Mardina Skrevet 7. august #101 Skrevet 7. august Anonym1002 skrev (8 timer siden): Endel har dårlig råd og veldig mange sløser med penger. Ny elbil for "å spare penger", snus, røyk, alkohol etc. etc. Ikke snakk på vegne av alle, vær så snill. Jeg er ufør og har elbil. Bilen kjøpte jeg når jeg fikk forskudd på arv. Den har vært svært billig i drift fram til nå. Jeg får en utgift på service og EU kontroll nå, men ellers betaler jeg kun for forsikring og strøm, noe som ikke utgjør mye. Jeg sløser heller ikke penger på f.eks snus og røyk. Jeg vet hva jeg får inn hver mnd og hva som må prioriteres. Er man fattig eller er f.eks ufør, så kan man ikke sløse med penger. Hva med å tenke litt lenger enn din egen nesetipp, neste gang du uttaler deg 🤔 Blir oppgitt på sånne folk som deg, som mest sannsynlig ikke aner hvordan det er å leve med lite penger 🙄 4 1 8
Hololo Skrevet 7. august #102 Skrevet 7. august Pippi Lotta skrev (7 minutter siden): Det er jo ikke rart folk kvier seg for å være åpne, når man ser hvordan de som faktisk er åpne behabdles her. Veldig tøft av folk å stille opp i programet, men veldig uenig i at "det burdr være mer åpenhet". Fatige folk er også menesker, og de skykder ikke deg noe regnskap! Det er sant, men dette er et diskusjons forum, må vær lov å diskutere, må ikke vær slik at alle innlegg skal bestå av "åå stakkar". Her inne så er det fordommer med en gang du sier noe uansett hva det gjelder. Det må vær lov å ha egne tanker og refleksjoner rundt det vi har sett. 9 2
Kvittre Skrevet 7. august #103 Skrevet 7. august mitch92 skrev (6 timer siden): Man kan fint gå en uke uten mat. Hvorfor høres det usannsynlig ut? Det kan man. det som høres usannsynlig ut er sammenhengen din. Du hadde så dårlig råd at du ikke spiste mat på en uke og ikke heller da tok du opp forbrukslån? Har du ingen venner eller familie som kunne spandert en brødskive? Hvor bor du der det ikke finnes en eneste tomflaske du kan plukke opp og kjøpe deg en banan? Hvorfor gikk du ikke i matutlevering eller nav? Dumpsterdiving? Søppelkasse? Det er ikke mulig og ikke få tak i mat i Norge uten forbrukslån hvis du vil ha mat. Det blir så dumt og påstå. Hadde du skrevet i kostholdsforum at du ikke hadde spist på en uke fordi du fastet for helseeffekt hadde det hørtes mer sannsynlig ut. Fattigdom i Norge handler ikke om og ikke spise på en uke. da er du dum. når jeg var fattig tok jeg ikke forbrukslån , men jeg brukte ikke en krone på mat på 3 måneder . Så sparte jeg penger jeg kunne bruke på utgifter som husleie, strøm, medisiner . Det er der utfordringen ligger, ikke i og få tak i mat i et land med overflod av mat. 4 3
mitch92 Skrevet 7. august #104 Skrevet 7. august Kvittre skrev (1 minutt siden): Det kan man. det som høres usannsynlig ut er sammenhengen din. Du hadde så dårlig råd at du ikke spiste mat på en uke og ikke heller da tok du opp forbrukslån? Har du ingen venner eller familie som kunne spandert en brødskive? Hvor bor du der det ikke finnes en eneste tomflaske du kan plukke opp og kjøpe deg en banan? Hvorfor gikk du ikke i matutlevering eller nav? Dumpsterdiving? Søppelkasse? Det er ikke mulig og ikke få tak i mat i Norge uten forbrukslån hvis du vil ha mat. Det blir så dumt og påstå. Hadde du skrevet i kostholdsforum at du ikke hadde spist på en uke fordi du fastet for helseeffekt hadde det hørtes mer sannsynlig ut. Fattigdom i Norge handler ikke om og ikke spise på en uke. da er du dum. når jeg var fattig tok jeg ikke forbrukslån , men jeg brukte ikke en krone på mat på 3 måneder . Så sparte jeg penger jeg kunne bruke på utgifter som husleie, strøm, medisiner . Det er der utfordringen ligger, ikke i og få tak i mat i et land med overflod av mat. I samne tråd som er par dømmes nedenom og hjem for å ha forbrukslån så lurer du på hvorfor noen ikke har rett opp forbrukslån... De er redd for og ikke kunne betale, bli dømt for å pådra seg gjeld 5
Kvittre Skrevet 7. august #105 Skrevet 7. august mitch92 skrev (2 minutter siden): I samne tråd som er par dømmes nedenom og hjem for å ha forbrukslån så lurer du på hvorfor noen ikke har rett opp forbrukslån... De er redd for og ikke kunne betale, bli dømt for å pådra seg gjeld Skjønte ingenting ? Hva lurer jeg på?
mitch92 Skrevet 7. august #106 Skrevet 7. august Kvittre skrev (1 minutt siden): Skjønte ingenting ? Hva lurer jeg på? Du skriver at hvis de har så dårlig råd hvorfor tar de ikke opp forbrukslån. Men i samtidig dømmes jo folk nedenom og hjem for dårlig sans av økonomi om de bruker det. Så fattigfolk kan ikke vinne uansettt. Enten blir de mistrodd for at de egentlig ikke er fattige siden de jo ikke har tatt opp lån. Eller så blir de dømt nedenom og hjem fordi de tok opp lån 3 3
Kvittre Skrevet 7. august #107 Skrevet 7. august mitch92 skrev (10 minutter siden): Du skriver at hvis de har så dårlig råd hvorfor tar de ikke opp forbrukslån. Men i samtidig dømmes jo folk nedenom og hjem for dårlig sans av økonomi om de bruker det. Så fattigfolk kan ikke vinne uansettt. Enten blir de mistrodd for at de egentlig ikke er fattige siden de jo ikke har tatt opp lån. Eller så blir de dømt nedenom og hjem fordi de tok opp lån Hvor skrev jeg det? nei, det er ikke lurt og ta opp forbrukslån så jeg har ikke anbefalt det, men har de ikke allerede gjort det? Var det for og slippe og gå uten mat i en uke fordi de har så dårlig fantasi som deg? jeg vet ikke hvorfor de tok forbrukslån, men hvis det oppstår noe akutt som feks sykdom som krever dyre medisiner har man jo ikke alltid noe valg. Når det gjelder og ta opp forbrukslån for og ikke gå uten mat en uken bør man bare ta seg sammen og bruke mulighetene. Og gå uten mat en uke i Norge er høyst frivillig. 2 1
mitch92 Skrevet 7. august #108 Skrevet 7. august Kvittre skrev (6 minutter siden): Hvor skrev jeg det? nei, det er ikke lurt og ta opp forbrukslån så jeg har ikke anbefalt det, men har de ikke allerede gjort det? Var det for og slippe og gå uten mat i en uke fordi de har så dårlig fantasi som deg? jeg vet ikke hvorfor de tok forbrukslån, men hvis det oppstår noe akutt som feks sykdom som krever dyre medisiner har man jo ikke alltid noe valg. Når det gjelder og ta opp forbrukslån for og ikke gå uten mat en uken bør man bare ta seg sammen og bruke mulighetene. Og gå uten mat en uke i Norge er høyst frivillig. " mitch92 skrev (6 timer siden): Man kan fint gå en uke uten mat. Hvorfor høres det usannsynlig ut? Det kan man. det som høres usannsynlig ut er sammenhengen din. Du hadde så dårlig råd at du ikke spiste mat på en uke og ikke heller da tok du opp forbrukslån? " Du driver jo og betviler at noen er fattig og ikke spiste fordi de ikke tok opp forbrukslån.... Men samtidig så blir paret som tok opp forbrukslån i denne serien dømt nedenom og hjem for å ha forbrukslån. Det er bare helt umulig å vinne. Damned if you do damned if you don't. Når du selv beskriver hvorfor forbrukslån ikke er lurt så har du kanskje svaret ditt på hvorfor vedkommende ikke tok opp forbrukslån. Man kan gå en uke uten mat uten å sulte. Ikke alle har familie og gå til og veldedighet er forbundet med mye skam. Man ser jo hvorfor om man leser litt rundt i denne tråden. Fattig i Norge = du har skylda selv. Din siste setning er jo et prakteksempel. 2 2
Kvittre Skrevet 7. august #109 Skrevet 7. august mitch92 skrev (Akkurat nå): " mitch92 skrev (6 timer siden): Man kan fint gå en uke uten mat. Hvorfor høres det usannsynlig ut? Det kan man. det som høres usannsynlig ut er sammenhengen din. Du hadde så dårlig råd at du ikke spiste mat på en uke og ikke heller da tok du opp forbrukslån? " Du driver jo og betviler at noen er fattig og ikke spiste fordi de ikke tok opp forbrukslån.... Men samtidig så blir paret som tok opp forbrukslån i denne serien dømt nedenom og hjem for å ha forbrukslån. Det er bare helt umulig å vinne. Damned if you do damned if you don't. Når du selv beskriver hvorfor forbrukslån ikke er lurt så har du kanskje svaret ditt på hvorfor vedkommende ikke tok opp forbrukslån. Man kan gå en uke uten mat uten å sulte. Ikke alle har familie og gå til og veldedighet er forbundet med mye skam. Man ser jo hvorfor om man leser litt rundt i denne tråden. Fattig i Norge = du har skylda selv. Din siste setning er jo et prakteksempel. Ja? Det høres usannsynlig ut at du sto i en situasjon hvor valgmulighetene var en uke uten mat eller forbrukslån. Det finnes mat overalt . de 2 siste siteringene er jo ikke meg, men jeg skrev mange måter og få tak i mat på. Konkret så samlet jeg tomflasker, og det er litt sesongbetont. Om det eneste du fikk ut av forslagene var veldedighet og du forbinder det med mye skam så hadde du jo 3 alternativer da. Så da valgte du og gå sulten med verdighet? Ok. Høres ut som hovedpersonen i hamsuns sult du, bortsett fra at ting og ikke minst overfloden av mat har endret seg i Norge på 120 år. fattigdom i Norge i dag handler ikke om sult. Allikevel hvis vi snakker om lang tid og ikke bare en uke , er det synd at sunn mat ofte er dyrt så man kan havne i en sirkel med dårlig kosthold. Ingen sulter i Norge om det ikke er frivillig. 1
mitch92 Skrevet 7. august #110 Skrevet 7. august Kvittre skrev (10 minutter siden): Ja? Det høres usannsynlig ut at du sto i en situasjon hvor valgmulighetene var en uke uten mat eller forbrukslån. Det finnes mat overalt . de 2 siste siteringene er jo ikke meg, men jeg skrev mange måter og få tak i mat på. Konkret så samlet jeg tomflasker, og det er litt sesongbetont. Om det eneste du fikk ut av forslagene var veldedighet og du forbinder det med mye skam så hadde du jo 3 alternativer da. Så da valgte du og gå sulten med verdighet? Ok. Høres ut som hovedpersonen i hamsuns sult du, bortsett fra at ting og ikke minst overfloden av mat har endret seg i Norge på 120 år. fattigdom i Norge i dag handler ikke om sult. Allikevel hvis vi snakker om lang tid og ikke bare en uke , er det synd at sunn mat ofte er dyrt så man kan havne i en sirkel med dårlig kosthold. Ingen sulter i Norge om det ikke er frivillig. Jeg har ikke gått en uke uten mat. Men uansett, man blir dømt som fattig uansett hva man gjør. Det er ganske tydelig 3 3
Kvittre Skrevet 7. august #111 Skrevet 7. august mitch92 skrev (21 minutter siden): Jeg har ikke gått en uke uten mat. Men uansett, man blir dømt som fattig uansett hva man gjør. Det er ganske tydelig Var jo det du skrev? ja, man blir dømt som fattig i Norge i dag uansett hva man gjør, og det gjør jo utenforskapet mye verre. Fattig i Norge handler ikke om sult, det er i u- land, fattig i Norge handler om og sammenlignet med andre nordmenn , bli dømt, holdt utenfor og ikke kunne delta . Kjempefokus på småting . Finne noe og ta de på. Hun hadde tatovering , var det en observant bruker her som kommenterte . Jaha? 2
Rosa Dartle Skrevet 7. august #112 Skrevet 7. august Ja, det er veldig mange som uttaler seg bastant, som tydeligvis vet veldig lite om fattigdom. Ofte medfører det også ensomhet og isolasjon. Jeg hadde ingen å spørre om en brødskive i alle fall. Når man lever i fattigdom over tid, kan man ikke spørre andre lenger. Det er noe man kunne gjort i en krise en sjelden gang, og det gjorde jeg. Men når det er slik over tid må man rett og slett bare klare seg selv. Det er også flaut og trist å være fattig, og mye skam knyttet til det. Til og med den beste venninnen min hadde lite forståelse. Jeg måtte si nei til alt av arrangementer, og hun syntes jeg var kjip. Jeg husker hun hadde kjøpt seg kåpe fra Donna Karan til over 3000, og det føltes helt vilt. Mot slutten av den vanskelige perioden fikk jeg alltid ett måltid på jobben dekket av arbeidsgiver, fordi jeg ofte besvimte på jobb fordi jeg spiste så lite. Jeg hadde ikke rett på noe fra NAV. Jeg ble også møtt på en dårlig måte der, og gikk ikke tilbake. Venninnen min måtte ta opp forbrukslån en gang. Vi var vel rundt 20 den gangen, og hun brakk en fylling rett av og hadde så smerter at hun måtte til tannlege. Det er egentlig ganske sprøtt å tenke tilbake på den tiden nå som jeg selv har dyre jakker, mastergrad, et fint hjem og en god jobb, og jeg hadde glemt mye av det. Vil i alle fall bare få fram at det er veldig komplisert. I den perioden ble jeg kjent med mange andre som også var fattige, og felles for oss var nok at vi var lite rustet for å klare oss selv. Slik som sunn mat. Jeg hadde ikke visst hvordan jeg skulle preparere en seifilet. Ikke hadde vi noe særlig med kjeler og utstyr for å lage mat heller. Da vi virkelig skulle kose oss når vi hadde fått lønn, kjøpte vi en kjøttdeig, spaghetti og en Dolmio-saus. Det var kanskje dumt, siden jeg nå vet at andre ting ville vært mye billigere. Som fattig kan man nok fort bli sånn at man vil gjøre i alle fall én dag litt bedre når dagene egentlig er ganske grå og føles som de baseres på ren overlevelse. Nå er dette 20 år siden, men jeg tviler på at det er blitt særlig mye enklere, bare litt annerledes. 11 9 17
Kvittre Skrevet 7. august #113 Skrevet 7. august Rosa Dartle skrev (6 minutter siden): Ja, det er veldig mange som uttaler seg bastant, som tydeligvis vet veldig lite om fattigdom. Ofte medfører det også ensomhet og isolasjon. Jeg hadde ingen å spørre om en brødskive i alle fall. Når man lever i fattigdom over tid, kan man ikke spørre andre lenger. Det er noe man kunne gjort i en krise en sjelden gang, og det gjorde jeg. Men når det er slik over tid må man rett og slett bare klare seg selv. Det er også flaut og trist å være fattig, og mye skam knyttet til det. Til og med den beste venninnen min hadde lite forståelse. Jeg måtte si nei til alt av arrangementer, og hun syntes jeg var kjip. Jeg husker hun hadde kjøpt seg kåpe fra Donna Karan til over 3000, og det føltes helt vilt. Mot slutten av den vanskelige perioden fikk jeg alltid ett måltid på jobben dekket av arbeidsgiver, fordi jeg ofte besvimte på jobb fordi jeg spiste så lite. Jeg hadde ikke rett på noe fra NAV. Jeg ble også møtt på en dårlig måte der, og gikk ikke tilbake. Venninnen min måtte ta opp forbrukslån en gang. Vi var vel rundt 20 den gangen, og hun brakk en fylling rett av og hadde så smerter at hun måtte til tannlege. Det er egentlig ganske sprøtt å tenke tilbake på den tiden nå som jeg selv har dyre jakker, mastergrad, et fint hjem og en god jobb, og jeg hadde glemt mye av det. Vil i alle fall bare få fram at det er veldig komplisert. I den perioden ble jeg kjent med mange andre som også var fattige, og felles for oss var nok at vi var lite rustet for å klare oss selv. Slik som sunn mat. Jeg hadde ikke visst hvordan jeg skulle preparere en seifilet. Ikke hadde vi noe særlig med kjeler og utstyr for å lage mat heller. Da vi virkelig skulle kose oss når vi hadde fått lønn, kjøpte vi en kjøttdeig, spaghetti og en Dolmio-saus. Det var kanskje dumt, siden jeg nå vet at andre ting ville vært mye billigere. Som fattig kan man nok fort bli sånn at man vil gjøre i alle fall én dag litt bedre når dagene egentlig er ganske grå og føles som de baseres på ren overlevelse. Nå er dette 20 år siden, men jeg tviler på at det er blitt særlig mye enklere, bare litt annerledes. Hun som ikke hadde spist på en uke var student. Derfor skrev jeg spørre noen om en brødskive som et eksempel på og få tak i mat uten forbrukslån , en student henger gjerne med folk med lik økonomi og. Mener vi var flinke og dele på nudler og kneippbrød når jeg var student, men fattig som godt voksen var annerledes. Jeg begynte og samle tomflasker, ligger mye penger slengt i parker og rasteplasser i sommerhalvåret. ikke alle har noen og spørre, og fattigdom fører jo ofte til ensomhet og isolasjon. Man har ikke råd til og delta rett og slett. Så man sier nei til arrangementer og sammenkomster, og får kjeft om man har Netflix eller har blitt observert med brus , som om det forklarer hvorfor man ikke har fått kjøpt bolig. Ja, man kjøper seg små gleder som kjøttdeig og brus når man har penger. Istedenfor og reise til det populære stedet syden i ferien og å dra på fest eller kino lørdagskvelden blir det kjøttdeig og brus eller alkohol og Netflix hjemme, og får kjeft 😅 jeg har også hatt forbrukslån , det var akutt syk og jeg trengte masse dyre medisiner. Det er liksom ikke noe man kan bomme av en venn, finne på gaten eller få i matkø. Så som venninnen din med tannen, noen ganger har man ikke noe valg. jeg tror fattigdom har blitt verre de siste årene, fordi klasseskillene økes og shaming av fattige har økt. Akkurat mat får man tak i, men det blir ikke alltid sunt. bra det har godt så bra med deg, og ikke glem. Tror og ha vært fattig en periode gir kompetanse og empati, men er livslang fattigdom er vondt i et rikt land. 7
fru Alving Skrevet 7. august #114 Skrevet 7. august Kvittre skrev (41 minutter siden): Hun som ikke hadde spist på en uke var student. Derfor skrev jeg spørre noen om en brødskive som et eksempel på og få tak i mat uten forbrukslån , en student henger gjerne med folk med lik økonomi og. Mener vi var flinke og dele på nudler og kneippbrød når jeg var student, men fattig som godt voksen var annerledes. Jeg begynte og samle tomflasker, ligger mye penger slengt i parker og rasteplasser i sommerhalvåret. ikke alle har noen og spørre, og fattigdom fører jo ofte til ensomhet og isolasjon. Man har ikke råd til og delta rett og slett. Så man sier nei til arrangementer og sammenkomster, og får kjeft om man har Netflix eller har blitt observert med brus , som om det forklarer hvorfor man ikke har fått kjøpt bolig. Ja, man kjøper seg små gleder som kjøttdeig og brus når man har penger. Istedenfor og reise til det populære stedet syden i ferien og å dra på fest eller kino lørdagskvelden blir det kjøttdeig og brus eller alkohol og Netflix hjemme, og får kjeft 😅 jeg har også hatt forbrukslån , det var akutt syk og jeg trengte masse dyre medisiner. Det er liksom ikke noe man kan bomme av en venn, finne på gaten eller få i matkø. Så som venninnen din med tannen, noen ganger har man ikke noe valg. jeg tror fattigdom har blitt verre de siste årene, fordi klasseskillene økes og shaming av fattige har økt. Akkurat mat får man tak i, men det blir ikke alltid sunt. bra det har godt så bra med deg, og ikke glem. Tror og ha vært fattig en periode gir kompetanse og empati, men er livslang fattigdom er vondt i et rikt land. Fattigdom er også ofte noe som går i arv. Mange som ender opp som fattige har ikke så mye ressurser i egen familie, da hadde de kanskje fått hjelp, gratis bolig, låne penger osv. Alle vil vel låne (eller gi) egne barn penger til tannlege om de har muligheten Så handler det og om å få veiledning. Hvordan behandle penger, hva kan være lurt å studere osv. Hvordan lage mat som er god, rimelig næringsrik og hvilken gjeld må prioriteres nedbetalt først 5 1 10
Touria Skrevet 7. august #115 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Han fyren ble syk, og sykdommen gjorde (bla.a) at han tok dårlige valg Han hadde 20000 å leve på alt over det ble tatt pga gjeldsordningen, du kan godt si at 20000 (med en unge) ikke er fattigdom, men i norsk sammenheng og norsk prisnivå er det ikke veldig mye å leve på, relativt fattig vil jeg kalle det, sulte i hjel fattig er det ikke. Problemet med sykdom er også at en ikke vet på forhånd om en vil rammes, så om ingen skal få barn fordi de potensielt kan bli syke i fremtiden, så blir det jo ikke mange unger, vet ikke helt om det vil fungere 😕 Anonymkode: 4d538...095
MalloryK Skrevet 7. august #116 Skrevet 7. august All ære til de som stiller opp i slike programmer. Jeg har alltid vært fattig. Og jeg har vært så tom for mat at jeg har spist papir med ketchup. Så sulten og desperat var jeg. Nå får jeg en matpose en gang i uken fra en lokal hjelpeorganisasjon, og jeg er uendelig takknemlig. 4 22
mitch92 Skrevet 7. august #117 Skrevet 7. august Kvittre skrev (2 timer siden): Var jo det du skrev? ja, man blir dømt som fattig i Norge i dag uansett hva man gjør, og det gjør jo utenforskapet mye verre. Fattig i Norge handler ikke om sult, det er i u- land, fattig i Norge handler om og sammenlignet med andre nordmenn , bli dømt, holdt utenfor og ikke kunne delta . Kjempefokus på småting . Finne noe og ta de på. Hun hadde tatovering , var det en observant bruker her som kommenterte . Jaha? Nei det var noen helt andre som skrev de gikk en uke uten mat. Jeg sa bare at det ikke høres usannsynlig ut. For man kan fint overleve uten mat en uke men er jo ekstremt ukomfortabelt. Jeg syns bare det er påfallende at det i denne tråden dømmes så hardt at et fattig par tok opp forbrukslån og så kommer du og lurer på hvis de var sultne hvorfor tok de ikke opp forbrukslån (den som hadde fått en uke uten mat). Og så skriver du og at det ikke er lurt med forbrukslån... Altså den fattige dømmes uansett 6 2
Maleficenta Skrevet 7. august #118 Skrevet 7. august (endret) Schmuhu skrev (På 6.8.2025 den 18.09): Utfordringen er at livet skjer. Har jeg en partner som jobber, så kan jeg droppe å jobbe selv for å være hjemme med barna eller begynne på en ny utdanning. Gitt disse omstendigheter og at en partner kanskje tjener 600k i årslønn, så går jo det akkurat an å overleve med de 30k isch utbetalt. Så jo, det er mulig det. Jeg mener Norge klager på et høyt nivå, samtidig som vi ser vekk fra de virkelig svakeste i samfunnet. Det siste de trenger er penger. De sliter med helt andre ting. Schmuhu 30000 utbetalt i mnd er lite da for en hel familie Endret 7. august av Maleficenta 5
mitch92 Skrevet 7. august #119 Skrevet 7. august Sgirl skrev (4 timer siden): Men hva er poenget med programmet? Er det kun å vise at det fins folk som lever under fattigdomsgrensa, eller også se på mulige forklaringer til at det blir slik? For hvis det er for å belyse årsaker, så kan det jo være mange grunner til det, som omhandler valg den enkelte har tatt, som i ettertid viste seg å være dårlige. Og så da? Er poenget med programmet å skylde på staten igjen? Poenget er at flere i Norge har blitt fattige enn de som typisk sett var det tidligere. Feks strekker to lønninger til dårlig i Tromsø (om det er lavtlønte yrker) der det før ville vært tilstrekkelig(dog litt lite info om parets utgifter og penger inn, vil tro forbrukslånet gjør at de sliter). Men det har skjedd noe, prisene har gått opp mer enn lønn og trygd. Det er flere sårbare og fattige husholdninger 4 1
Pippi Lotta Skrevet 7. august #120 Skrevet 7. august Hololo skrev (3 timer siden): Det er sant, men dette er et diskusjons forum, må vær lov å diskutere, må ikke vær slik at alle innlegg skal bestå av "åå stakkar". Her inne så er det fordommer med en gang du sier noe uansett hva det gjelder. Det må vær lov å ha egne tanker og refleksjoner rundt det vi har sett. Nei alt man sier blir ikke beskyldt for fordomer på KG. Har vært her i årevis uten å kune huske å bli beskylt for fordomer en eneste gang, så om "alt du skriver blir beskylt for fordomer" så kan du jo vurdere å gå litt i deg selv..... Så er det fult ut lovlig å være en drit, men du MÅ ikke være det. Går helt fint an å se en dokementar om sårbare menesker som er knal tøfe og står frem i en dokunentar for å snake om et samfunsproblem uten at du MÅ delle dine tanker med ofentligheten.... (Hva har egentlig skjed med samfune når folk helt seriøst får seg til å hevde at de MÅ få dele sine refleksjoner om andre menesker helt ofentlig på internet? En gang i tiden hadde folk faktisk lit skam i sjelen, så de forsøkte å skjule at de baksnakte folk...) Uanset det mest fasinerende med folk som mener de MÅ få skrive drit om andre folk på internet, er at de fremstår nesten fornærmet når folk påpeker at drit er drit. Du har lov og skrive hva du vil om meneskene som er tøfe nok til å delle om sin vanskelige situasjon, akurat som at jeg har lov til å skrive det jeg vill om det du skriver. Din anonyme bruker på KG har ikke mer beskytelse en navngite menesker. 6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå