AnonymBruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Tror jeg har fått veggdyr. Våkner med nye bitt hver dag nå i flere dager. Tok bilde av noen bitt og sendte det til ChatGPT og den sier mest sannsynlig veggdyr. Lyste gjennom senga i natt, finner ingen tegn til de, men fortsatt våkner jeg med nye bitt, vil tro jeg har rundt 50. Klør ekstremt. Akkurat kommet hjem fra en reise til Tyskland der jeg også sjekket alle steder jeg bodde uten å finne noe. Hva gjør jeg? Anonymkode: 3dc09...6a3
AnonymBruker Skrevet 6. august #2 Skrevet 6. august Tok du inn bagasjen din? Eller hadde du den ute og tok inn klærne litt etter litt i vaskemaskinen? Tok du så inn kofferten? Anonymkode: 37a36...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august Kan også være fuglelopper. Hvor er bittene? Anonymkode: 9e8f7...d64 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august Nei la kofferten i sofaen og puttet det aller meste i vaskemaskinen. Passer jo på å ikke legge kofferten i senga på reiser, men kan jo ha skjedd. Håper det er lopper. Det som er rart er at samboeren min har 0 bitt og jeg har masse. Har 15-20 bitt på ryggen, 10-15 på beina og kanskje rundt 20 på armene til sammen. Ett i ansiktet og et par på halsen + 3-4 stk på hendene. Er omtrent overalt Anonymkode: 3dc09...6a3
AnonymBruker Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august Apekopper, vannkopper? Eller veggdyr. Ta en tur til legen. Anonymkode: 5ff6f...4bb
AnonymBruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august Det kan være veggedyr, ja. Ta kontakt med skadedyrfirma, så sjekker de for deg! Anonymkode: c0cf5...5d0
AnonymBruker Skrevet 7. august #8 Skrevet 7. august Hvis det er veggdyr så ring forsikringen din og sjekk om de dekker skadedyr, da betaler du bare en liten egenandel. Anonymkode: 2776d...0f0
AnonymBruker Skrevet 7. august #9 Skrevet 7. august Det er litt rart at du har så mange bitt, og ikke har sett et eneste tegn til de. Da jeg hadde veggedyr på et hotell, var lakenet fullt av svarte prikker og små blodflekker. Jeg lå å leste i senga tidlig på kvelden og så at de kom krypende mot meg i senga. Du kan jo prøve å legge deg i senga noen timer på kvelden med lyset på, se en serie eller les ei bok, for å se om det kommer noen. Anonymkode: 60dbc...b90
AnonymBruker Skrevet 7. august #10 Skrevet 7. august Sett at det er veggdyrbitt: Det kan ta mange dager og til og med uker fra man blir bitt til man begynner å klø. Kan det være at du har en forsinket reaksjon? Det virker usannsynlig at veggdyrene kan ha etablert seg så godt allerede at de biter deg mange ganger om natten. Anonymkode: 624e0...1cf 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #11 Skrevet 7. august Har du sjekka godt undersiden av senga/ved ramma? Er det svarte prikker der? Ikke alltid man ser levende veggdyr, men kan se spor av dem i treverket Anonymkode: 454de...7ce
AnonymBruker Skrevet 7. august #12 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du sjekka godt undersiden av senga/ved ramma? Er det svarte prikker der? Ikke alltid man ser levende veggdyr, men kan se spor av dem i treverket Anonymkode: 454de...7ce Altså av etterlatenskaper, ikke hull. Ser ut so. Masse svartbrune, små prikker. Sjekk nære hjørner/kriker og sømmer og sånt i madrassen Anonymkode: 454de...7ce
AnonymBruker Skrevet 7. august #13 Skrevet 7. august Når jeg var på et hotel med veggdyr forrige sommer var det masser av små blodflekker på pute og dyna etterpå. Jeg syns de bittene der ser litt annerledes ut. Anonymkode: 77289...216
AnonymBruker Skrevet 7. august #14 Skrevet 7. august Noe som biter har du i hus i hvert fall og bør få skadedyrfirma til å undersøke det. Det går ikke an å analysere bittene om de er fuglelopper eller veggedyr. De ser like ut. Få inn en ekspert. Anonymkode: 5d7c9...009 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #15 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (På 7.8.2025 den 19.37): Noe som biter har du i hus i hvert fall og bør få skadedyrfirma til å undersøke det. Det går ikke an å analysere bittene om de er fuglelopper eller veggedyr. De ser like ut. Få inn en ekspert. Anonymkode: 5d7c9...009 Skulle det være fuglelopper så er de relativt enkel å bli kvitt. Vask sengetøy på 90 grader. Støvsug absolutt alt på soverommet, kriker og kroker. Støvsug dyner og puter nøye, dersom du ikke kan fryse dem. Støvsug madrass, overside, underside og langs kantene. Har du dyr, så må de loppe behandles og deres senger må også fryses/støvsuges. Samt sofa og tepper om de ligger der. Kast for all del støvsugerposen med en gang, og gjerne sett støvsuger ut etterpå. I hvertfall bort fra soverom og sofa. Har hatt fuglelopper i sengen to ganger, etter å ha gjort grundig rent så har jeg blitt kvitt dem. Om du ikke blir kvitt dem med èn slik runde, må du kanskje ta mer nøye en runde til. Hjelper ikke det, så ville jeg kontaktet skadedyrsfirma. Fuglelopper er relativt vanlig å få inn, spesielt om man har dyr eller vinduer på bakkenivå. Anonymkode: 15a5e...bd0
Queen94 Skrevet 10. august #16 Skrevet 10. august Minner om fuglelopper, hadde noen lignende i fjor, satt under et tre og var full av de.
AnonymBruker Skrevet 12. august #18 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 10.48): Skulle det være fuglelopper så er de relativt enkel å bli kvitt. Vask sengetøy på 90 grader. Støvsug absolutt alt på soverommet, kriker og kroker. Støvsug dyner og puter nøye, dersom du ikke kan fryse dem. Støvsug madrass, overside, underside og langs kantene. Har du dyr, så må de loppe behandles og deres senger må også fryses/støvsuges. Samt sofa og tepper om de ligger der. Kast for all del støvsugerposen med en gang, og gjerne sett støvsuger ut etterpå. I hvertfall bort fra soverom og sofa. Har hatt fuglelopper i sengen to ganger, etter å ha gjort grundig rent så har jeg blitt kvitt dem. Om du ikke blir kvitt dem med èn slik runde, må du kanskje ta mer nøye en runde til. Hjelper ikke det, så ville jeg kontaktet skadedyrsfirma. Fuglelopper er relativt vanlig å få inn, spesielt om man har dyr eller vinduer på bakkenivå. Anonymkode: 15a5e...bd0 Fuglelopper dør av seg selv, de trenger fuglereir for å formere seg og kan ikke overleve på mennesker alene. Anonymkode: 41545...2d8
Brunhilde Skrevet 12. august #19 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fuglelopper dør av seg selv, de trenger fuglereir for å formere seg og kan ikke overleve på mennesker alene. Anonymkode: 41545...2d8 De trenger blod fra fugler for å formere seg, derfor finnes de i fuglereir.
AnonymBruker Skrevet 12. august #20 Skrevet 12. august Brunhilde skrev (2 timer siden): De trenger blod fra fugler for å formere seg, derfor finnes de i fuglereir. Larvene trenger reiret, de suger ikke blod. De dør uansett ut av seg selv innendørs. Anonymkode: 41545...2d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå