Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg fikk nettopp en mail som denne med en smørbrødliste over hvordan størrelser og hvordan sorteringen skal være til ett besøk på jobben. Dette mener jeg ikke er en del av min jobb og jeg har heller ikke kapasitet til dette. 
hvordan svar?

hadde vedkommende spurt «kan du fikse» så hadde jeg vurdert dette, men dette er en ordre og det liker jeg ikke

IMG_0397.jpeg

Anonymkode: 7a27f...710

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For lite kontekst til å svare.

Hva jobber du med, er det leder som spurte? Hvor mye jobb innebærer dette egentlig? 

Anonymkode: d103c...bb1

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner med du vet hvem som har dette ansvaret for akkurat denne delen av jobben? I så fall ville jeg bare skrevet at jeg har videresendt mailen til "Karin" eller hvem det nå er som vanligvis gjør dette. 

Anonymkode: a6891...aab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke spesielt hyggelig ordlyd, jeg er enig i det, men det kommer jo litt an på kontekst. Hvem er avsender, hvilken rolle har vedkommende, og hvilken rolle har du, både generelt på jobben og i forhold til avsenderen? Og vet avsenderen hva som er dine arbeidsoppgaver på jobben?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må du si det til den som sendte eposten. Ingen her som vet hva du jobber med eller hva arbeidsoppgavene dine er.

Anonymkode: 091b3...fc7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Så rart at folk ikke klarer å formulere e-poster bedre enn dette. Bare å svare at du har andre ting som du må få gjort, med mindre dette er fra en leder.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så gøy at du deler innhold i en intern epost på landets største nettforum. Som forøvrig er tilgjengelig for hele verden.

Anonymkode: 2083d...cd7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Dette ligger ikke under mitt ansvar. Jeg er usikker på hvem som gjøre dette/dette er det Xxx som tar seg av.

Mvh

Anonymkode: 8d15c...ebf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det regjeringsbesøk til oljeplattform i Nordsjøen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da må du si det til den som sendte eposten. Ingen her som vet hva du jobber med eller hva arbeidsoppgavene dine er.

Anonymkode: 091b3...fc7

Det er jo irrelevant, det eneste som er relevant her er om det er fra en leder.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei,

jeg fikk nettopp en mail som denne med en smørbrødliste over hvordan størrelser og hvordan sorteringen skal være til ett besøk på jobben. Dette mener jeg ikke er en del av min jobb og jeg har heller ikke kapasitet til dette. 
hvordan svar?

hadde vedkommende spurt «kan du fikse» så hadde jeg vurdert dette, men dette er en ordre og det liker jeg ikke

IMG_0397.jpeg

Er det noen som helst som har dette som ansvarsområde? Hvis ikke så hadde jeg gjort det. Det er alltid arbeidsoppgaver som ikke står i stillingsinstruks som stadig må gjøres. Er som om ett papir sitter fast i skriveren på jobben eller mangler patron for farge, da stopper verden opp for ingen vil ha på seg å gjøre «drittoppgaver»… 

Anonymkode: 97dbc...b1a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi må alle innimellom gjøre ting som ikke er en del av arbeidsoppgavene. Man gir og tar litt for at ting skal gå rundt. 

Men du kan jo selvfølgelig bare svare at dette ikke er din jobb, men da blir du lett den som er vrang. Er dette et unntak hadde jeg bare gjort det. Men blir du nedlesset ned oppgaver som ikke er dine er det klart på tide og gi beskjed.

Anonymkode: f76cc...d24

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så gøy at du deler innhold i en intern epost på landets største nettforum. Som forøvrig er tilgjengelig for hele verden.

er jo absolutt ingen annen enn avsender som vet hva dette er. 

Anonymkode: cbd6c...757

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et menneske har bedt deg om din hjelp. Du bør svare «Jeg fikser» og ta saken på strak arm, med mindre det er 100 mennesker du skal forberede antrekk til! 

Anonymkode: 6f686...ef5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid vil denne oppgaven ta deg? Og hva må vike hvis du gjør den, når du egentlig hadde fullt opp? Det er det du bør fokusere på. Hvis noe ekstremt viktig som du har ansvar for da må vike, bør du sveipe det innom din leder. Hvis dette er din leder, sier du bare ja, men da blir x og y utsatt til mandag.

Anonymkode: 2b757...aeb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei,

Man deler ikke interne eposter fra jobben med andre. 

Anonymkode: b5124...e86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å du tenker ikke at det kan være ille nok? 😅 

Anonymkode: c5285...706

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det noen som helst som har dette som ansvarsområde? Hvis ikke så hadde jeg gjort det. Det er alltid arbeidsoppgaver som ikke står i stillingsinstruks som stadig må gjøres. Er som om ett papir sitter fast i skriveren på jobben eller mangler patron for farge, da stopper verden opp for ingen vil ha på seg å gjøre «drittoppgaver»… 

Anonymkode: 97dbc...b1a

😂

Fader meg sant. 

Anonymkode: a19a5...fd8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei,

hvordan svar?

IMG_0397.jpeg

Var det en leder som sendte dette til deg? I så fall tenker jeg du er på bærtur som mener du ikke skal gjøre det fordi det ikke er en del av din stillingsbeskrivelse, innenfor rimelighetens grenser «eier» sjefen deg i timene du lønnes.

Tenker du at du ikke skal utføre det, kan du svare helt enkelt: «Beklager med dette er ikke en del av det jeg er ansatt til»

Anonymkode: 26e85...1db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Veldig flaut om avsender (en sjef?) ramler over denne tråden🙃

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...