Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min gamle far har havna på sjukehus etter å ha hatt et illebefinnende og blitt veldig redusert. Han klarer ikke å spise sjøl, og er stort sett hjelpetrengende til alt. Dette kom veldig brått, og familien er selvsagt bekymra. Flere av oss har hatt et sterkt ønske om å besøke og være der en stund. Han fikk enerom etter et par dager, og da ble det lett å besøke og være der mer enn den oppsatte visittiden. 

Mitt spørsmål er egentlig mest til de som jobber på sjukehus: Hvordan oppleves det å ha pårørende sittende ved senga "hele dagen"? Er det ok? Er det en plage?

Jeg kunne hjelpe han med å drikke og spise middag. Om jeg ikke hadde vært der, måtte en av de ansatte brukt mye mer tid på han. Ser de ansatte det som en hjelp, eller hadde det vært bedre å ikke ha meg der? 

Anonymkode: f2673...b2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at da jeg gikk ut i korridoren og spurte om han kunne få litt saft å drikke, fikk jeg brysk tilbakemelding om at det var hektisk nå. Fikk ingen saft... To timer senere var ny vakt på plass, og da ordnet det seg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Glemte å skrive at da jeg gikk ut i korridoren og spurte om han kunne få litt saft å drikke, fikk jeg brysk tilbakemelding om at det var hektisk nå. Fikk ingen saft... To timer senere var ny vakt på plass, og da ordnet det seg.

Men kan du ikke bare hente saft selv da? Jeg trudde dem hadde et rom der det sto slike ting. Både kaffe og saft. Er det travelt så har man kanskje litt kort lunte fra før av. Vi vet jo at dem har enormt med press på både sykehus og sykehjem. 

Anonymkode: 2e129...ef8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men kan du ikke bare hente saft selv da? Jeg trudde dem hadde et rom der det sto slike ting. Både kaffe og saft. Er det travelt så har man kanskje litt kort lunte fra før av. Vi vet jo at dem har enormt med press på både sykehus og sykehjem. 

Anonymkode: 2e129...ef8

Skulle gjerne hentet selv, men så ikke hvor jeg kunne finne det.

AnonymBruker
Skrevet

Når mor lå på Kalnes sykehus , fått hjerneslag . Hadde hun også enerom. Der var det greit at vi hentet drikke. De har jo et rom med servering i alle avd. Vi fikk tilbakemelding at det var fint vi holdt henne med selskap. Håper det går bra med din far. Trist når de blir syke.

Anonymkode: 1c994...108

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Såfremt pårørende er en ressurs (henter mat/drikke, lar personen hvile når hen trenger det, hjelper til med enkle oppgaver og holder seg til det som er bestemt) så er det veldig kjærkomment :) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Min gamle far har havna på sjukehus etter å ha hatt et illebefinnende og blitt veldig redusert. Han klarer ikke å spise sjøl, og er stort sett hjelpetrengende til alt. Dette kom veldig brått, og familien er selvsagt bekymra. Flere av oss har hatt et sterkt ønske om å besøke og være der en stund. Han fikk enerom etter et par dager, og da ble det lett å besøke og være der mer enn den oppsatte visittiden. 

Mitt spørsmål er egentlig mest til de som jobber på sjukehus: Hvordan oppleves det å ha pårørende sittende ved senga "hele dagen"? Er det ok? Er det en plage?

Jeg kunne hjelpe han med å drikke og spise middag. Om jeg ikke hadde vært der, måtte en av de ansatte brukt mye mer tid på han. Ser de ansatte det som en hjelp, eller hadde det vært bedre å ikke ha meg der? 

Så lenge du oppfører deg normalt høflig skal ikke ansatte ha noen mening om deg. Din jobb er å støtte din far. Du er ingen plage, du er en livsviktig ressurs. Drit i hva de ansatte måtte tenke. 

Anonymkode: a4ef8...d67

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet på sykehjem synes jeg ikke hvert fall det var supert ❤️ Vi manglet alltid folk, så et ekstra par øyne på pappaen din hadde vært gull for oss 😊

Anonymkode: cb3aa...c76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avlaster veldig når pårørende hjelper med slikt, i tillegg vet man at pas har det bedre og har selskap. Helt gull!

Anonymkode: d9dd5...0fc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta med drikke og pappkrus-problem solved.

Anonymkode: a800e...aef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sittet hele dagen på sykehus når min mann har vært innlagt og aldri fått noen kommentarer. Det er jo viktig for han psykisk, og jeg har da ordnet mye som å rydde, hente småting som drikke. Men til info er vi veldig unge og det er alvorlig sykdom, så om det påvirker vet jeg ikke.

Anonymkode: 6bf0c...172

AnonymBruker
Skrevet

På riksen ble jeg sittende en halvtime lengre enn visittiden siden pasient nr 2 på rommet var ute på en undersøkelse, når han kom tilbake til rommet ville jeg gå men da protesterte både han og sykepleier. 

Anonymkode: 0046f...343

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...