AnonymBruker Skrevet 7. august #1 Skrevet 7. august Virker jeg helt håpløs eller dust om jeg snakker høyt med meg selv under oppkjøring? At jeg sier fartsgrensen og slikt når jeg passerer skilt? "Her er det 60 km/t" Her har jeg vikeplikt" osv.. Jeg er mer skjerpet synes jeg når jeg gjør det slik men det oser kanskje usikkerhet ovenfor oppkjøringslæreren? Anonymkode: 5e860...cc0
AnonymBruker Skrevet 7. august #2 Skrevet 7. august Ser vår datter og driver med det. Ho har adhd. Ho kan si når skilt for 60 kommer, ja da er det 60 sone, når er det forkjørsvei når det skiltet kommer osv. Eller nå må en huske høyre regel Her så sa kjørelærer het syns det varvpositit for det viste at ho reflekterte over tingene og fikk med seg. Men hvordan det er på oppkjøring kan jeg ikke svare på Anonymkode: 49f78...585
AnonymBruker Skrevet 7. august #3 Skrevet 7. august Jeg tenker du starter den samtalen i bilen. Når du hilser på sensoren. Hei. Jeg bruker å si høyt hva jeg skal gjøre. Det gjør at jeg konsentrer med mere og er behjelpelig for meg i trafikken. Håper det er greit. Da blir det litt mere naturlig for sensoren å. Enn at du bare begynner å si ting høyt uten en forklaring. Anonymkode: 1551d...acf 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #4 Skrevet 7. august Jeg ville begrenset meg. Kjører man bra vil jo læreren se det, men risikoen er at jeg ved å snakke er at man tydeliggjør via ord at man har tolket noe feil. Anonymkode: 8e066...225 2
Evahesse Skrevet 7. august #5 Skrevet 7. august He he, jeg har aldri hørt om det. Men det er helt opp til deg! Snakk i vei! Gjør hva du vil! Usikkerhet er uansett ikke noe oppkjøringslæreren skal ta stilling til... Bare hold fartsgrensen, husk å ikke kjør for sakte, og husk å sjekke speil ofte.
AnonymBruker Skrevet 7. august #6 Skrevet 7. august Er det vanlig at sensoren snakker til eleven underveis i kjøretime eller er det bom stille? Jeg gruer meg så enormt og jeg er ikke satt opp til time en gang enda 🙈 Nervene har en tendens til å alltid ta overhånd hos meg. Husker f.eks da jeg skulle ha en praktisk prøve på skolen hvor jeg skulle utføre en steril prosedyre. Jeg skalv så voldsomt på hendene at jeg måtte starte på nytt 3 ganger fordi skjelvingene førte til at det ble usterilt. Til slutt sa læreren at "nå later vi som det er sterilt uansett". Anonymkode: 5e860...cc0
Slarti Skrevet 7. august #7 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det vanlig at sensoren snakker til eleven underveis i kjøretime eller er det bom stille? det kommer an på personen som kjører opp. Men å diskutere med seg selv er noe som kan slå positivt ut. Også om du gjør noe feil, og du retter deg selv så ser sensor positivt på dette. Hadde en stygg feil da jeg kjørte opp til buss, men måten jeg reagerte på i kombinasjon at jeg kjeftet på meg selv og sa hva jeg gjorde feil og hva jeg skulle gjort ble det ikke like grovt i sensor sine øyne. Pratet med sensor under oppkjøring til bil. Det angrer jeg på. Siden jeg ikke var helt fokusert på kjøringa men hadde en samtale med sensor om alt annet misset jeg et skilt og bremset dermed ikke ned. Strøk den. På Store kjøretøy snakket jeg med meg selv under alle 3 oppkjøringene (lastebil, buss, så henger) Så ingenting negativt å diskutere med seg selv, så lenge det omhandler kjøringa.
Seff Skrevet 7. august #8 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tenker du starter den samtalen i bilen. Når du hilser på sensoren. Hei. Jeg bruker å si høyt hva jeg skal gjøre. Det gjør at jeg konsentrer med mere og er behjelpelig for meg i trafikken. Håper det er greit. Da blir det litt mere naturlig for sensoren å. Enn at du bare begynner å si ting høyt uten en forklaring. Anonymkode: 1551d...acf Enig, det høres fornuftig ut.
