AnonymBruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Hei! Jeg skal nå melde opp til fagprøven i barne/ungdomsarbeiderfaget. Jobber som assistent både på skole og SFO. hvor jeg følger opp elev med høy grad av autisme i skoletiden. kan bli litt vanskelig med å ta fagprøven i skoletiden med enkelt eleven. ønsker derfor å ta i SFO tiden hvor jeg kan ha opplegg med en hel gruppe/klasse. Men SFO er kun etter skoletid. dvs 13.30-16.00 . Tiden er sikket utenom det vanlige for sensorene som skal følge med på meg. Derfor lurer jeg på om noen har hatt fagprøven i SFO tiden? eller om noen vet om det vil la seg gjøre ? Anonymkode: 2df6e...0e4
celmarith Skrevet 7. august #2 Skrevet 7. august På skolen jeg jobber så taes alltid fagprøven på SFO. Har ikke SFO hos dere åpent i ferier og enkelte planleggingsdager når skolen er stengt feks? Min yngste hadde fagprøve i en annen annen kommune enn hvor jeg bor, og der var også fagprøven på SFO.
AnonymBruker Skrevet 7. august #3 Skrevet 7. august På min skole er fagprøve kun på sfo. De tas når skolen er stengt. Det kan være i høst og vinterferie, og de siste første og siste ukene på sommeren når sfo er åpen, men skolen er stengt. Lykke til! Anonymkode: c62d9...b7d 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #4 Skrevet 8. august Der jeg jobbet tok de fagprøven i skoletiden. Hadde ikke vært mulig å ta ut en mindre gruppe i sfo-tid, da vi trengte alle hender vi kunne få. Lærlingene avtalte med lærerne, og tok den utvalgte gruppen ut av klasserommet. Anonymkode: 11044...60d
AnonymBruker Skrevet 8. august #5 Skrevet 8. august Jeg tok fagprøven på sfo 😊 Anonymkode: 235f9...36f
norw Skrevet 8. august #6 Skrevet 8. august Kjenner at jeg blir litt nysgjerrig på en slik fagprøve, om man bare skal vurderes ut i fra hvor flink man er til å håndtere et barn med diagnose og evt svare på noen teorispørsmål (teorispørsmål virker også ganske spesielt i en slik sammenheng). Virker ganske subjektivt. Dette blir jo noe helt annet enn håndverkeryrker hvor man virkelig kan vurdere arbeidet, og viktigere teoretisk kunnskap.
AnonymBruker Skrevet 9. august #7 Skrevet 9. august Jeg tok fagprøven for noen år siden, og da under korona, da hadde jeg fagprøven i skoletiden, men sensorene var med fra starten av skoledagen, også fulgte meg, i opplegget mitt så hadde jeg avtalt å ta med ut noen barn for å gjøre ulike aktiviteter, mens sensorene var tilstede.ettwrpå skulle sensor være med å "skygge meg" en periode i skoletiden, men det ble ikke noe av (vet ikke helt hvorfor). Også etterpå fikk jeg tid til å skrive og gjøre klart morgendagen, hvor jeg skulle fortelle om hva jeg syntes om dagen før, hvorfor jeg gjorde hva, og hva som kunne vært gjort annerledes, eller hva jeg hadde gjort/tenker om situasjon sånn og slik oppsto. Eller om noen av barna gjorde slik og sånn. Og eventuelt om noe hadde vært annerledes om jeg hadde tatt med en annen sammensatt gruppe. Eks rein jente eller guttegruppe eller blanda kjønn. Også prøve å få inn noen teoretikere inn i forsvaringen for å vise hva en kan av teori. Det at sensorene droppet den siste delen med å være med skolen gjorde ingen forskjell på karakteren jeg fikk iallefall. Anonymkode: 07ec1...3f9
veronica<3 Skrevet 10. august #8 Skrevet 10. august Tråden er ryddet for brukerangrep. veronica<3, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå