Gå til innhold

Hvorfor liker menn ofte kvinner fra ansiktskukturer og kvinner menn fra æreskulturer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den kulturen vi har i Nord-Europa er den mest sjeldne. Vi har tillit til hverandre og fokus på individuell frihet. Men mange ender på et tidspunkt opp med å date noen fra andre kulturer. 

Menn går ofte etter kvinner fra ansiktskulturer som Thailand hvor fokuset er på storsamfunnet, og hvor mennesker gjennom handlinger enten bevarer eller taper ansikt. Det er ikke noe man bygger opp. Jeg vil tro menn som tiltrekning her handler en del om at folk fra denne kulturen gjerne er rolige og medgjørlige. Tanker? 

Kvinner går ofte etter menn fra æreskulturer som Balkan, Midtøsten, delvis Spania, delvis Italia og Latin-Amerika. Hvorfor det? I denne kulturen har man liten tillit til storsamfunnet. Det handler om å hevde seg, og stole på sine nærmeste. Man bør ta for seg og vokse opp med stor tro på seg selv

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De går til de landene de kan og kvinnene eller mennene for andre grunner enn kjerlighet faker den. Det handler ikke om tiltrekkning, de vil ha pene mennesker, uten å være pene og de unge betaler prisen.

Hvor det er ekte tiltrekkning, sikkert tilfeldigheter.

Anonymkode: 139a0...8f0

Skrevet

Jeg er kvinne og liker kun europeiske menn med vestlige verdier. Kunne aldri tenkt meg å bli sammen med en mann fra en eller annen æreskultur. 

Hvor har du statistikken din fra, forresten?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Som mann har jeg bare hatt forhold her til lands. Aner ikke hva du prater om.

Anonymkode: 9240b...5d4

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som går ut av landet går vel etter hva som finnes lite av i Norge?

Menn reiser til konservative land fordi det finnes få konservative norske kvinner.

Kvinner reiser til land hvor menn er mer utadvendte og romantiske, siden norske menn er veldig tilbaketrukket.

Anonymkode: 11ba5...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Er kvinne og har aldri vært tiltrukket av menn fra Balkan, Midtøsten eller Latin-Amerika.

Anonymkode: d8828...d5f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nok et innlegg av denne karen som ikke har rot i virkeligheten… 

Anonymkode: 66439...e06

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det absolutt store flertall «går etter» partnere fra samme land, og samme kultur. «Den mest sjeldne» kulturen i Nord-Europa er desidert den vanligste her. Jeg kjenner tre stykker (menn) som har giftet seg med noen fra øst-Asia, og mange flere som har giftet seg med kvinner fra det du kaller «æreskulturer» (Russland, Balkan, Sør-Europa, Sør-Amerika). Jeg kjenner noen norske kvinner som er gift med folk fra disse landene også, ikke flere enn menn som er det. Og kvinner som er gift med øst-asiatere. Har du noe statistikk på dette? Hva med afrikanere, australiere, amerikanere? Hvorfor tror du det handler om kultur og kjønn? 

Anonymkode: 95761...599

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De jeg kjenner til som er gift med damer fra Thailand har endt opp med det av helt andre grunner enn det du skriver ( Eldre menn som finner seg unge Thaijenter, etter ikke å ha lyktes med å finne kjærligheten i Norge).

Kjenner lite kvinner som har gått etter menn fra Balkan, Midtøsten, Spania, Italia og Latin-Amerika. I den grad det har skjedd så har det vært med personer som har bodd i Norge så lenge at de har tatt til seg Norsk kultur. Har en bekjent som var gift med en Italiener (og bodde i Italia), det holdt i 2 år til hun ikke orket mer og kom hjem og fant seg en Nordmann. Norske kvinner foretrekker den Norske kulturen. Vi er selvstendige og ambisiøse, og ønsker ikke å bli styrt av en mann eller hans familie.

Anonymkode: 5746d...ea8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette minner meg om dype samtaler med noen som røyka mye..

De aller fleste er sammen med noen fra Norge. 

Anonymkode: bc516...5d2

• Liker 4
Skrevet
Majer skrev (11 timer siden):

Den kulturen vi har i Nord-Europa er den mest sjeldne. Vi har tillit til hverandre og fokus på individuell frihet. Men mange ender på et tidspunkt opp med å date noen fra andre kulturer. 

Menn går ofte etter kvinner fra ansiktskulturer som Thailand hvor fokuset er på storsamfunnet, og hvor mennesker gjennom handlinger enten bevarer eller taper ansikt. Det er ikke noe man bygger opp. Jeg vil tro menn som tiltrekning her handler en del om at folk fra denne kulturen gjerne er rolige og medgjørlige. Tanker? 

Kvinner går ofte etter menn fra æreskulturer som Balkan, Midtøsten, delvis Spania, delvis Italia og Latin-Amerika. Hvorfor det? I denne kulturen har man liten tillit til storsamfunnet. Det handler om å hevde seg, og stole på sine nærmeste. Man bør ta for seg og vokse opp med stor tro på seg selv

Hvor har du disse opplysningene fra? Jeg har inntrykk av at majoriteten foretrekker ektefelle eller partner som er ganske lik en selv, i både holdninger og kultur. Så det er langt vanligere å få partner fra samme kultur som en selv enn fra en annen kultur. 

Eksempler du kommer med, spesielt nordmenn som finner seg thaidamer er nesten utelukkende pga «nøden lærer en naken kvinne å spinne». Altså nordmenn som drar ned dit gjør det for å få seg ung og attraktiv kvinne, når de er langt under middels selv. Og thaikvinner er overhode ikke mer «medgjørlige» enn norske kvinner. De blir dessverre nødt til å være medgjørlige ovenfor sin norske mann, pga det åpenbare ubalansen i makt. Thaikvinnen må være gift med sin norske mann en periode på flere år for å opparbeide seg helt grunnleggende rettigheter i Norge. Ofte har de en storfamilie hjemme i Thailand som er avhengig av økonomisk hjelp for å overleve. Det finnes nok thaikvinner som er gift med sin norske mann lenge og har gode samliv, men de mennene er ofte ganske medgjørlige selv. De er som kvinner flest, heldigvis de finner seg ikke i dårlig behandling. Og går etter at de har fått permanent oppholdstillatelse hvis mannen behandler de dårlig.

• Nyttig 4
Skrevet

Eh. Ofte og ofte. De fleste norske kvinner og menn er faktisk sammen med en av "sine egne". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke etnisk norsk selv, men jeg opplever norske menn som EKSTREMT forsiktige på sjekkefronten. 

Så forsiktig at jeg ikke alltid har forstått at det er sjekking, det ser jo bare ut som normal vennlighet.

De kan kikke diskret når de tror jeg ikke merker det, men veldig få som faktisk våger å vise tydelig interesse.

Menn fra andre kulturer er generelt mer tydelige på å vise interesse, og har en mer tradisjonell tilnærming til sjekking, dvs.mannen spør. Det er klart det blir mer dating og potensielle forhold av det.

Anonymkode: 77200...439

AnonymBruker
Skrevet

Etnisk norsk kvinne her, og har aldri datet annet enn nordiske menn. Ikke interessert i menn fra æreskulturer i det hele tatt! 

Anonymkode: eca3b...0ca

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke menn og kvinner snakker du om? 
Kjenner ingen norske kvinner som ville hatt noen fra midtøsten.
Menn som blir sammen med asiatiske damer, får seg ikke dame i Norge som regel. 

Anonymkode: 2c88f...55e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...