AnonymBruker Skrevet 7. august #9 Skrevet 7. august Skummelt hvis du tar feil om trafikkregler. Da røper du det selv ved å ikke kjøre feil Anonymkode: 873f3...b8b
AnonymBruker Skrevet 7. august #10 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det vanlig at sensoren snakker til eleven underveis i kjøretime eller er det bom stille? Jeg gruer meg så enormt og jeg er ikke satt opp til time en gang enda 🙈 Nervene har en tendens til å alltid ta overhånd hos meg. Husker f.eks da jeg skulle ha en praktisk prøve på skolen hvor jeg skulle utføre en steril prosedyre. Jeg skalv så voldsomt på hendene at jeg måtte starte på nytt 3 ganger fordi skjelvingene førte til at det ble usterilt. Til slutt sa læreren at "nå later vi som det er sterilt uansett". Anonymkode: 5e860...cc0 Er nok opp og ned Anonymkode: 49f78...585
AnonymBruker Skrevet 7. august #11 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det vanlig at sensoren snakker til eleven underveis i kjøretime eller er det bom stille? Jeg gruer meg så enormt og jeg er ikke satt opp til time en gang enda 🙈 Nervene har en tendens til å alltid ta overhånd hos meg. Husker f.eks da jeg skulle ha en praktisk prøve på skolen hvor jeg skulle utføre en steril prosedyre. Jeg skalv så voldsomt på hendene at jeg måtte starte på nytt 3 ganger fordi skjelvingene førte til at det ble usterilt. Til slutt sa læreren at "nå later vi som det er sterilt uansett". Anonymkode: 5e860...cc0 Min spurte meg faktisk hva jeg foretrakk. Han sa noen opplevde prat som forstyrrende. Som en introvert sjel sa jeg at litt snakk var ok, men stillhet også bra 😄 Anonymkode: 873f3...b8b
AnonymBruker Skrevet 7. august #12 Skrevet 7. august Jeg gjorde det dersom jeg gjorde noen feil, jeg kjørte feil og innså det og da sa jeg det høyt med det samme, spurte om jeg skulle snu ved første mulige sted men han sa neida, vi finner på noe annet. Men dersom du jobber bedre med å snakke høyt, bare si det. Jeg kan ikke skjønne at det er dumt 😊 Tenk deg, sensor kjenner deg ikke og vet ikke hva du driver med. Har jo de ekstra pedalene men jeg hadde blitt så stressa 😄 Anonymkode: 37405...7bd 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #13 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skummelt hvis du tar feil om trafikkregler. Da røper du det selv ved å ikke kjøre feil Anonymkode: 873f3...b8b Skal ikke sitte å ramse opp randome trafikkregler på rams. Om jeg vet at vi skal til en bestemt destinasjon så er det mer sånn at jeg mumler for meg selv i det det kommer nye skilt "nå er jeg på forkjørsrettet vei og her er det 60 km/t. Når jeg skal videre til plass B så må jeg ta til venstre i neste rundkjøring. Den gata jeg skal inn i etterpå er enveiskjørt. Når jeg skal til plass B så må jeg ta av mot høyre om 200 meter. Her tar forskjørsveien slutt. Fartsgrensen endret seg til 40" etc etc... Anonymkode: 5e860...cc0
AnonymBruker Skrevet 7. august #14 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal ikke sitte å ramse opp randome trafikkregler på rams. Om jeg vet at vi skal til en bestemt destinasjon så er det mer sånn at jeg mumler for meg selv i det det kommer nye skilt "nå er jeg på forkjørsrettet vei og her er det 60 km/t. Når jeg skal videre til plass B så må jeg ta til venstre i neste rundkjøring. Den gata jeg skal inn i etterpå er enveiskjørt. Når jeg skal til plass B så må jeg ta av mot høyre om 200 meter. Her tar forskjørsveien slutt. Fartsgrensen endret seg til 40" etc etc... Anonymkode: 5e860...cc0 Og jeg sier jo ikke disse tingene ut av det blå. Jeg sier det når jeg ser de ulike skiltene. Anonymkode: 5e860...cc0
AnonymBruker Skrevet 7. august #15 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Virker jeg helt håpløs eller dust om jeg snakker høyt med meg selv under oppkjøring? At jeg sier fartsgrensen og slikt når jeg passerer skilt? "Her er det 60 km/t" Her har jeg vikeplikt" osv.. Jeg er mer skjerpet synes jeg når jeg gjør det slik men det oser kanskje usikkerhet ovenfor oppkjøringslæreren? Anonymkode: 5e860...cc0 Jeg snakket høyt til meg selv under hele oppkjøringen min, og jeg besto Jeg sa vel og merke ifra på forhånd, at jeg foretrekker ikke radio og at jeg kan snakke høyt til meg selv. Anonymkode: 0ef76...df4
AnonymBruker Skrevet 7. august #16 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det vanlig at sensoren snakker til eleven underveis i kjøretime eller er det bom stille? Jeg gruer meg så enormt og jeg er ikke satt opp til time en gang enda 🙈 Nervene har en tendens til å alltid ta overhånd hos meg. Husker f.eks da jeg skulle ha en praktisk prøve på skolen hvor jeg skulle utføre en steril prosedyre. Jeg skalv så voldsomt på hendene at jeg måtte starte på nytt 3 ganger fordi skjelvingene førte til at det ble usterilt. Til slutt sa læreren at "nå later vi som det er sterilt uansett". Anonymkode: 5e860...cc0 Det som er vanlig er at sensoren SPØRR DEG hva du foretrekker. Prating, radio, osv. Noen sier bare bestemt ifra om at de vil notere iløpet av turen, og ikke vil si noe annet enn hvilken vei som skal kjøres. Anonymkode: 0ef76...df4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå