Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir irritert. Mannen i huset blir så vanvittig stakkarslig. Vi har jo alle det samme viruset, og jeg skjønner at man kan ha ulik toleranse for sykdom, og ulikt immunforsvar, men han går og lager så mye lyder og henger med armene foran seg, pukkelrygget og stakkarslig. Han orker ikke gjøre NOE som helst, jeg har laget mat 3 ganger og ordner det som absolutt må gjøres, og jeg er også syk.. Han bare klarer ikke ta seg sammen liksom. Jeg skjønner at jeg nok tåler dette bedre enn han, og derfor har jeg også gjort mest, men det er ikke LITT hjelp å få en gang liksom.. Sånn er det hver gang det er sykdom i huset, får helt avsmak.

Anonymkode: 6bac0...fe1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok

Anonymkode: 58c10...67d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kjenner jeg blir irritert. Mannen i huset blir så vanvittig stakkarslig. Vi har jo alle det samme viruset, og jeg skjønner at man kan ha ulik toleranse for sykdom, og ulikt immunforsvar, men han går og lager så mye lyder og henger med armene foran seg, pukkelrygget og stakkarslig. Han orker ikke gjøre NOE som helst, jeg har laget mat 3 ganger og ordner det som absolutt må gjøres, og jeg er også syk.. Han bare klarer ikke ta seg sammen liksom. Jeg skjønner at jeg nok tåler dette bedre enn han, og derfor har jeg også gjort mest, men det er ikke LITT hjelp å få en gang liksom.. Sånn er det hver gang det er sykdom i huset, får helt avsmak.

Ok, sist vi hadde korona var kona døden nær mens vi andre hadde lette symptomer. Andre ganger er det motsatt.

Anonymkode: deb4c...775

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Dama er walking dead om noe går.

Anonymkode: e5af2...ff7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme her. Dama er walking dead om noe går.

Gjelder å være den første som går og legger seg ;) 

Anonymkode: 9ca6e...1bf

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du klager på..? Det er jo sånn med all sykdom at det rammer forskjellig. Alle som får kreft får ikke nødvendigvis uhelbredelig kreft, men noen gjør det. Alle som blir slitta av forkjølelsesvirus får ikke feber og blir sengeliggende, men noen gjør det (noen tror automatisk de har influensa så fort de er sengeliggende, men det får man ikke i nærheten av like ofte som en forkjølelse, som kan slå deg minst like loddrett ut).

Vær glad du tross alt er såpass at du er oppegående?

Anonymkode: fec44...0dc

AnonymBruker
Skrevet

Vi er på ferie...begge er småforkjølet...

Han gjør et stort nummer av å trekke snørret dypt inn.. igjen, og igjen og igjen. Mener nesespray og snyting ikke hjelper. Må ha skryt for å klare seg gjennom dagene. Gjør seg ekstremt stakkarslig. Lutrygget, som du skriver. Huffer seg. Høylytt, feminin, hosting, som ikke høres ekte ut. 

Mener jeg ikke er syk. I alle fall ikke like syk som han. Men i helvete.... jeg evner da ta en paracett eller to, bruke nesespray, få ut snørret, ta en halspastill, ikke sutre. 

Søvn? Han sover... på stranda, på sofaen, 9 timer om natten. Men mener han ikke får sove, knapt har sovet på flere døgn. Han var regelrett dau fra kl 5 i morges (da jeg stod opp), til kl 9 - og mente da han ikke hadde sovet i det hele tatt. (men jeg sitter jo på terrassen rett utenfor og ser deg!) 

Ulikt fra gang til gang? Da er han utrolig dårlig utstyrt i dette livet. Korona (smitte fra samme kilde); ene var sengeliggende - med behov for hjelp. Andre holdt hele fortet hjemme + jobbet fra hjemmekontoret. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ok, sist vi hadde korona var kona døden nær mens vi andre hadde lette symptomer. Andre ganger er det motsatt.

Anonymkode: deb4c...775

Hun er tydeligvis smartere enn meg... Skal vurdere den strategien neste gang. 

Anonymkode: 550fa...2c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi er på ferie...begge er småforkjølet...

Han gjør et stort nummer av å trekke snørret dypt inn.. igjen, og igjen og igjen. Mener nesespray og snyting ikke hjelper. Må ha skryt for å klare seg gjennom dagene. Gjør seg ekstremt stakkarslig. Lutrygget, som du skriver. Huffer seg. Høylytt, feminin, hosting, som ikke høres ekte ut. 

Mener jeg ikke er syk. I alle fall ikke like syk som han. Men i helvete.... jeg evner da ta en paracett eller to, bruke nesespray, få ut snørret, ta en halspastill, ikke sutre. 

Søvn? Han sover... på stranda, på sofaen, 9 timer om natten. Men mener han ikke får sove, knapt har sovet på flere døgn. Han var regelrett dau fra kl 5 i morges (da jeg stod opp), til kl 9 - og mente da han ikke hadde sovet i det hele tatt. (men jeg sitter jo på terrassen rett utenfor og ser deg!) 

Ulikt fra gang til gang? Da er han utrolig dårlig utstyrt i dette livet. Korona (smitte fra samme kilde); ene var sengeliggende - med behov for hjelp. Andre holdt hele fortet hjemme + jobbet fra hjemmekontoret. 

Hun er tydeligvis smartere enn meg... Skal vurdere den strategien neste gang. 

Slik jeg ser det er dere begge sytete. Bare på forskjellige måter. 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slik jeg ser det er dere begge sytete. Bare på forskjellige måter. 😉

Enig i den.

Men forstår du også er av typen "manflu" 

Den store forskjellen er at dere ikke forstår er;  å starte kl 9, gjennom frokosten, kreve at andre kjører, andre bærer, sutre, snufse, "har du....... medisiner, tørkepapir, badehandklær, nesespray, barna, badeshortsen min, vann, øl (trodde du var syk? - neida...) ....."  "hente vann til meg".  "må sove". 

Mens jeg tar ut en anonym og verbalt helt stille rant her på tampen av kvelden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Enig i den.

Men forstår du også er av typen "manflu" 

Den store forskjellen er at dere ikke forstår er;  å starte kl 9, gjennom frokosten, kreve at andre kjører, andre bærer, sutre, snufse, "har du....... medisiner, tørkepapir, badehandklær, nesespray, barna, badeshortsen min, vann, øl (trodde du var syk? - neida...) ....."  "hente vann til meg".  "må sove". 

Mens jeg tar ut en anonym og verbalt helt stille rant her på tampen av kvelden. 

Regner med at klarer å se hva jeg har postet tidligere. Det er sent på kvelden men ikke dum deg ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Regner med at klarer å se hva jeg har postet tidligere. Det er sent på kvelden men ikke dum deg ut.

Så bitter, da.... Menn, altså. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så bitter, da.... Menn, altså. 

Men så måtte du dumme deg ut allikevel. Jaja…

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har dere barn?

Hvis dere har det, får du bare snakke hardt til ham og be ham hjelpe deg siden dere begge er syke. 

Hvis dere ikke har barn, trenger ikke du å gjøre noe annet enn å finne deg din egen mat og drikke. Du ikke ordne det som må gjøres når du er syk.  

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det slik at jeg får alt som kommer i hus. Har to barn mellom 10 og 14, og det er sjeldent begge blir syke samtidig.

Hvis mannen og barna blir smittet kan de gjerne slippe unna med litt hoste og litt redusert allmenntilstand, som gir seg etter et par dager. Om de i det hele tatt merker at de er smittet da. Av samme smitte får jeg feber og er skikkelig redusert i flere dager.

Sist var i juni, da hadde det ene barnet en lett forkjølelse, uten behov for noen tilpasninger. Vi tenkte det var reaksjon på bading ute i for kaldt vær og vann. Så fikk jeg feber og ble sengeliggende et par dager, deretter redusert allmenntilstand i en uke.

For et par år siden ble vi alle smittet av noe virus. Barna slapp unna med en dag feber og redusert allmenntilstand i et par dager. Mannen hadde redusert allmenntilstand. Og jeg var syk i 14 dager, som endte med sykehusinnleggelse.

Her har mannen og barna funnet ut at det beste de kan gjøre når jeg er syk, er å være pleiere og passe på at jeg ikke presser meg. Da kommer jeg raskest mulig tilbake i normal drift.

Anonymkode: 680ae...096

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vis han litt TLC, bre et teppe over han, sett på en tegnefilm og stryk han over panna. Så skal du se magien skje. Han sover som et barn og du kan gå å kvile deg eller what ever...

Anonymkode: db479...a33

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa til kjæresten min: «Du Stein, så sjuk som du er nå er det bare en ting som hjelper, å dra hjem til mamma.» Da tok sutringa slutt.

Steller gjerne når han er syk. Men sutring, og at man ikke gjør sitt beste, er direkte usexy. 

Anonymkode: f5128...ff7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...