Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg er gift med en trestubbe. Vi er i den soste ferieuken, og har vært på et museum. Prøver å få i gang en samtale: 

- hva synes du om museet vi var å

på i dag? 
- Det var både og det..
- hvor ser du for deg selv om fem år?

- vanskelig å si. Du da? 
Jeg blir sprø..:. Er sammen med en på ellevte året. Han har null interesse av å prate… når jeg prater får jeg ofte kjeft til svar fordi han er tunghørt på ene øret. Så 50 prosent av det jeg sier blir møtt med kjeft for jeg ikke snakker høyt eller tydelig nok… å glem forslag om høreapparat… skjer ikke. Jeg skal snakke høyt og tydelig inn i rett øre… men dette handler egentlig ikke om hørsel. Det handler om interesse for å diskutere ting, om å drømme om ting i framtiden…. Nope. Null interesse. 

Anonymkode: 605e0...470

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor er du fortsatt sammen med ham??

Anonymkode: ef445...d13

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Akkurat det samme var min tanke.

Hvorfor har du blitt i 11 år sammen med en mann som ikke kommuniserer, Ts?

Det høres ut som om dere ikke er kompatible. Du trenger en mann som ønsker å kommunisere, en mann som deltar og er engasjert, en som deler livet med deg. Det gjør ikke denne mannen.

Hva gjør at du blir i dette forholdet?

Hvor gamle er dere? Vet han at dårlig hørsel er en av flere medvirkende årsaker til at han kan bli raskere dement enn andre? 

Slik du beskriver han virker han nesten litt autistisk. Altså, jeg har kjente som har aspergers og autisme som er langt mer både engasjert, nysgjerrige på ting og personer, høfligere og mer omtenksom enn hva din mann er!

Anonymkode: f9806...1e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det lurer jeg også på nå…

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Akkurat det samme var min tanke.

Hvorfor har du blitt i 11 år sammen med en mann som ikke kommuniserer, Ts?

Det høres ut som om dere ikke er kompatible. Du trenger en mann som ønsker å kommunisere, en mann som deltar og er engasjert, en som deler livet med deg. Det gjør ikke denne mannen.

Hva gjør at du blir i dette forholdet?

Hvor gamle er dere? Vet han at dårlig hørsel er en av flere medvirkende årsaker til at han kan bli raskere dement enn andre? 

Slik du beskriver han virker han nesten litt autistisk. Altså, jeg har kjente som har aspergers og autisme som er langt mer både engasjert, nysgjerrige på ting og personer, høfligere og mer omtenksom enn hva din mann er!

Anonymkode: f9806...1e2

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en datter på ni som jeg nå et 90 prosent sikker på er autistisk… Hun eksploderer over at hun må pusse tenner, for att det lugger når hun børster håret, fordi hun har ingen gensere (hun har 40 stykker) osv…. Jeg har undret meg over dette sinnet…. Men så har det slått meg… hun har arvet faren sin sinne…  

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har en datter på ni som jeg nå et 90 prosent sikker på er autistisk… Hun eksploderer over at hun må pusse tenner, for att det lugger når hun børster håret, fordi hun har ingen gensere (hun har 40 stykker) osv…. Jeg har undret meg over dette sinnet…. Men så har det slått meg… hun har arvet faren sin sinne…  

Et minstekrav for å fortsette samlivet bør jo være at han kommuniserer med deg på en normal måte, og at han får hjelpemidler for hørselstapet sitt. Kvinner har en egen evne til å tåle så uendelig mye mer enn menn, og blir i forhold som ikke gir de noe som helst positivt. Uansett om det gjelder kommunikasjon, barn, husarbeid eller hva som helst annet, så bør kvinner sette grenser for seg selv.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hadde noen spurt meg om det hadde jeg gjort det slutt dagen etter. 

Anonymkode: dc550...808

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Svarte han da dere giftet dere ? Sa han ja ? Sikker på at dere er gift ?

Nei, spøk til side. Han hører dårlig og det kan trigge sinne og irritasjon. I tillegg kan det faktisk være ubehagelig å snakke.

Datteren min er født med hørselsskade og den blir verre for år til år og tilslutt vil hun være helt døv. Oppdaget det ikke før på ungdomsskolen, da hun begynte å utagere. Hun snakker også lite, for det gjør faktisk fysisk vondt ! Heldigvis fått god hjelp i helsevesenet, men jeg forstår hennes frustrasjon og sinne for dette.

Du har akseptert dette i 11 år, hva har endret seg nå ?

Anonymkode: 67907...782

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

- vanskelig å si. Du da? 

Kanskje bare meg men å spørre et slikt spørsmål til partneren sin er for meg, merkelig. Hadde blitt stuss selv.

Hvilket vær tror du det blir neste tirsdag?

virker ikke som om dere deler så mye.

Anonymkode: 34731...34c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg føler jeg er gift med en trestubbe.

Du er det. Gift med en trestubbe. Han oppfører seg som en. Omtrent like engasjert som en, kan kun brukes til å sitte på. 

Hvorfor gidder du? Hva gir han deg av intellektuell motstand? Trygghet? Glede? Humor og hverdagsglimt?

Det er lov å være en trestubbe. Du kan ikke endre mannen din. Men du må faktisk spørre deg selv om hvorfor du er sammen med en trestubbe, når du egentlig vil ha noe annet?

Anonymkode: 7e6f2...b8d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe galt med noen av dere. Men det virker som om dere ikke passer sammen som samtalepartnere. Gjerne ikke har så god kjemi? Elsker du han? 

Anonymkode: 57ab2...d76

AnonymBruker
Skrevet

fortvil ikke. Snart er ferien over og hverdagen tilbake. Da går det seg nok til igjen skal du se 

Anonymkode: 28c04...787

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...