Gå til innhold

Blir du fornærmet om barn ikke får lov til å spise middag hos deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min var spontant med en venninne hjem fra SFO tidligere denne uken. Mammaen spurte om datteren min kunne spise middag der. Jeg svarte nei takk og at jeg ville at hun skulle spise hjemme. Nå er mammaen fornærmet fordi hun tenker at jeg mener at det ikke er «bra nok» hos henne. 

Er dette noe du ville hengt deg opp i? Jeg trodde folk var glade for å ikke få ekstra barn til middag? 

Anonymkode: 0658a...fd6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd at barn ikke får spise middag hos venner, så det blir vanskelig å svare på.

Anonymkode: fb999...a6c

• Liker 38
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vel ikke sakt noe høyt, men tenk at det er spesielt. 

Her er vennene de må hjem på kvelden. De spiser de måltidene de trenger hos oss. Aldri har en forelder avbrutt vennebesøk pga middag hjemme. 

Tenker det er sært.

Anonymkode: c4679...ee6

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde ikke tenkt på det noen av veiene.

Hadde også sagt ja, nettopp fordi det er hyggelig for ungene å spise sammen. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er kiipt ja. Å invitere til mat og takke nei uten god grunn. Jeg synes det er hyggelig at barnas venner spiser med oss. At noen takker nei får meg til å føle at dems barn ikke skal få være så mye med mitt barn. 

Anonymkode: 93f8e...edc

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

hadde nok syns det var litt sært om det ikke var noe spesiel grunn som at dere selv fikk gjester hun måtte komme hjem til eller noe

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Var det noen grunn til at du sa nei? Hvis vi skulle spise synes det hadde blitt litt dumt å si at vennen ikke kunne få fordi mamma sa nei.

Anonymkode: 17f4e...d00

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg trodde folk var glade for å ikke få ekstra barn til middag? 

Anonymkode: 0658a...fd6

Nå var det mora selv som spurte om hun kunne spise der, så hun hadde jo da gledelig tatt i mot din datter. Din datter har bra av å spise middag andre steder, samtidig så blir også mora bedre kjent med sin datters venner. Barna slipper også å bryte opp samværet de hadde, og de knytter også tettere bånd (for det er det felles måltider gjør). 

Så med mindre du har en veldig god grunn for å nekte henne å spise der, er du den sære her. 

Anonymkode: e5d40...eca

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Vi har opplevd noen ganger at barn ikke får spise her. Syns det er skikkelig kjipt! Serverer ikke drittmat. Sultne unger som sitter og venter... 

Ts, du sier du vil at barnet ditt spiser hjemme. Absolutt hver dag? Hvorfor er dette så viktig? Jeg skjønner det virkelig ikke 🤔

Anonymkode: 564e3...a34

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor ville du at hun skulle spise hjemme? Hun var jo invitert, så da var hun jo velkommen der.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

For en sær ting å bli fornærmet over. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vet du. Jeg har aldri spurt. Jeg har bate spurt barnet om det vil ha middag om om dem liker det. Så har jeg bare sagt ifra når dem blir henta at barnet har spist. Har aldri opplevd problemer med det. 

Anonymkode: 08163...5c2

• Liker 32
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd men skjønner ikke hvorfor du sa nei 

Anonymkode: 440c0...062

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du. Jeg har aldri spurt. Jeg har bate spurt barnet om det vil ha middag om om dem liker det. Så har jeg bare sagt ifra når dem blir henta at barnet har spist. Har aldri opplevd problemer med det. 

Anonymkode: 08163...5c2

Dette.

De fleste setter vel bare pris på om ungene får mat?

Anonymkode: d67fe...78e

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har aldri vært borti så sære foreldre som deg, ts. 
Heldigvis, vil jeg legge til!!!!

Endret av Rotemor
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har vært overrasket når ungene ikke ble tilbudt middag hos venner, for her er alle naturlige middagsgjester om det er besøk.

Anonymkode: abb53...a15

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvifor ville du at jenta skulle ete middag heime? 

Eg ville ha syntes det var sært. Ville kanskje ikkje blitt fornærma, men det er ikkje noko eg har opplevd så ville ha stussa. 

Anonymkode: 564ee...136

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...