Gå til innhold

Sier du noe til venner som stumper røyken på gulvet på balkongen din?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg syns det er du som er ekkel, TS. Ikke røykerne. Makan til fordømmende og nedlatende holdning. Det er kvalmt og motbydelig, rett og slett. Og jeg sier det igjen, jeg røyker ikke. Men slik du uttaler deg er helt drøyt. Koster 20 kr for 30 pappbeger. Får det sikkert billigere også. Få kompisen til til å kjøpe for å ha hos deg da, siden du er så gjerrig. Jeg personlig hadde aldri turt å krevd det, av innlysende grunner. Det er rett og slett patetisk av deg. 

Jeg er helt enig i at sneiper og aske ikke skal lande på gulvet, for all del! Men når man har en venn eller bekjent på besøk hjemme hos seg, så tilrettelegger man. Slik er det i hvert fall i min verden.

Anonymkode: 2a28a...544

Så det er jeg som er ekkel og ikke en som kaster sneiper og aske på gulvet?

Jeg har ikke alltid hatt oversikt over når han har gått ut på verandaen for å røyke, og når han har forlatt stuen for å gå på do, fordi toalettet ligger ved siden av balkongen ute i gangen.

Ts

Anonymkode: 3f20f...fd5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så det er jeg som er ekkel og ikke en som kaster sneiper og aske på gulvet?

Jeg har ikke alltid hatt oversikt over når han har gått ut på verandaen for å røyke, og når han har forlatt stuen for å gå på do, fordi toalettet ligger ved siden av balkongen ute i gangen.

Ts

Men du vet jo at han røyker mye, det skriver du jo selv i hi. Er det da så vanskelig å sette frem noe han kan bruke som askebeger når han kommer på besøk? Vi har ingen i nær omgangskrets som røyker, men har allikevel klart å kjøpe inn et askebeger som står ute i tilfelle. 

Anonymkode: 2082a...a90

• Nyttig 2
Skrevet

Det er selvsagt ufint av ham. Men som vertinne ville jeg delt ut askebeger med en gang.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men du vet jo at han røyker mye, det skriver du jo selv i hi. Er det da så vanskelig å sette frem noe han kan bruke som askebeger når han kommer på besøk? Vi har ingen i nær omgangskrets som røyker, men har allikevel klart å kjøpe inn et askebeger som står ute i tilfelle. 

Anonymkode: 2082a...a90

Tenkte faktisk ikke på det Er ikke vant til at folk røyker lenger, og de som gjør det går dog det meste helt ut på gateplan

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenkte faktisk ikke på det Er ikke vant til at folk røyker lenger, og de som gjør det går dog det meste helt ut på gateplan

Ts

Om du ikke tenkte på det første gang, så kunne du vel satt frem noe til å ha asken i da han kom på besøk igjen? Hvorfor gjør du samme feil flere ganger? Kanskje du vil ha noe å klage over?

Anonymkode: 5cf7b...8ac

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde nok satt ut noe for røyken, men jeg hadde også tenkt at en som røyker ber om det om jeg hadde glemt det. Ser du har tenkt å ta samtalen, og nei du er ikke hysterisk. En vil ikke ha sånt hverken på balkongen, eller rundt om i leiligheten. 

Nå har jeg ikke lest alt, men sjekk om det er lov å røyke der, for det hender det er regler for det. Da har du eventuelt et ekstra kort i ermet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt åpenbart ikke ok. Jeg hadde sagt noe med en gang og satt frem askebeger neste gang.

Jeg hadde en middag på terrassen for ikke lenge siden. Da hadde vi en røyker på besøk. Jeg kjenner ingen andre som røyker, så hadde ikke satt frem askebeger. Derfor spurte han først om det var ok at han røyket og deretter om han kunne få et askebeger. Noe annet er rart og respektløst. 

Anonymkode: 7042e...a44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pussig oppførsel av røyker . Røyket selv engang. Fyrte ikke opp røyken før jeg hadde et sted til aske og sneip. Men du som ikke røyker selv. Trenger ikke gi lov til å røyke på ballkongen. Skyld på naboer 😅

Anonymkode: 46acb...c1e

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hadde han stått inne og spist kjeks, hadde han sa smulet utover gulvet for så å kaste papiret på gulvet?? Nei! Sigarettsneip er søppel, og man kaster ikke søppel på andres eiendom! Og aske får man sa kakke over rekkverket. Han er voksen og burde spurt om du har noe å bruke som askebeger. Røykere er noe forbanna tull! De er så egoistiske at jeg fryder meg over all røykeforbud som dukker opp.

Anonymkode: 0793f...c45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 19.10):

Er røykere mer shabby og grisete enn oss som ikke røyker, siden de synes det er greit å kaste fra seg på gulvet?

Jeg røykte litt på fest for 100 år siden, og har ingen venner lenger som røyker fordi alle sluttet for 20 år siden, så for meg er det uvant at folk røyker.  Jeg tar det for gitt at folk som røyker har hjerneceller nok til å rydde opp etter seg når de griser, eller spørre om noe å kakke asken i.

Ts

Røykere er ikke en homogen gruppe. Noen er hensynsløse. Noen viser hensyn. Noen griser til og kaster sneiper overalt. Noen rydder opp etter seg. 

Som å spørre om alle ikke-røykere er perfekte.... 

Anonymkode: 54496...4d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...