AnonymBruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Ikke nok med at de er noe av de styggeste jeg har sett - og jeg banner inne i meg hver gang rektor snakker om dem, men er de egentlig bra for ryggen? Ansatte i butikk mente ikke det, men mulig de ville selge egne varer. Det blir jo litt dumt om vi kjøper egen sekk fra 1.klasse om alle andre bruker disse oransje sekkene. Bilene gir jo blanke F, selv om barna går med disse sekkene - og veldig få 1.klassinger går alene til skolen. Anonymkode: f8964...82a
AnonymBruker Skrevet 6. august #2 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke nok med at de er noe av de styggeste jeg har sett - og jeg banner inne i meg hver gang rektor snakker om dem, men er de egentlig bra for ryggen? Ansatte i butikk mente ikke det, men mulig de ville selge egne varer. Det blir jo litt dumt om vi kjøper egen sekk fra 1.klasse om alle andre bruker disse oransje sekkene. Bilene gir jo blanke F, selv om barna går med disse sekkene - og veldig få 1.klassinger går alene til skolen. Anonymkode: f8964...82a Skulle det vært bilder her? Anonymkode: 41913...f1d 4 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august Wow. For en holdning du har 😳 Mine barn elsket de sekkene, og var stolte som bare det da de endelig fikk dem. Og du synes de er stygge? Jaja, bra det ikke er du som skal bruke dem, da. I førsteklasse bærer man minimalt med vekt altså. En matpakke, en frukt, en drikkeflaske og en mappe med noen papirer i. Anonymkode: 92a72...ce9 12 9
AnonymBruker Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august Hva slags spenninger er det du snakker om? Anonymkode: 6e122...ad4 11 7
AnonymBruker Skrevet 6. august #5 Skrevet 6. august Skulle mye gjerne heller hatt en felles sekk som alle fikk i stedet for å måtte kjøpe en overpriset Beckmann-sekk som er blytung selv uten innhold. Anonymkode: 335f7...ce2 8
AnonymBruker Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags spenninger er det du snakker om? Anonymkode: 6e122...ad4 Muskelspenninger og ryggproblemer. Anonymkode: f8964...82a 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke nok med at de er noe av de styggeste jeg har sett - og jeg banner inne i meg hver gang rektor snakker om dem, men er de egentlig bra for ryggen? Ansatte i butikk mente ikke det, men mulig de ville selge egne varer. Det blir jo litt dumt om vi kjøper egen sekk fra 1.klasse om alle andre bruker disse oransje sekkene. Bilene gir jo blanke F, selv om barna går med disse sekkene - og veldig få 1.klassinger går alene til skolen. Anonymkode: f8964...82a Og hvilke sekker snakker du egentlig om? Anonymkode: 4b983...9fd 8
AnonymBruker Skrevet 6. august #8 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Muskelspenninger og ryggproblemer. Anonymkode: f8964...82a Hos en femåring? Hvis hen har alvorlig sykdom eller har vært i en ulykke, blir det jo noe helt annet enn å svare på generelt grunnlag. Anonymkode: 6e122...ad4 25 1 7
AnonymBruker Skrevet 6. august #9 Skrevet 6. august Det er ikke så mye de har i de sekkene uansett, så det går nok veldig fint. Anonymkode: a7c2c...ec2 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #10 Skrevet 6. august Hvis barnet ditt har ryggproblemer foreslår jeg at du diskuterer valg av skolesekk med behandleren/fysioterapeutwn/kiropraktoren eller hvem nå enn dere pleier å gå til. Som en sidenote: jeg har aldri sett disse oransje sekkene som jeg ser noen skrive om her. I vår kommune finnes ikke disse, jeg har aldri sett en så jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt. Anonymkode: 3e74c...1ad 15 5
AnonymBruker Skrevet 6. august #11 Skrevet 6. august Hvis barnet har så store ryggproblemer må du ta det med barnets lege. Sekkene er stygge, og jeg synes fylkeskommunen kunne brukt penger på noe annet, men sånn er det. Ikke noe å bruke energi på. Anonymkode: b60ea...d5c 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #12 Skrevet 6. august Ansatte i en butikk hvor de selger sekker ville jeg uansett ikke hørt på. 🤣 Anonymkode: b60ea...d5c 9 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #13 Skrevet 6. august Norske foreldre driter i om barna deres går med dårlige sekker som kan skade en rygg i utvikling. Det viktigste er at barnet selv får velge, og da velger de fleste overprisede beckmann. (Hadde beckmann hatt matchene bilstoler, så hadde barna sikkert fått de og, i stedet for de som er best i test….) Foreldre i feks Tyskland er mye mer oppdatert på hva som er bra sekker for en ung rygg i utvikling. Anonymkode: 2b3ee...816 3
Catch-22 Skrevet 6. august #14 Skrevet 6. august Heier på like sekker til 1. klasse! De eldre elevene viser hensyn til de små sånn sett! telemark har de! Og det er 4 farger som rulleres på tror jeg 💚🧡🩷🩵 6 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #15 Skrevet 6. august De sekkene man får? Nei de er ikke bra for ryggen Anonymkode: cef54...2b6
AnonymBruker Skrevet 6. august #16 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De sekkene man får? Nei de er ikke bra for ryggen Anonymkode: cef54...2b6 Ja, disse oransje 1.klasse sekkene med refleks. TS Anonymkode: f8964...82a
AnonymBruker Skrevet 6. august #17 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Norske foreldre driter i om barna deres går med dårlige sekker som kan skade en rygg i utvikling. Det viktigste er at barnet selv får velge, og da velger de fleste overprisede beckmann. (Hadde beckmann hatt matchene bilstoler, så hadde barna sikkert fått de og, i stedet for de som er best i test….) Foreldre i feks Tyskland er mye mer oppdatert på hva som er bra sekker for en ung rygg i utvikling. Anonymkode: 2b3ee...816 Har du tips til slike ryggsekker fra Tyskland? TS Anonymkode: f8964...82a 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #18 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Norske foreldre driter i om barna deres går med dårlige sekker som kan skade en rygg i utvikling. Det viktigste er at barnet selv får velge, og da velger de fleste overprisede beckmann. (Hadde beckmann hatt matchene bilstoler, så hadde barna sikkert fått de og, i stedet for de som er best i test….) Foreldre i feks Tyskland er mye mer oppdatert på hva som er bra sekker for en ung rygg i utvikling. Anonymkode: 2b3ee...816 Var vel ikke akkurat snakk om de bedre sekkene men de man får Anonymkode: cef54...2b6
AnonymBruker Skrevet 6. august #19 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis barnet ditt har ryggproblemer foreslår jeg at du diskuterer valg av skolesekk med behandleren/fysioterapeutwn/kiropraktoren eller hvem nå enn dere pleier å gå til. Som en sidenote: jeg har aldri sett disse oransje sekkene som jeg ser noen skrive om her. I vår kommune finnes ikke disse, jeg har aldri sett en så jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt. Anonymkode: 3e74c...1ad Ja, jeg vurderer å ta en prat om det med barnets fysioterapeut. Men vet ikke om han kjenner til akkurat denne sekken da eller kan uttale seg. I vår kommune får alle disse i 1.klasse. TS Anonymkode: f8964...82a
AnonymBruker Skrevet 6. august #20 Skrevet 6. august Nå har ikke jeg peiling på hvilke sekker dere diskuterer siden det ikke er lagt ut noen bilder, men en generell regel om anatomisk riktig sekk til skolebarn uavhengig av om barnet har ryggproblemer eller ei, er at sekken skal ha hofterreim og brystreim for å fordele vekten riktig. Fikk vite dette av barne-fysioterapeut. Anonymkode: 41913...f1d 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå