7 5
AnonymBruker Skrevet 7. august #9 Skrevet 7. august fru Alving skrev (28 minutter siden): Flytt og gi det en sjanse. Folk har flyttet dit jobben er i alle tider TS, deg er sånn "the west was built" uten sammenligning forøvrig.. Hvis du får deg jobb der så prøver dere dette et år og ser hvordan det går. Mye lettere og få noe fast når han har et bein innenfor. Barn har godt av p se at foreldrene jobber og bruker seg selv🥰 Ja kanskje vi skal det. Trives jo uansett ikke godt der vi er nå. Eneste er ny skole og slikt noe. Men vi får det vel til. Når det har vært begrenset med jobbmuligheter her og har vi jo fulgt oppfordring om det man "skal" gjøre. Og det er jo å søke andre plasser i landet. Og endelig har det (om kun delvis) ført fram. Sies jo at det alltid er den første jobben som er vanskeligst å lande. Anonymkode: 5c143...2d1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #10 Skrevet 7. august Ingen flytter vel for en jobb? Hva med barnas skole. Hva med venner og familie. Skal dere bare røske opp i alt det? Galskap. Anonymkode: 8d12f...97d
AnonymBruker Skrevet 7. august #11 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen flytter vel for en jobb? Hva med barnas skole. Hva med venner og familie. Skal dere bare røske opp i alt det? Galskap. Anonymkode: 8d12f...97d Ingen flytter for jobb, er du helt virkelighetsfjern? 😅 Nå har de ikke så mange venner her enn så lenge dessverre. Anonymkode: 5c143...2d1 15 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #12 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen flytter vel for en jobb? Hva med barnas skole. Hva med venner og familie. Skal dere bare røske opp i alt det? Galskap. Anonymkode: 8d12f...97d Familien trivest jo ikke i nåværende by og ikke er det godt oppvekstmiljø der heller. Jobb, utdanning og kjærlighet må da være en av de vanligste grunnene til å flytte? Anonymkode: 30d05...62b 3
fru Alving Skrevet 7. august #13 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen flytter vel for en jobb? Hva med barnas skole. Hva med venner og familie. Skal dere bare røske opp i alt det? Galskap. Anonymkode: 8d12f...97d Jo det er noe veldig mange gjør. Min beste venninne og familien hennes flyttet til Tromsø for der fikk pappaen er professorat. Da skulle hun starte vgs så det ble stor overgang. Veldig mange mennesker flytter dit de får gode jobbmuligheter. 10
AnonymBruker Skrevet 7. august #14 Skrevet 7. august Ingen barn dør av en flytting. Hvis både han og du får jobb der så flytt. Jeg har flyttet mange ganger uten problemer. Anonymkode: e8003...35d 1 2
Brunello Skrevet 7. august #15 Skrevet 7. august Folk flytter på kryss og tvers i alle andre land enn Norge. I USA flytter de langt på grunn av jobb. Gjerne mellom delstater. Det samme i mange andre Europeiske land. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #16 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen barn dør av en flytting. Hvis både han og du får jobb der så flytt. Jeg har flyttet mange ganger uten problemer. Anonymkode: e8003...35d Jeg får jobb hvor som helst når som helst på dagen nærmest så 0 stress med min jobb. Men for mannen min har det vært vanskelig, uheldig med timing for når han ble ferdig med sin utdanning. Var betydelig bedre marked når han startet studiet og var derfor han jo startet på studiet i utgangspunktet. Bedre muligheter for jobb. Litt lån skal jo etterhvert og betales ned Anonymkode: 5c143...2d1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #17 Skrevet 7. august Får du deg jobb der? 2 foreldre uten fast jobb er litt sjansespill. Er det billigere eller dyrere å bo der? Dere må vel egentlig se litt på hele regnestykket. Boligpriser, kollektiv/bil? Utgifter for å komme seg til og fra kontra der dere bor nå. Dumt å flytte forså å måtte betale dobbelt så mye på bolig og bilutgifter kanskje. Anonymkode: 8a5a7...4b2
AnonymBruker Skrevet 7. august #18 Skrevet 7. august Også regner jeg selvfølgelig med at han søker på alt mulig av jobber, å ikke bare innen utdanningen han har. Anonymkode: 8a5a7...4b2 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #19 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Får du deg jobb der? 2 foreldre uten fast jobb er litt sjansespill. Er det billigere eller dyrere å bo der? Dere må vel egentlig se litt på hele regnestykket. Boligpriser, kollektiv/bil? Utgifter for å komme seg til og fra kontra der dere bor nå. Dumt å flytte forså å måtte betale dobbelt så mye på bolig og bilutgifter kanskje. Anonymkode: 8a5a7...4b2 Får meg jobb hvor som helst over hele landet fra langt uti gokk til storbyer. Byen er ikke billigere men inntekten er dobbelt så mye nesten om mannen får denne jobben. Vi må ikke betale dobbelt så mye for bolig. Anonymkode: 5c143...2d1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #20 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Også regner jeg selvfølgelig med at han søker på alt mulig av jobber, å ikke bare innen utdanningen han har. Anonymkode: 8a5a7...4b2 Se tidligere svar om dette. De jobbene som ikke er relatert er jo jobber med ubekvem arbeidstid 99% av tiden. Det går ikke overens med mine jobbtider. De er ikke interessert i å tilrettelegge ift mine jobbhelger. Og jeg jobber fast så må jobbe de helgene jeg jobber. Hjelper ikke med hans utdanning i stillinger med helt andre utdanningskrav . Det er ikke så lett å søke "alt mulig av jobber " alltid. Anonymkode: 5c143...2d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå