MiniMjau Skrevet 7. august #1 Skrevet 7. august Nå er det veldig mange år siden jeg har flydd. Så hvis noen vil forklare meg dette så hadde jeg blitt glad. Jeg søker etter flybilletter på finn.no, og finner ledige billetter til destinasjonen på ønskede dager. (men må bestille gjennom reiseselskaper jeg ikke har hørt om, Sembo og FlySmarter) Jeg sjekke Norwegian om jeg kan bestille direkte derfra, men der får jeg null treff( får null treff, uansett dato, har ingen mystiske søkekriterier) Finner noen få billetter hos SAS. Bestiller en ikke fra flyselskapene lengre? Hvilke bestillingsportaler/reiseselskaper er OK å bestille av?
Stacy__ Skrevet 7. august #2 Skrevet 7. august Jeg bestiller alltid fra Finn.no. Vet ikke om det er lurt, eller ikke. Men det er nå det jeg gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #3 Skrevet 7. august Kanskje du gjør noe feil, hvor skal du, så kan jeg sjekke hos Norwegian og SAS for deg Anonymkode: fb5e6...236
AnonymBruker Skrevet 7. august #4 Skrevet 7. august Bestiller fra flyselskapene. Hvis du finner fly med reiseselskap så finner du også fly hos flyselskapet. les: med rutefly. Anonymkode: feeed...ef8 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #5 Skrevet 7. august Jeg bestiller alltid direkte hos flyselskapene. Men jeg pleier å dra innom momondo først for å se hvem som har reisen jeg planlegger og hva prisen ligger på. Anonymkode: d0be2...d72 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #6 Skrevet 7. august Alltid hos flyselskapene. Hender det noe er det MYE lettere å få hjelp en om man må via et "reisebyrå" fra langtvekkistan. Bruker google til å finne rutene om jeg skal reise en ny pass. (ja google har tjeneste for flybilletter) Så til flyselskapet sine sider. Anonymkode: 6b9f6...da0 1 1
MiniMjau Skrevet 7. august Forfatter #7 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kanskje du gjør noe feil, hvor skal du, så kan jeg sjekke hos Norwegian og SAS for deg Anonymkode: fb5e6...236 sjekk hos norwegian da, oslo - berlin feks 5-9 oktober, eller +/- en dag. 2 voksne. økonomiklasse helst.
Stor pike Skrevet 7. august #8 Skrevet 7. august Når vi bare trenger transport etappen bestiller vi direkte hos flyselskapet. Fx Norwegian. Trenger vi hotell på en feriedestinasjon, bestiller vi his reisebyrå.
Slarti Skrevet 7. august #9 Skrevet 7. august Stor pike skrev (1 minutt siden): Når vi bare trenger transport etappen bestiller vi direkte hos flyselskapet. Fx Norwegian. Trenger vi hotell på en feriedestinasjon, bestiller vi his reisebyrå. Eller så sparer du penger, og bestiller billett på fly rett fra flyselskapet. Så finner du et fint lite frittstående hotell og bestiller rett fra dem. Har til gode å finne slike "pakkereiser" billigere en hver for seg om man vil ha noe annet en rene turistmaskiner aller kreta, tyrkia etc. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #10 Skrevet 7. august MiniMjau skrev (6 minutter siden): sjekk hos norwegian da, oslo - berlin feks 5-9 oktober, eller +/- en dag. 2 voksne. økonomiklasse helst. https://www.sas.no/lavpriskalender https://www.norwegian.no/lavpriskalender/OsloGardermoen-BerlinBrandenburg Anonymkode: d0be2...d72
AnonymBruker Skrevet 7. august #11 Skrevet 7. august MiniMjau skrev (10 minutter siden): sjekk hos norwegian da, oslo - berlin feks 5-9 oktober, eller +/- en dag. 2 voksne. økonomiklasse helst. Anonymkode: fb5e6...236 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #12 Skrevet 7. august Hvis du får opp flyreiser på Finn som du ikke finner hos flyselskapet selv, da finnes ikke de flybillettene i det hele tatt. Forbrukerrådet fraråder å bestille reiser fra disse plattformene som tilbys gjennom Finn og andre søkemotorer. Dersom det er endringer, kanselleringer eller forsinkelser er du mye tryggere når du har bestilt fra flyselskapet. Det er mange som har brent seg på dette når de har bestilt fra en av disse plattformene. F. eks. at flyet er forsinket og de rekker ikke forbindelsen, men de får ikke tak i noe kundeservice fra stedet de bestilte fra. Så står de der med skjegget i postkassa, mens de som bestilte direkte fra flyselskapet blir ombooket automatisk. Anonymkode: 66daf...e75 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #13 Skrevet 7. august MiniMjau skrev (17 minutter siden): sjekk hos norwegian da, oslo - berlin feks 5-9 oktober, eller +/- en dag. 2 voksne. økonomiklasse helst. Anonymkode: bbb13...824
AnonymBruker Skrevet 7. august #14 Skrevet 7. august Jeg bestiller slltid fra flyselskapet. For mer kompliserte reiser, til steder Norwegian eller SAS ikke flyr, bruker jeg momondo og diverse platformer for å finne mulige reiser og flyselskap, før jeg bestiller gjennom flyselskapet. Noen ganger ender jeg opp med ikke gjennomgående flyvninger, hvor jeg tar en dag eller to i en hovedby før jeg flyr videre til min destinasjon. Anonymkode: 5e733...353 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #15 Skrevet 7. august MiniMjau skrev (4 timer siden): sjekk hos norwegian da, oslo - berlin feks 5-9 oktober, eller +/- en dag. 2 voksne. økonomiklasse helst. Det er høstferie, så prisene er høye, men jeg fant mange flyvninger. Anonymkode: 5e733...353
Brunello Skrevet 7. august #16 Skrevet 7. august Bruker Finn for å sjekke hva som er billigst. Deretter går jeg inn på flyselskapets sider og bestiller.
Stor pike Skrevet 7. august #17 Skrevet 7. august Slarti skrev (4 timer siden): Eller så sparer du penger, og bestiller billett på fly rett fra flyselskapet. Så finner du et fint lite frittstående hotell og bestiller rett fra dem. Har til gode å finne slike "pakkereiser" billigere en hver for seg om man vil ha noe annet en rene turistmaskiner aller kreta, tyrkia etc. Det kan sikkert være. Men jeg gjør nå det som er enklest for meg.
Jdz Skrevet 7. august #18 Skrevet 7. august Bruker Google Flights for å finne rute/pris, men bestiller alltid direkte fra flyselskapet.
blazer Skrevet 7. august #19 Skrevet 7. august Jdz skrev (44 minutter siden): Bruker Google Flights for å finne rute/pris, men bestiller alltid direkte fra flyselskapet. Endelig kom denne.. Google Flights er kjempebra! man får enkelt oversikt i kalenderen over når det er billigst å reise. Deretter går man bare videre til flyselskapets nettsider for å bestille direkte..
AnonymBruker Skrevet 7. august #20 Skrevet 7. august blazer skrev (11 minutter siden): Endelig kom denne.. Google Flights er kjempebra! man får enkelt oversikt i kalenderen over når det er billigst å reise. Deretter går man bare videre til flyselskapets nettsider for å bestille direkte.. Takk for tips! Jeg har alltid brukt Skyskanner til å finne flybillettene og bestiller så direkte hos flyselskapene. Skal teste Google Flights, ser veldig bra ut etter en kjapp test. Anonymkode: f3178...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå