AnonymBruker Skrevet 7. august #1 Skrevet 7. august Hei! Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravide en stund nå, men det har ikke klaffet enda. Vi er begge friske og i slutten av 20-årene, og vi tar det egentlig ganske med ro og prøver å ikke stresse med det. Problemet er at rundt eggløsning, når vi har mest sex, ender jeg nesten alltid opp med å få soppinfeksjon. Det svir, brenner og er skikkelig ubehagelig – spesielt på innsiden. Samboeren min får ofte symptomer også, så det virker som vi kanskje smitter hverandre frem og tilbake? Det blir til slutt så vondt og ubehagelig at vi ofte må ta pause fra sex, og jeg begynner å lure på om det kan være en medvirkende årsak til at det ikke har gått enda. Jeg er også litt usikker på hva jeg kan bruke av behandling. Jeg har brukt Canesten utvendig, men tør ikke bruke det innvendig fordi jeg ikke vet om det er trygt når vi prøver å bli gravide. Er det noen andre som har opplevd dette? Har dere noen råd for hvordan vi kan forebygge sopp i denne perioden, eller tips til behandling som er trygg når man prøver å bli gravid? Setter veldig pris på erfaringer eller tips 💛 Anonymkode: 8a5e5...853
AnonymBruker Skrevet 7. august #2 Skrevet 7. august bør dra til legen å få behandling begge to. Han vil bare smitte deg på nytt og på nytt. Anonymkode: afebc...27f
AnonymBruker Skrevet 7. august #3 Skrevet 7. august Det er et eget forum for prøvere Medisinske spørsmål er best å ta med legen. Men kan legge til at man ikke trenger prøve mer enn annenhver dag rundt eggløsning. Anonymkode: a1f13...bd4
AnonymBruker Skrevet 7. august #4 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): bør dra til legen å få behandling begge to. Han vil bare smitte deg på nytt og på nytt. Anonymkode: afebc...27f Poenget mitt er jo om det er noe forebyggende som vi kan gjøre for å få behandling hver mnd er litt dyrt😅 Anonymkode: 8a5e5...853
AnonymBruker Skrevet 7. august #5 Skrevet 7. august Canesten er etter min erfaring ikke sterkt nok. Dra til legen og hør om dere kan få prøve noe annet. Jeg fikk resept på en pille jeg skulle svelge, og det hadde mye større effekt. Samboer fikk samme, for at vi ikke skulle smitte hverandre. Anonymkode: 9e72d...174
AnonymBruker Skrevet 7. august #6 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravide en stund nå, men det har ikke klaffet enda. Vi er begge friske og i slutten av 20-årene, og vi tar det egentlig ganske med ro og prøver å ikke stresse med det. Problemet er at rundt eggløsning, når vi har mest sex, ender jeg nesten alltid opp med å få soppinfeksjon. Det svir, brenner og er skikkelig ubehagelig – spesielt på innsiden. Samboeren min får ofte symptomer også, så det virker som vi kanskje smitter hverandre frem og tilbake? Det blir til slutt så vondt og ubehagelig at vi ofte må ta pause fra sex, og jeg begynner å lure på om det kan være en medvirkende årsak til at det ikke har gått enda. Jeg er også litt usikker på hva jeg kan bruke av behandling. Jeg har brukt Canesten utvendig, men tør ikke bruke det innvendig fordi jeg ikke vet om det er trygt når vi prøver å bli gravide. Er det noen andre som har opplevd dette? Har dere noen råd for hvordan vi kan forebygge sopp i denne perioden, eller tips til behandling som er trygg når man prøver å bli gravid? Setter veldig pris på erfaringer eller tips 💛 Anonymkode: 8a5e5...853 Det nytter ikke å smøre med canesten bare utvendig. Soppen er innvendig. Du bør ta diflucan eller sørge for også innvendig behandling. Ytre behandling vil si å faktisk snøre seg fra korsrygg til navle, for soppen har du også i baken og i lysken. Også mannen må behandles. Kontakt lege. Anonymkode: 81738...79d
AnonymBruker Skrevet 7. august #7 Skrevet 7. august Ta en ORDENTLIG BEHANDLING BEGGE TO. Etter hva du skriver, så gjør dere det ikke ordentlig, og ja, da smitter dere hverandre frem og tilbake.... Tar du en sterilisering av alt av sengetøy og andre tekstiler når dere er ferdig med behandling? Bruker du undertøy eller din samboer som er irriterende? Mange kvinner opplever hypperlig sopp av andre stoffer enn bomull. Dropp trusen om du kan. Anonymkode: 24187...173
AnonymBruker Skrevet 7. august #8 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei! Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravide en stund nå, men det har ikke klaffet enda. Vi er begge friske og i slutten av 20-årene, og vi tar det egentlig ganske med ro og prøver å ikke stresse med det. Problemet er at rundt eggløsning, når vi har mest sex, ender jeg nesten alltid opp med å få soppinfeksjon. Det svir, brenner og er skikkelig ubehagelig – spesielt på innsiden. Samboeren min får ofte symptomer også, så det virker som vi kanskje smitter hverandre frem og tilbake? Det blir til slutt så vondt og ubehagelig at vi ofte må ta pause fra sex, og jeg begynner å lure på om det kan være en medvirkende årsak til at det ikke har gått enda. Jeg er også litt usikker på hva jeg kan bruke av behandling. Jeg har brukt Canesten utvendig, men tør ikke bruke det innvendig fordi jeg ikke vet om det er trygt når vi prøver å bli gravide. Er det noen andre som har opplevd dette? Har dere noen råd for hvordan vi kan forebygge sopp i denne perioden, eller tips til behandling som er trygg når man prøver å bli gravid? Setter veldig pris på erfaringer eller tips 💛 Anonymkode: 8a5e5...853 Jeg fikk en heftig soppinfeksjon når jeg var gravid med førstemann. Du kan fint ta canesten behandling. Både pille i skjeden + krem. Eneste er at gravide må bruke fingeren for å sette pilla, og ikke den applikatoren som følger med. Det høres ut som at du ikke blir skikkelig kvitt det, så jeg ville hvertfall gitt dette et forsøk. Samtidig bør mannen også smøre seg som anvist på pakka. ☺️ Anonymkode: 704e0...1bc
Fighter83 Skrevet 7. august #9 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei! Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravide en stund nå, men det har ikke klaffet enda. Vi er begge friske og i slutten av 20-årene, og vi tar det egentlig ganske med ro og prøver å ikke stresse med det. Problemet er at rundt eggløsning, når vi har mest sex, ender jeg nesten alltid opp med å få soppinfeksjon. Det svir, brenner og er skikkelig ubehagelig – spesielt på innsiden. Samboeren min får ofte symptomer også, så det virker som vi kanskje smitter hverandre frem og tilbake? Det blir til slutt så vondt og ubehagelig at vi ofte må ta pause fra sex, og jeg begynner å lure på om det kan være en medvirkende årsak til at det ikke har gått enda. Jeg er også litt usikker på hva jeg kan bruke av behandling. Jeg har brukt Canesten utvendig, men tør ikke bruke det innvendig fordi jeg ikke vet om det er trygt når vi prøver å bli gravide. Er det noen andre som har opplevd dette? Har dere noen råd for hvordan vi kan forebygge sopp i denne perioden, eller tips til behandling som er trygg når man prøver å bli gravid? Setter veldig pris på erfaringer eller tips 💛 Anonymkode: 8a5e5...853 Gå å få tatt prøver av det + test for kjønnssykdommer👍
AnonymBruker Skrevet 7. august #10 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Poenget mitt er jo om det er noe forebyggende som vi kan gjøre for å få behandling hver mnd er litt dyrt😅 Anonymkode: 8a5e5...853 Det er jo derfor dere bør gå til legen. Så dere kan behandles samtidig for å bli kvitt soppen. Anonymkode: afebc...27f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå