Gå til innhold

Elektrisk tørkestativ??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har?

Burde jeg kjøpe? Eller ikke? Fordeler? ulemper? Stoler ikke bare på anmeldelsene 😅

Screenshot_20250807_045915_Facebook.jpg

Anonymkode: e9273...7db

Videoannonse
Annonse
Gjest jegerrinne
Skrevet

Vi har.  Fikk i gave. Brukt kun 2 ganger. Fant it ting tørket like fort ved varmepumpa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har luftavfukter stående ved tørkestativet, den har en tørkefunksjon. Den er helt genial, klærne tørker mye fortere og jeg reduserer risikoen for fukt der hvor klærne tørkes. Blir stdig overrasket over hvor mye vann den samler opp

Anonymkode: 3ae90...ee8

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på 

Anonymkode: 75f02...865

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har luftavfukter stående ved tørkestativet, den har en tørkefunksjon. Den er helt genial, klærne tørker mye fortere og jeg reduserer risikoen for fukt der hvor klærne tørkes. Blir stdig overrasket over hvor mye vann den samler opp

Samme her. Trodde først jeg hadde skrevet dette innlegget selv 😄

Anonymkode: 99305...2d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lister meg stille inn, for jeg har ikke erfaring. Men spørsmålet ditt minnet meg på at jeg leste i et blogginnlegg om ei som hadde tørkeskap (det var ikke reklame). Det hørtes veldig fint ut 🤩 Nå lister jeg meg ut igjen.

Anonymkode: 06a79...ecb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samme her. Trodde først jeg hadde skrevet dette innlegget selv 😄

Jeg har aldri tenkt over det før. Men kan gi en sjanse 🙂

Problemet er  at vi bor i et gammelt hus fra 1800 tallet med dårlig isolering. Så klærne bruker 3-4 dager på å tørke. Vil ike bruke tørketrommel pga strømutgifter.

Hvilken luftavfukter snakker dere om her? Tar den mye strøm?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Problemet er  at vi bor i et gammelt hus fra 1800 tallet med dårlig isolering. Så klærne bruker 3-4 dager på å tørke. Vil ike bruke tørketrommel pga strømutgifter.

Ts

Men å tørke klær i et rom uten tilstrekkelig utlufting vil kunne fuktskade rommet, og gir dårlig inneklima. Da er det billigere med den avfukteren eller tørketrommelen... 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når det tørker sakte er gjerne innvendig luftfuktighet høy?
Selv ved lav temperatur tørker klærne så lenge som luftfuktigheten er lav.

Husk på, en tørketrommel med varmepumpe bruker ikke mye strøm. Vannet tømmes fra en beholder, eller kan slippes ut via en slagen direkte til avløp.

Eldre tørketromler, spesielt typen som sender luften ut bruker mye mer strøm, kan ikke sammenlignes med de med varmepumpe.

https://www.anbefaler.com/hvitevarer/hvor-mye-strom-bruker-torketrommel

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts

Vår er sikkert 15 år nå. Likner på disse

https://testguru.no/luftavfukter-test-2023/?gad_source=1&gad_campaignid=20299077035&gbraid=0AAAAApuyNWq1qYhgFjcld0wSu0NuY9TOk&gclid=Cj0KCQjwndHEBhDVARIsAGh0g3C42TpCQ9gWgCqtzreItggo-8Tl4X-DaXklGEeZ9Bdi2s48H4uRNeoaAr0NEALw_wcB

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ts

Jeg har denne: https://www.clasohlson.com/no/Luftavfukter-20-liter,-52-m2/p/36-8322

Aner ikke hvor mye strøm den bruker, men det er neppe mye for jeg har ikke merket noe utslag på strømregningen. Og som en annen sider - fuktskader vil nok koste deg langt mer

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sånn, og den står faktisk på hele tida. Jeg bruker den hver gang jeg vasker og jeg legger vasken oppå, og det tørker megaraskt. Legger på morgenkåpen også og trer på meg den etter dusjen. Varm og god...

og har på meg varme klær om det er kaldt om morgenen takket være denne. 

Anonymkode: 304b7...491

Skrevet

Jeg har en sånn, og den står faktisk på hele tida. Jeg bruker den hver gang jeg vasker og jeg legger vasken oppå, og det tørker megaraskt. Legger på morgenkåpen også og trer på meg den etter dusjen. Varm og god...

Hvor lang tid bruker klærne på å tørke? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvillen type har du? Link?

AnonymBruker
Skrevet

Denne fra Jula  ser da helt grei ut og er på tilbud nå.

Jeg skulle gjerne hatt en i kjelleren, - foreløpig bruker jeg veisalt. Det trekker også fuktighet ut av lufta.

Anonymkode: 916a4...831

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...