Gå til innhold

Gutten min er helt rød og vablete i rompa!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det det te som er bleieutslett??Han er helt rød, og det er litt små vablete. Skifter bleie ofte, og har smurt med Zinksalve, men det er nesten blitt verre!

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Ja det høres ut som bleieutslett. Prøv å ikke bruke bleie en stund, legg ham på et håndkle eller lignende en stund.

Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes en genial salve på apoteket som heter Inotyol, skaff deg den og ha i bakhånd til sånne tilfeller. Den er til medisinsk bruk og skal ikke brukes forebyggende, men når bleieutslettet slår til sånn som det der, tar det ofte bare noen timer fra du har smurt til utslettet nesten er borte.

Gjest LoisLane
Skrevet

Inotyol er bra, og husk å lufte.

God bedring til gutten din, Jens!

Skrevet

Tusen takk! :)

Gjest Gjest
Skrevet

har du potetmel så ta på det... det gjør underverker.. det er det jeg har brukt på alle mine 3

Skrevet

Ikke noe salve, kun potetmel?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også hørt at potetmel fungerer bra. Du kan jo prøve på et lie område for å se om hn reagerer på det. Bare potetmel og ikke salve.

Skrevet

Ikke alle som tåler zinksalve så bra, har en liten slektning som ble mye verre av det.

Skrevet

Zink skal bare brukes på vått utslett. Bleieutslett er særdeles sjelden vått utslett. Prøv med talkum eller babyolje (legens anbefaling til oss).

Gjest Gjest
Skrevet

Eller smør med morsmelk og la det lufte godt

Gjest Gjest
Skrevet

Ja bare potetmel.. det er en fantastisk måte og bli kvitt utslett på.. jeg lover deg..

Jeg har brukt det på alle mine og er storfornøyd...

Gjest Primula
Skrevet

Mange gode råd her. Ville bare si at unger ofte blir sår på rompa når de får tenner. Mener du skrev en annen tråd om tenner her nylig? det er det antagelig det som er årsaken.

Forresten, ikke alle barn blir bedre av zinksalve. Det ble ikek min. Vi brukte en salve med aloevera og den fungerte utmerket de få gangen hun ble sår på rompa.

Skrevet

Vi har brukt fiolettkrystall på barna våre når de har hatt skikkelige bleieutslett. Fåes på apoteket.

Aberet er at det sverter av noe innmari, og det er helt uungåelig å få lilla fingre... (fiolettkrystallen tas på en bomullspad - og strykes på bleiesårene)

Lillegutt har plutselig fått bleieutslett de siste dagene - og jeg har ikke tenkt på at det kan være tenner... Men det er jo ganske trolig. Han er jo snart 8 måneder og nå skjer det vel snart noe :babygutt:

Skrevet

Det kan være sopp. Kjøp salve for sopp på apoteket (kommer ikke på navnet).

Skrevet

Syns det høres ut som sopp jeg....

Lamisil eller daktacort funker bra, men prøv først med Canesten....og ikke minst, ta en tur til legen med barnet

Lykke til !! :klem:

Skrevet

Det er borte nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...