Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen eksempler på dette?

Jeg blant annet hater når noen slenger på ord som HYGGELIG eller SPENNENDE som reaksjon på noe jeg sier. Hilser på noen og så sier de enkeltordet hyggelig, jaha, javel, JEG SKAL VISE DEG HYGGELIG JEG TENKER JEG!! Det samme med spennende, noen spør hva jeg jobber som (har en dritkjedelig jobb) og så sier de spennede, OG HVA I HEITESTE ER SÅ SPENNENDE HER?? Dette er en slik Oslo og omegn måte å sosialisere på som er så totalt platt og hult. De sier masse, men ingenting betyr noe. Skjønner de ikke selv at de er tvers gjennom falsk? 

Anonymkode: 007c1...bc2

• Liker 14
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sååååå koseliiiiiiig

Sååååååå hyggeliiiiiig

Når alle vet at det ikke er det. 

Anonymkode: f9c8d...8af

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Haha!! Jeg er HELT enig med deg. Men det verste er, huff og huff, at nå er det blitt så vanlig at jeg har begynt å gjøre det selv. Hører meg selv: " Hei, hei ja, Trine her, hyggelig". Fy fader, jeg gremmes!

Anonymkode: f47e6...03e

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal de si da? Å herregud at du orker å ha den dritkjedelige jobben?

Anonymkode: 4e55b...284

• Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe, ja?? Neida, det er jo ikke så lett å finne på noe lurt å si.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

«Å ja…ok»…for eksempel? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg blant annet hater når noen slenger på ord som HYGGELIG eller SPENNENDE som reaksjon på noe jeg sier. Hilser på noen og så sier de enkeltordet hyggelig, jaha, javel, JEG SKAL VISE DEG HYGGELIG JEG TENKER JEG!! Det samme med spennende, noen spør hva jeg jobber som (har en dritkjedelig jobb) og så sier de spennede, OG HVA I HEITESTE ER SÅ SPENNENDE HER?? Dette er en slik Oslo og omegn måte å sosialisere på som er så totalt platt og hult. De sier masse, men ingenting betyr noe. Skjønner de ikke selv at de er tvers gjennom falsk? 

Bruken av ordet "man", noe de mener "jeg". 

"Man er jo glad for å ha fått den jobben, ja"

"Man blir gjerne litt lei etterhvert"

"Man har jo sett et og annet, hehehehhehe!!!"

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

når de mener jeg, skulle det stå

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobber på et sted hvor det er språkforkjeller og vanskelig å bryte isen og bli kjennt med alle.

De tingene dere nevner er kansjje irriterende, men vi kommer oss i de minste gjennom dagen og lar alle bli sett med dem, selv hvor falskt det er. Bedre enn at det ikke sies noe, eløer svært lite. De fleste skal vi bare forbi gjennom dagen. 

Anonymkode: 3cdbd...e00

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hater ordet man, det er så feilbrukt i vår tid! 

Jeg sliter med overjovial dialog uten et fnugg av innhold, at hele samtalen går i form av fraser. 

A: "Jaja så dere er ute og handler?"

B: "Ja mat må'n ha"

A: "Uten mat og drikke duger helten ikke, erre ikke det man sier? Hahohihihehe"

B: "Hahahoho, ja det er noe med det"

A: "Ja det fårn si"

Anonymkode: d1bfe...bbf

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sliter med overjovial dialog uten et fnugg av innhold, at hele samtalen går i form av fraser. 

Auu😅 Dialoger som dette gjør meg nesten litt sint. Men samtidig så er jeg også litt ferdig med hele greia om at man skal være så genuine hele tiden. Svare ærlig på "hvordan går det" i enhver setting. Veldig mange (inkl. meg selv) har det tungt i perioder. Noen ganger vil man bare ta seg en tur på butikken uten å trøste noen som nettopp opplevde at kjæresten var utro, eller ende opp med å tilby seg å sitte selvmordsvakt samme natt. Låne ut bilen til noen som trenger det mer eller stå en time og prøve å motivere noen til å begynne med trening for psykens skyld. 

Samme på jobb. Noen ganger vil jeg bare få gjort jobben min så jeg slipper å måtte ta frem PCen på kvelden. Kult at barnebarnet skal bli med på neste ferie, men kan vi ikke ta det i lunchen? 

Klarer ikke å få meg til å si ting som "neei, en får vel komme seg videre, da" eller "får vel prøve å jobbe litt også idag, he he", så enten blir jeg stående eller sier noe alt for direkte, uhøflig og kanskje sårende. 

Uff, synes dette er vanskelig. Men det er jo heldigvis mange man kan ha normale samtaler med. God flyt uten plattheter om ting som engasjerer. Så det handler vel kanskje om "hvem", like mye som "hva".

Anonymkode: dc9a0...69b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er ikke noe mer falskt enn andre fraser man sier.

Hyggelig er bare forkortelser for Hyggelig å møte deg. Selv bruker jeg helst Koselig på denne måten.

Jeg går også ut fra at folk ikke hater jobben sin, så jeg sier gjerne noe a la spennende, bare med litt flere ord. Men hvorfor har du egentlig en drittkjedelig jobb? Og hva vil du helst snakke om? 

Snakker du alltid om politikk og jordens indre, du da? Mye originale kommentarer i din smalltalk? 

Jeg tenker på fraser og slik enkel smalltalk som kroppsspråket med ord, eller innganger til dypere samtaler på sikt. Og er ikke alltid jeg er i humør selv til å prate om kompliserte ting med folk jeg møter i døra. 

Anonymkode: f6729...787

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Sååååå koseliiiiiiig

Sååååååå hyggeliiiiiig

Når alle vet at det ikke er det. 

Synes du det er uhyggelig å møte nye folk? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fin tråd som gjør at folk synes det blir enda vanskeligere å omgås sosial når man må tenke på alt mulig hvordan en ter seg for å ikke bli dømt…. 
Hjelpe meg så mye dumt folk henger seg opp i at andre sier!! Blir kvalm 🤢 🤮 

Dere hadde fått det mye bedre av å slappe av når dere er sosial, og ikke fokusere så jævla detaljert og overtenke hva folk mener med det svaret og den kommentaren! Har andre liknende tråder med i meningen min. Syk verden 🙄

Anonymkode: d2a1e...e0e

• Liker 24
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Herregud….. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja absolutt, si det! DA har vi noe å snakke om som ikke er reinspikka svada.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er ikke noe mer falskt enn andre fraser man sier.

Hyggelig er bare forkortelser for Hyggelig å møte deg. Selv bruker jeg helst Koselig på denne måten.

Jeg går også ut fra at folk ikke hater jobben sin, så jeg sier gjerne noe a la spennende, bare med litt flere ord. Men hvorfor har du egentlig en drittkjedelig jobb? Og hva vil du helst snakke om? 

Snakker du alltid om politikk og jordens indre, du da? Mye originale kommentarer i din smalltalk? 

Jeg tenker på fraser og slik enkel smalltalk som kroppsspråket med ord, eller innganger til dypere samtaler på sikt. Og er ikke alltid jeg er i humør selv til å prate om kompliserte ting med folk jeg møter i døra. 

Neida, småprat er til tider slettes ikke så verst. Har ingen interesse av å snakke om dype eller private temaer med verken naboen eller en perifer slektning som jeg møter på på butikken. Men det må da gå ann å ikke være så overhyggelig falsk og bruke slike uttrykk. Må si jeg faktisk har utviklet en tiltrekning mot grinebitere på grunn av dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Fin tråd som gjør at folk synes det blir enda vanskeligere å omgås sosial når man må tenke på alt mulig hvordan en ter seg for å ikke bli dømt…. 
Hjelpe meg så mye dumt folk henger seg opp i at andre sier!! Blir kvalm 🤢 🤮 

Dere hadde fått det mye bedre av å slappe av når dere er sosial, og ikke fokusere så jævla detaljert og overtenke hva folk mener med det svaret og den kommentaren! Har andre liknende tråder med i meningen min. Syk verden 🙄

Haha!

AnonymBruker
Skrevet

Schååååååå kooooooooschliiiii daaaaaa! 

Anonymkode: 999ec...1e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hater når folk bruker ordet «si». 

« ja nå har hun blitt stor, si» 

« det var lenge siden, si» 

«sier du det, si»

Anonymkode: d592b...dda

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...