AnonymBruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Jeg har nylig flyttet inn i leilighet som har en liten balkong, og har en venn som røyker hele tiden, og når han er på besøk så er det ut på balkongen for å røyke. Etter første gangen han røyket der ute, så jeg at han hadde kakket aske og kastet fra seg en sigarett på det våte balkonggulvet, tråkket i det og laget fotavtrykk fra balkongen og inn i gangen. Så ikke dette før etter at han hadde gått hjem, og tenkte at det var en engangs hendelse, siden han ikke var helt edru. På søndag var han på besøk igjen- helt edru, og han var ute på balkongen og røyket. I dag så jeg at han hadde kakket aske på gulvet og kastet fra seg tre sigaretter, og nå var det også litt aske fotavtrykk fra balkongen og inn i gangen. Jeg mener at voksne mennesker i 40 årene som gjør slikt, mangler botrening eller folkeskikk. Han skal selvfølgelig få beskjed, men jeg tror han kommer til å mene at jeg er snerpete og hysterisk slikt jeg kjenner han. Har vært hjemme hos han og på hans terrasse bruker han askebeger Hva tenker du? Anonymkode: 3f20f...fd5 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. august #2 Skrevet 6. august Sett frem et tomt syltetøyglass. Røyking er udelikat nok, men aske og sveiper på veranda, aldri Anonymkode: 2d249...e4d 21 3
FrkSolsikke Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august Hvis det ikke står noe askebeger der, ja hva skal han gjøre? Da må han bruke gulvet. Sett fram askebeger, så jeg helt sikker på at han skjønner at han skal bruke det 15
AnonymBruker Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august FrkSolsikke skrev (1 minutt siden): Hvis det ikke står noe askebeger der, ja hva skal han gjøre? Da må han bruke gulvet. Sett fram askebeger, så jeg helt sikker på at han skjønner at han skal bruke det Han bør spørre som den voksne mannen han er! Ts, be han om å gå helt ut av blokken og røyk på gaten! Anonymkode: 63eb1...eb6 13 5
AnonymBruker Skrevet 6. august #5 Skrevet 6. august Jeg har et askebeger tilgjengelig om jeg får besøk av røykere. Regelen er enkel. 5 meter fra åpen dør eller vindu. (som i realiteten betyr at dører og vinduer må være lukket) Røykeren er selv ansvarlig for å tømme og vaske askebegeret før vedkommende forlater. Hadde aldri godtatt at noen stumper røyken på gulvet på det viset. Faktisk ingen som har protestert på dette så langt. Jeg fordrar ikke røyklukt. Jeg dropper for eks kafeer med uteservering som tilrettelegger for røyking. Trives best der dem også har røykeforbud også på utebiten, noe som faktisk begynner å bli vanlig. Anonymkode: f60f2...654 6 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august Røykere ville ikke blitt invitert, til å begynne med Anonymkode: ae6d1...6e3 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august Jeg tenker at oppegående mennesker spør etter et askebeger eller noe lignende. Jeg hadde ikke oversikt over når han gikk ut for å røyke, siden toalettet er ute i gangen og han like gjerne kunne gått dit, og tenkte heller ikke på at han trengte noe å kakke asken og sneipene i. Ts Anonymkode: 3f20f...fd5 10
Daria Skrevet 6. august #8 Skrevet 6. august Heller på betonggulvet enn i blomsterpottene... Jeg forventer at folk klarer å be om askebeger - men jeg ville også passet på å sette ut et på forhånd neste gang han kom på besøk, eventuelt med en kommentar om at jeg foretrakk at han brukte det, ikke gulvet. 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #9 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Røykere ville ikke blitt invitert, til å begynne med Anonymkode: ae6d1...6e3 Vi hadde ikke ønsket å komme til deg heller. TS: dersom jeg er hos venner som ikke røyker, og jeg går ut for å ta meg en røyk så ordner jeg meg et askebeger selv (tim ølboks feks), eller spør den som bor der. Anonymkode: 4137f...899 6
AnonymBruker Skrevet 6. august #10 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg tenker at oppegående mennesker spør etter et askebeger eller noe lignende. Jeg hadde ikke oversikt over når han gikk ut for å røyke, siden toalettet er ute i gangen og han like gjerne kunne gått dit, og tenkte heller ikke på at han trengte noe å kakke asken og sneipene i. Ts Anonymkode: 3f20f...fd5 Du vet jo at du har venner på besøk som røyker. Om du ikke vil ha de røykende på terrassen din, så må du si i fra om det. Hvis ikke så legger du til rette for at de har et sted å gjøre av røyken. Samtidig så vet jeg om røykere tar med stumpen inn og kaster i søpla. Som røyker klarer man å fjerne gloa med sine egne fingre. Anonymkode: b2548...b9b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #11 Skrevet 6. august Jeg røyket selv i mange år, hatt mye fester hjemme og vært på mange fester andre steder, og må si jeg aldri i løpet av mitt liv har sett noen stumpe en røyk på balkonggulvet.... selv ikke for 20 år siden da jeg var 18 år og omgitt av drita tenåringer så jeg noe slikt, tilogmed drita tenåringer klarer vise mer respekt enn som så. Anonymkode: b0624...863 10
AnonymBruker Skrevet 6. august #12 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Han skal selvfølgelig få beskjed, men jeg tror han kommer til å mene at jeg er snerpete og hysterisk slikt jeg kjenner han. Har vært hjemme hos han og på hans terrasse bruker han askebeger Hva tenker du? Anonymkode: 3f20f...fd5 Det må han bare mene. Men det er bare å si at på din terrasse skal aske og sneiper ikke på gulvet. Finn fram noe neste gang. Anonymkode: b6367...5d7 3
AnonymBruker Skrevet 6. august #13 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du vet jo at du har venner på besøk som røyker. Om du ikke vil ha de røykende på terrassen din, så må du si i fra om det. Hvis ikke så legger du til rette for at de har et sted å gjøre av røyken. Samtidig så vet jeg om røykere tar med stumpen inn og kaster i søpla. Som røyker klarer man å fjerne gloa med sine egne fingre. Anonymkode: b2548...b9b Er røykere mer shabby og grisete enn oss som ikke røyker, siden de synes det er greit å kaste fra seg på gulvet? Jeg røykte litt på fest for 100 år siden, og har ingen venner lenger som røyker fordi alle sluttet for 20 år siden, så for meg er det uvant at folk røyker. Jeg tar det for gitt at folk som røyker har hjerneceller nok til å rydde opp etter seg når de griser, eller spørre om noe å kakke asken i. Ts Anonymkode: 3f20f...fd5 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #14 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er røykere mer shabby og grisete enn oss som ikke røyker, siden de synes det er greit å kaste fra seg på gulvet? Jeg røykte litt på fest for 100 år siden, og har ingen venner lenger som røyker fordi alle sluttet for 20 år siden, så for meg er det uvant at folk røyker. Jeg tar det for gitt at folk som røyker har hjerneceller nok til å rydde opp etter seg når de griser, eller spørre om noe å kakke asken i. Ts Anonymkode: 3f20f...fd5 Jaja, men herregud, så mye nummer du gjør ut av dette da. Neste gang han er på besøk og han reiser seg for å gå ut og røyke, så gir du ham noe å ha asken i og ber ham bruke det. Problem løst. Anonymkode: 65047...e7d 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #15 Skrevet 6. august Jeg hadde ikke latt noen røyke på balkongen min. Ikke er det lov å røyke på balkonger i leilighetsbygg der jeg bor heller, så det hadde vært uaktuelt. Anonymkode: 088e8...786 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #16 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har nylig flyttet inn i leilighet som har en liten balkong, og har en venn som røyker hele tiden, og når han er på besøk så er det ut på balkongen for å røyke. Etter første gangen han røyket der ute, så jeg at han hadde kakket aske og kastet fra seg en sigarett på det våte balkonggulvet, tråkket i det og laget fotavtrykk fra balkongen og inn i gangen. Så ikke dette før etter at han hadde gått hjem, og tenkte at det var en engangs hendelse, siden han ikke var helt edru. På søndag var han på besøk igjen- helt edru, og han var ute på balkongen og røyket. I dag så jeg at han hadde kakket aske på gulvet og kastet fra seg tre sigaretter, og nå var det også litt aske fotavtrykk fra balkongen og inn i gangen. Jeg mener at voksne mennesker i 40 årene som gjør slikt, mangler botrening eller folkeskikk. Han skal selvfølgelig få beskjed, men jeg tror han kommer til å mene at jeg er snerpete og hysterisk slikt jeg kjenner han. Har vært hjemme hos han og på hans terrasse bruker han askebeger Hva tenker du? Anonymkode: 3f20f...fd5 Hadde blitt sint. Regner med der er askebeger å bruke. Anonymkode: 460db...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #17 Skrevet 6. august Si fra til ham på en ordentlig måte. Om han ikke unnskylder seg med det samme, men heller mener du er hysterisk og snerpete - vurder seriøst om du virkelig trenger en slik person i livet ditt. Han virker sosialt uintelligent, lite renslig og du er i tillegg vant med at han forsøker å trykke deg ned. Høres ikke ut som et sunt vennskap. Du trenger nye venner, Ts! Anonymkode: f895d...b03 5
Vibelator Skrevet 6. august #18 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker at oppegående mennesker spør etter et askebeger eller noe lignende. Jeg hadde ikke oversikt over når han gikk ut for å røyke, siden toalettet er ute i gangen og han like gjerne kunne gått dit, og tenkte heller ikke på at han trengte noe å kakke asken og sneipene i. Ts Anonymkode: 3f20f...fd5 Super egoist.Først meg selv og så meg selv.En dag får han lungekreft...... 2
Fru Uperfekt Skrevet 6. august #19 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har nylig flyttet inn i leilighet som har en liten balkong, og har en venn som røyker hele tiden, og når han er på besøk så er det ut på balkongen for å røyke. Etter første gangen han røyket der ute, så jeg at han hadde kakket aske og kastet fra seg en sigarett på det våte balkonggulvet, tråkket i det og laget fotavtrykk fra balkongen og inn i gangen. Så ikke dette før etter at han hadde gått hjem, og tenkte at det var en engangs hendelse, siden han ikke var helt edru. På søndag var han på besøk igjen- helt edru, og han var ute på balkongen og røyket. I dag så jeg at han hadde kakket aske på gulvet og kastet fra seg tre sigaretter, og nå var det også litt aske fotavtrykk fra balkongen og inn i gangen. Jeg mener at voksne mennesker i 40 årene som gjør slikt, mangler botrening eller folkeskikk. Han skal selvfølgelig få beskjed, men jeg tror han kommer til å mene at jeg er snerpete og hysterisk slikt jeg kjenner han. Har vært hjemme hos han og på hans terrasse bruker han askebeger Hva tenker du? Anonymkode: 3f20f...fd5 Dette er ikke normal oppførsel 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #20 Skrevet 6. august I alle dager, er vennen din vokst opp i fjøset..? Jeg hadde gått ut og satt frem en skål jeg ikke er redd for og sagt: "Se her, denne kan du bruke som askebeger! Bare stump sneipen oppi der du når du er ferdig, så skal jeg rydde vekk det senere" Anonymkode: 5ec54...6d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå