AnonymBruker Skrevet 7. august #1 Skrevet 7. august Jeg har en venninne jeg har kjent siden studiedagene for 30 år siden. Vanligvis forandrer man seg litt eller mye på 30 år, fordi man blir eldre og opplever ting og møter folk som er med på å forme hvem man blir. Denne venninnen har ikke forandret seg en millimeter siden 90-tallet, og det ser fremdeles ut som hun bor på rommet sitt i kollektivet. Nå kom hun hjem fra ferie og hadde kjøpt en gave til meg som jeg skal ha på meg, og det er noe av det styggeste jeg har sett. Hun overrakte meg gaven med et stort smil, og jeg måtte klistre på meg et smil og takke. Hun sa etterpå at hun var så glad for at jeg likte gaven og hadde kjøpt likedan til seg selv, og sa at nå kunne vi ha det på oss hver dag og tenke på hverandre. Jeg fikk meg ikke til å si at gaven ikke var min stil, og lurer på hvordan jeg skal løse dette fremover? Anonymkode: ed397...966 3
AnonymBruker Skrevet 7. august #2 Skrevet 7. august Du bruker det når dere er sammen og så mindre og mindre over tid. Eller det blir ødelagt eller noe. Man sier ikke til folk at man ikke liker gaver man får. Med mindre man har den slags åpenhet, noe dere tydeligvis ikke har. Anonymkode: 0a1e9...045 11 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #3 Skrevet 7. august Du legger den i skapet eller container til fretex og glemmer hele greia. Spør hun så sier du at den er i skapet. Anonymkode: f0c78...559 5 1
AprilLudgate Skrevet 7. august #4 Skrevet 7. august Sier tusen takk. Venter en stund og legger til gis bort på Finn. 2 1
Stacy__ Skrevet 7. august #5 Skrevet 7. august Du bare legger det i skapet hjemme og tar det på deg når dere er sammen. Ellers kan du bare si at du glemte å ta på deg gaven neste gang dere møtes. 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #6 Skrevet 7. august Gaven er så upraktisk og stygg at ingen ønsker å gå med det. Hun hadde kjøpt det av en strandselger, og det lyser "plastic fantastic". Ts Anonymkode: ed397...966 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #7 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gaven er så upraktisk og stygg at ingen ønsker å gå med det. Hun hadde kjøpt det av en strandselger, og det lyser "plastic fantastic". Ts Anonymkode: ed397...966 Du sier uansett takk for gaven og smiler. Det betyr ikke at du trenger å bruke den. Å kommentere at «det er ikke min stil» el. når man får en gave er totalt skivebom. Anonymkode: a5712...313 10 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #8 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du sier uansett takk for gaven og smiler. Det betyr ikke at du trenger å bruke den. Å kommentere at «det er ikke min stil» el. når man får en gave er totalt skivebom. Anonymkode: a5712...313 Det gjorde jeg ikke, men synes det er ubehagelig at jeg ga henne inntrykket av at jeg elsket gaven like mye som hun gjorde. Jeg løy henne jo opp i ansiktet😬 Ts Anonymkode: ed397...966 5
AnonymBruker Skrevet 7. august #9 Skrevet 7. august «Lena, jeg hadde på meg plagget du kjøpte til meg, men måtte ta det av igjen etter fem minutter fordi det klødde/gnagde noe så forferdelig. Du likte det så godt selv, vil du ikke ha det retur? Ellers må jeg gi det til gjenbruk. Huden min har vist blitt mer sart med årene. Tror du må nøyes med å kjøpe til deg selv fremover, er jo synd når jeg ikke kan bruke det..» Anonymkode: e6506...19b 8 1 1
Udyrisk Skrevet 7. august #11 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det gjorde jeg ikke, men synes det er ubehagelig at jeg ga henne inntrykket av at jeg elsket gaven like mye som hun gjorde. Jeg løy henne jo opp i ansiktet😬 Ts Anonymkode: ed397...966 Hvit løgn heter det og det er lov. Og det er greit å være høflig uansett. Den løgnen skader ingen. 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #12 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det gjorde jeg ikke, men synes det er ubehagelig at jeg ga henne inntrykket av at jeg elsket gaven like mye som hun gjorde. Jeg løy henne jo opp i ansiktet😬 Ts Anonymkode: ed397...966 Så bra! Sosiale antenner heter det😉 Anonymkode: 61525...284 8
AnonymBruker Skrevet 7. august #13 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (1 time siden): «Lena, jeg hadde på meg plagget du kjøpte til meg, men måtte ta det av igjen etter fem minutter fordi det klødde/gnagde noe så forferdelig. Du likte det så godt selv, vil du ikke ha det retur? Ellers må jeg gi det til gjenbruk. Huden min har vist blitt mer sart med årene. Tror du må nøyes med å kjøpe til deg selv fremover, er jo synd når jeg ikke kan bruke det..» Anonymkode: e6506...19b Det er dessverre ikke laget av materiale som kan gi allergier Ts Anonymkode: ed397...966
AnonymBruker Skrevet 7. august #14 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er dessverre ikke laget av materiale som kan gi allergier Ts Anonymkode: ed397...966 Si at du sølte kaffe på den eller noe og den ble ødelagt, så du måtte kaste den. Anonymkode: 744d7...fe9 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #15 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Si at du sølte kaffe på den eller noe og den ble ødelagt, så du måtte kaste den. Anonymkode: 744d7...fe9 Eller at det dessverre havnet i vaskemaskinen på 90 grader og ble ubrukelig. Anonymkode: 91a93...158 1
Daria Skrevet 7. august #16 Skrevet 7. august Ser du henne ofte? Vil hun legge merke til at du ikke bruker det? Jeg tror du gjør veldig mye ut av noe som er ganske vanlig og bagatellmessig - jeg har gaver jeg aldri har brukt og har sikkert gitt bort ting som har vært skivebom og skapfyll. Man takker pent, legger det bort (fysisk og mentalt) og går videre. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #17 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er dessverre ikke laget av materiale som kan gi allergier Ts Anonymkode: ed397...966 Nå må du slutte å være så hjelpeløs. Ingen sa noe om allergier. Anonymkode: e6506...19b 3
AnonymBruker Skrevet 7. august #18 Skrevet 7. august Daria skrev (41 minutter siden): Ser du henne ofte? Vil hun legge merke til at du ikke bruker det? Jeg tror du gjør veldig mye ut av noe som er ganske vanlig og bagatellmessig - jeg har gaver jeg aldri har brukt og har sikkert gitt bort ting som har vært skivebom og skapfyll. Man takker pent, legger det bort (fysisk og mentalt) og går videre. Ja jeg ser henne nesten hver uke, og hun er veldig opptatt av at jeg ble så glad når hun ga meg denne gaven, og at jeg har samme smak som henne. Ts Anonymkode: ed397...966
AnonymBruker Skrevet 7. august #19 Skrevet 7. august Du har ikke kjæledyr eller småbarn..? "Herreguuuud, du vet den gaven jeg fikk av deg? Fidi/Pusur/Junior fikk tak i den i går da jeg sto og laga middag og tygga den i stykker/reiv den av/kasta den i do! Helsike altså!" Anonymkode: 94bfc...069 3
AnonymBruker Skrevet 7. august #20 Skrevet 7. august Og så eventuelt kan du foreslå at du har lyst til å gjøre det godt igjen, så kjøper du noe annet i mer nøytral stil som kan gjøre samme nytten som vennegjenstanden, men som er lettere å gå med. Anonymkode: 94bfc...069 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå