Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir 50 år om 2 mnd og jeg liker velsig godt å feire andre men ikke meg selv. 

Men nå blir jeg altså 50 år og selv om det sitter langt inne så har jeg litt lyst å ha en markering, redd jeg skal angre visst jeg ikke gjør noe som helst.

Jeg ønsker ikke å ha en stiv fest hvor folk sitter rundt bord med bordkort og middag. Jeg ønsker at det skal være helt uhøytidelig og folk kan bevege seg og være sosial med de de ønsker. 

Så da lurer jeg på: er det innafor å booke et utested å invitere venner med partnere (eller annet følge for de som ikke har partner) dit? Jeg serverer velkomstdrink og har litt snacks og enkel fingermat stående rundt på bord i lokalet og ellers må folk kjøpe drikke i baren? 

Da blir det jo som en kveld på byen men samtidig har jo alle en link til meg😅

Hva hadde du tenkt om du ble invitert til en slik fest? 

Og kom gjerne med innspill dersom du har tips til noe slags "underholdningsbidrag" som kunne vært gøy på en slik fest😃

Anonymkode: 8c53b...120

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde sikkert vært kjekt men aldri vært på en sånn bursdag uten noe mat. Jeg hadde satt frem noe fingermat , taco, pizza el lignende . 
Jeg hadde en tale til min 50 åring ellers ikke så mye .bare mingling, prat og kos 

Anonymkode: 84214...7a1

AnonymBruker
Skrevet

Synes nesten det høres bedre ut enn en stiv feiring. Jeg jeg tror nok at flere gjester kan tenke det samme. Deilig med litt mer uformell stemning innimellom.

Men hva mener du med utested? Ville valgt ut i fra hva folk liker. Utested med dansing, høy musikk og liten mulighet for å prate sammen, er gjerne ikke lurt? Hva med middag ute med kun venninnene?

Et annet alternativ er å ha det hjemme hvis du har plass. Du kan informere om at det blir en uformell feiring/fest. Ville nok servert mat, men trenger ikke være middag. Det kan gjerne være fingermat/tapas som foccacia og aioli, et godt utvalg oster, godt utvalg spekemat, bacondadler, en salat, kjøttboller i tomatsaus, scampi, frukt, snacks, noe søtt. Ville valgt dette om det står på økonomi. Også ville jeg servert velkomstdrink / laget en punch som de kan forsyne seg av utover kvelden. Også kanskje hatt noe likør til kaffe eller noe annet du kan by på utpå kvelden. 

Anonymkode: bea21...5f6

AnonymBruker
Skrevet

Sorry asså, men go big or go home. Velkomstdrink og fingermat i en 50 års bursdag?? 

Anonymkode: c8c6f...ebe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt flere venner som har feiet 40 års dagen på den måten, det funker fint. Reservere en del av en bar/pub/kafe, folk kjøper sin egen drikke. Noen har hatt med kake og kjøpt snacks av stedet vi har vært på, andre ikke. Husk at du ikke kan ta med egen mat på sted med servering, det handler om hygienebestemmelser, så det må du avtale med stedet. Har også en kompis som feiret 50 års dagen med å leie lokale, kjøpe noe drikkevarer, snacks og kake, så bestilte han pizza et par ganger ila kvelden. Ellers tok folk med det de ville drikke. Det fungerte helt utrolig bra, veldig vellykket feiring vil jeg si. 

Anonymkode: f7b61...710

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 16.26):

Sorry asså, men go big or go home. Velkomstdrink og fingermat i en 50 års bursdag?? 

Jeg vet ikke om jeg skjønner problemet? Jeg feiret min 50-årsdag med å be de nærmeste vennene, samboer og gjenlevende forelder på tapasrestaurant, der jeg reserverte restauranten noen timer til privat selskap. Deretter dro vi hjem og fortsatte feiringen med drinker, snacks og musikk :) Stemningen var god, folk danset, pratet og koste seg. Store familiesammenkomster er rett og slett ikke min greie, så dette var helt perfekt for min del :) 

Anonymkode: 48156...cce

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 17.49):

Jeg blir 50 år om 2 mnd og jeg liker velsig godt å feire andre men ikke meg selv. 

Men nå blir jeg altså 50 år og selv om det sitter langt inne så har jeg litt lyst å ha en markering, redd jeg skal angre visst jeg ikke gjør noe som helst.

Jeg ønsker ikke å ha en stiv fest hvor folk sitter rundt bord med bordkort og middag. Jeg ønsker at det skal være helt uhøytidelig og folk kan bevege seg og være sosial med de de ønsker. 

Så da lurer jeg på: er det innafor å booke et utested å invitere venner med partnere (eller annet følge for de som ikke har partner) dit? Jeg serverer velkomstdrink og har litt snacks og enkel fingermat stående rundt på bord i lokalet og ellers må folk kjøpe drikke i baren? 

Da blir det jo som en kveld på byen men samtidig har jo alle en link til meg😅

Hva hadde du tenkt om du ble invitert til en slik fest? 

Og kom gjerne med innspill dersom du har tips til noe slags "underholdningsbidrag" som kunne vært gøy på en slik fest😃

Anonymkode: 8c53b...120

Hater bursdager. 
Mine bursdager så vil jeg reise bort. Til utlandet. 

Anonymkode: 19f43...10e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 16.26):

Helt uenig! Det er ikke alle som har råd til stor, høytidelig feiring med fin middag, og det er heller ikke alle som har lyst til en såpass stiv og høytidelig kveld. Men feire kan man jo gjøre akkurat som man ønsker! Jeg ble selv 50 i sommer, og inviterte til bobler og fingermat hjemme først, deretter hadde jeg booket et eget rom på et utested hvor vi fortsatte kvelden. Kjempegod stemning hele kvelden, og alle storkoste seg!

Anonymkode: e4063...fb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...