Gå til innhold

Er dere avhengig av klemmer og bekreftelse i et vennskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to nære venninner på hver sin kant som jeg finner på mye med. Vi møtes regelmessig  reiser sammen, kjøper smågaver som de vet jeg kommer til å like på tur til utlandet, som f.eks at de vet jeg elsker te og kjøper med lokal te fra stedet de besøker,  vi lager middag sammen etc...og jeg får komplimenter på det jeg er flink på og personligheten min, så det er ikke erkjennelse som mangler. 

De er ikke noen klemmere og ikke så glad i gi/få det, og heller har de aldri med rene ord sagt noe om hva vennskapet betyr. 

Men det er gjensidighet og jeg merker at det er noen sterke bånd der,men usagt. 

Er dere opptatt av bekreftelse i et vennskap? Altså  på vennskapet i seg selv? Å få klemmer og høre med rene ord hva vennskapet betyr? Eller holder det at man merker stemningen er der den skal?

Anonymkode: 6c53d...766

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om man klemmer eller ei, har ikke noe å si for om det er et godt  vennskap. Det er kun de siste 10-15 årene det har blitt så populært å klemme .

Jeg er 56 år og kan ikke huske at det var så vanlig å klemme tidligere.

Nå skal alle klemme alle og jeg liker det ikke

Anonymkode: 586af...d59

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har venner jeg alltid klemmer og venner jeg aldri klemmer - det sier ingenting om vennskapet. At man ønsker og prioriterer å møtes, at man har hyggelig samvær og gode samtaler er god nok bekreftelse for meg - det kan være fint å høre at man blir satt pris på, men det er ikke det som avgjør om vennskapet er godt og viktig. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Klemming trenger ikke bety noe. Min nærmeste venninne er som en søster for meg, kan ikke tenke meg livet uten henne. Men tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger vi har klemt:P Har ei anna veldig perifer venninne, hun er en klemmer, og det er helt ok for meg:) 

Anonymkode: 63415...957

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 0e00b...3da

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Om man klemmer eller ei, har ikke noe å si for om det er et godt  vennskap. Det er kun de siste 10-15 årene det har blitt så populært å klemme .

Jeg er 56 år og kan ikke huske at det var så vanlig å klemme tidligere.

Nå skal alle klemme alle og jeg liker det ikke

Anonymkode: 586af...d59

Dette!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke avhengig av fysisk kontakt som bekreftelse på et vennskap, men jeg vil nok si jeg er avhengig av den bekreftelsen det er at folk faktisk viser at de vil tilbringe tid / ha kontakt med meg.

At folk tar initiativ til å ta kontakt enten for å møtes eller bare snakke, at folk svarer på meldinger i rimelig tid, at de holder avtaler, gir beskjed i god tid om noe må avlyses osv. Det er klart at ting kan skje, og at man er mindre på i perioder eller at man er travel i perioder, men jeg forventer i det store og det hele at begge parter bidrar omtrent like mye for å holde vennskapet gående. Så kan man jo bidra på ulike måter, men det er en annen sak.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klemmer når noen tar initativ til en klem (jeg forstår at det er sosialt forventet). Jeg bruker heller ikke store ord.

Men tjenester og små oppmerksomheter betyr mye for meg. At venninner passer dyr. Tilbyr å kjøre om det skjer noe akutt. Eller som du sier - kjøper med noe de vet jeg vil sette pris på. Da viser man at man bryr seg om noen. 

Jeg og mannen er like der, og det fungerer veldig godt. Selv om jeg flere ganger her inne har blitt fortalt at vi egentlig ikke er glade i hverandre, da vi ikke gir bursdagsgaver, eller sier "elsker deg". 

Anonymkode: 8d8c3...53f

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er ingen klemme-person. 

Anonymkode: e6f30...c2a

AnonymBruker
Skrevet

Har flere nære venner som dekker den første paragrafen din. Vi finner på ting sammen, støtter hverandre og har dype samtaler. 

Om de er "klemmere" eller ikke? Vi gir hverandre en "hei-klem" når vi møtes, men det er nå blitt hilsenen nå. Drit i hvordan ting var for 40 år siden, sånn er det nå. Det syns jeg er naturlig. Om jeg har noen tanker om klemmegreiene så er det bare at jeg kan syns det er litt rart når typ programledere klemmer gjestene sine. Men ikke i vennskap. 

"Bekreftelse"? Det får man jo av å være sammen. 

Anonymkode: ab967...bbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg klemmer så og si ingen bortsett fra barn og mann. Jeg synes det er kleint, og gidder ikke venne meg til det.

Anonymkode: 340fb...619

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klemmer de som er klemmere og klemmer ikke de som ikke er. Har null å si for hvor nære jeg anser de å være.

Anonymkode: 2c179...d9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 20.54):

Å få klemmer og høre med rene ord hva vennskapet betyr? 

Anonymkode: 6c53d...766

Ingen klemmer, så de kan de få beholde selv.

Handling foran ord, så bekreftelser med ord er unødvendig staffasje.

Anonymkode: 9fa15...0cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...