AnonymBruker Skrevet 7. august #1 Skrevet 7. august Har forelska meg i fargene på Cotopaxi-sekker og praktisk innredning i forhold til de sekkene jeg har. Men ser ut som at det kun er opp til 28 liter som passer mål for håndbagasje. Er ikke det litt lite? Har lyst til å begynne å pakke lett og kunne reise på weekend-turer med kun håndbagasje. Forslag til andre praktiske sekker? Anonymkode: 11e19...3f4
AnonymBruker Skrevet 7. august #2 Skrevet 7. august Om sekken er for liten for deg er det bare du som kan svare på. Hva man behøver er jo veldig individuelt. Jeg har klart meg veldig fint på tur i to uker med Kånken, som er 16 L. Jeg søkte opp Cotopaxi nå. Den som er 35 liter kan vel gå bra som håndbagasje? De 1-2 cm den muligens er for stor, klarer du vel å skvise litt sammen om du ikke pakker den stappfull. Anonymkode: 50fbe...860
AnonymBruker Skrevet 7. august #3 Skrevet 7. august Jeg har en lignende sekk, som jeg kjøpte på Clas Ohlson, som jeg skal bruke på utenlandstur i september. Som deg har jeg lyst til å prøve å kun reise med håndbagasje. https://www.clasohlson.com/no/Ryggsekk-med-laptoprom,-23-liter,-svart/p/31-7657 Jeg ser at sekken er bittelitt for stor i høyde og bredde) til under sete-målene til Lufthansa, som jeg skal reise med, men jeg tenker at det går bra hvis jeg ikke stapper den så full, da kan den lett klemmes inn til å passe målene. Da kan jeg i tillegg ha med en liten reisekoffert som passer som håndbagasje i hyllen, og jeg gleder meg veldig til å begynne å reise uten sendebagasje! Anonymkode: 621f5...9a9
AnonymBruker Skrevet 7. august #4 Skrevet 7. august Haha, ser nå at den ikke var lik i hele tatt - trodde cotopaxi-sekken også hadde små avdelte rom i stedet for et stort hovedrom. Bare glem posten over Anonymkode: 621f5...9a9
AnonymBruker Skrevet 7. august #5 Skrevet 7. august 28-literssekker er innenfor håndbagasjereglene, og 35 liter går som regel fint på de fleste fly, da den ligger veldig tett opp mot grensen.. Å reise kun med håndbagasje kalles ‘onebag travel’ og har blitt svært populært, bare å søke på google. To av de mest populære sekkene er Osprey 26+6L og Patagonia MLC 30L. Mange bruker disse til alt fra helgeturer til reiser på 8 uker! Har selv Patagonia MLC og kommer trolig til å sjeldent reise med håndbaggasjekoffert på hjul mer. Veldig deilig å reise uten innsjekket baggasje. Anonymkode: 91538...003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå