Gå til innhold

Helt ny takkonstruksjon på gammelt hus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster dette? Snakker da om å rive alt som har med taket å gjøre. Huset er bygd i 1880 og har et låvetak uten noe isolasjon og litt spredte råteskader.

Gulvflaten er ca 10×6 meter. Altså normal størrelse hus. 

Anonymkode: 01847...38e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk tilbud på 250 000kr for 30 kvm tak; inkl sperrer med utskårne sperreføtter, isolasjon, dampbrems, lekter, undertak; takkekking etc. Dvs 8000kr pr kvm. Hus fra 1886

Anonymkode: 0f15b...64b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi fikk tilbud på 250 000kr for 30 kvm tak; inkl sperrer med utskårne sperreføtter, isolasjon, dampbrems, lekter, undertak; takkekking etc. Dvs 8000kr pr kvm. Hus fra 1886

Anonymkode: 0f15b...64b

Takk for svar! Blir jo litt større flate hos meg, men har et håp om å kanskje få det for maks 500 000. Men alt er jo så dyrt nå!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk for svar! Blir jo litt større flate hos meg, men har et håp om å kanskje få det for maks 500 000. Men alt er jo så dyrt nå!

Lei inn billige polakker og de gjør det for halve prisen. 

Anonymkode: b1cdf...43f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lei inn billige polakker og de gjør det for halve prisen. 

Anonymkode: b1cdf...43f

Vet ikke om jeg tørr, er de like nøye når de gjør det så billig? Og det blir vel svart arbeid?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 17.59):

Hvor mye koster dette? Snakker da om å rive alt som har med taket å gjøre. Huset er bygd i 1880 og har et låvetak uten noe isolasjon og litt spredte råteskader.

Gulvflaten er ca 10×6 meter. Altså normal størrelse hus. 

Tipper du nærmer deg en million, om du skal fjerne hele takkonstruksjonen og bygge nytt.

Har du tenkt noe på hvilket tak du skal ha? Store prisforskjeller mellom shingel og skifer, og ulike krav til bæreevne.

Anonymkode: 12f1a...b5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tipper du nærmer deg en million, om du skal fjerne hele takkonstruksjonen og bygge nytt.

Har du tenkt noe på hvilket tak du skal ha? Store prisforskjeller mellom shingel og skifer, og ulike krav til bæreevne.

Anonymkode: 12f1a...b5a

Da blir det altfor dyrt. Tenkte jeg kunne videreføre dagens takstein. De er ikke så gamle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...