Gå til innhold

Hvordan velge vinterdress størrelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Ser allerede på vinterdresser siden vi får et til barn i november. Vil derfor bare bli ferdig med innkjøp til vinter for eldste. 

men hvordan velger man størrelse på vinterdresser? 

Barnet er 2 år, men blir 2,5 i desember. Hun er ca 92 cm høy nå. Velger jeg dress i 92 eller 98 da? Hørte et rykte om at man skal legge på 10 cm i lengde på dress? Aner ikke om det stemmer

vurderer å kjøpe en reimatec dress til bhg. Men noen som vet om hvordan denne er i størrelsen?

Anonymkode: 6f645...cd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg hadde lagt meg 98, de vokser jo heletiden 🫣 også bruker det jo å gå ant å stramme selene litt. 🥰

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta med barnet i butikken. Hold dressen bak barnet slik at beina er akkurat på gulvet. Nakkekragen skal da treffe på toppen av barnets hode når du har riktig størrelse.

Anonymkode: c0189...e9d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke 92 iallefall. 98

Anonymkode: efd29...966

• Liker 1
Skrevet

98. Barn vokser rekordfort i den alderen, og jeg ville ikke tatt sjansen på å måtte kjøpe en ny dress i februar 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt født i mai måned. Han fikk str 86 i reflex-vinterdress da han startet i bhagen. Året etter str 92 i reflex og tiny trolls. Dressene har ikke vært for små, men passe eller romslige. Dersom vi hadde kjøpt én størrelse større så hadde det blitt altfor stort. Han er gjennomsnittlig høy/høy.

Anonymkode: 18f14...8e6

Skrevet

ta med å prøv, er jo så ulike i størrelsen. Mulig han kan ha 104 

AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (6 timer siden):

ta med å prøv, er jo så ulike i størrelsen. Mulig han kan ha 104 

Reima 104 er alt for stor for en på 95 cm.

Min som er 3,5 år og 98 ca har masse vokserom i reima sin dress i str 98. 

Reima hr lagt til 6 cm å vokse i pr størrelse. 

Anonymkode: 10049...95c

AnonymBruker
Skrevet

Dumt hvis dressen er for stor i den alderen, det blir klumpete for de. Har ikke opplevd med noen av mine at de har vokst så voldsomt over en vinter. Beste er å prøve før kjøp selvfølgelig, men man kan jo uansett returnere om man bestiller på nett også. 

Anonymkode: 5e905...b91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

IKKE legg på 10cm i allefall! 
Det blir klumpete og upraktisk i bruk. 
Kjøp 98, dersom du antar at det er str 92 som passer han nå. 
Det ER en risiko for at dressen da blir for liten i løpet av vinteren, men du kan ikke kjøpe 104 som da garantert er for stort i starten av sesongen 

Anonymkode: ebe3a...3a8

Skrevet

Reima sine dresser skal i prinsippet passe slik at de har ca 6cm slingringsmonn i begge veier. Dvs at en dress i størrelse 98 skal passe fra ca 92cm til ca 104 cm.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ta en titt på vekstkurven, og se sånn ca hvor høyt barnet er estimert til å være på slutten av vinteren. Hvor slankt barnet er vil også ha noe å si. 

Vi har alltid hatt to vinterdresser (skikkelig utebarn), hvor en er litt tykkere enn den andre.Så du kan jo evt kjøpe to, en i hver størrelse hvis du ser at barnet blir på vippen. Er også mulig å kjøpe brukt, det har vi gjort.

Anonymkode: 5394b...8ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...