Gå til innhold

Noen som er kjent på St.hanshaugen I Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en venninne (40+) skal kose oss i Oslo en dag og lurer på hva vi kan finne på i området rundt St Hanshaugen. Noen tips til gode restauranter, cafeer, barer vi må besøke? Andre ting eller aktiviteter? 

Anonymkode: b5f2c...dc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pascal er bra for lunsj. Middag på Smalhans eller enda bedre Grotto (må bestilles i god tid). Liker dere italiensk pizza er Vesuvio best, ellers er også Arte Pizza god. 

Drinker på Merkur eller Rouleur, eller vin på Bukken vinbar. 

Anonymkode: aa9be...c24

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pascal er bra for lunsj. Middag på Smalhans eller enda bedre Grotto (må bestilles i god tid). Liker dere italiensk pizza er Vesuvio best, ellers er også Arte Pizza god. 

Rettelse: Arte Pazza! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke du får en bedre anbefaling enn dette. Enig i alt

Anonymkode: 4cdfa...925

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: ae773...cb4

AnonymBruker
Skrevet

Middag på Little Wolf.

Anonymkode: f625c...fe7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips! Gleder meg til helgen 🍷🥂🍾🍺🍽️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tror ikke du får en bedre anbefaling enn dette. Enig i alt

Anonymkode: 4cdfa...925

Vil også anbefale et besøk på Schrøders, som er like i nærheten

https://no.wikipedia.org/wiki/Restaurant_Schrøder

Anonymkode: 3bf5d...7be

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg og en venninne (40+) skal kose oss i Oslo en dag og lurer på hva vi kan finne på i området rundt St Hanshaugen. Noen tips til gode restauranter, cafeer, barer vi må besøke? Andre ting eller aktiviteter? 

Geita på Adamstuden er fantastisk! Det har også åpnet en restaurant som heter ansjonsen på hjørnet mellom Ullevåksveien og General Birchs gate som skal være bra. Ellers ligger det en skikkelig bra vinbar i Waldemars Tranes gate, og bare bittelitt ned er Fagborg med Nektar og flere andre gode restauranter jeg ikke husker navnet på. 

Er noen år siden jeg har bodd i området, men absolutt det beste i Oslo ❤️

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil også anbefale et besøk på Schrøders, som er like i nærheten

https://no.wikipedia.org/wiki/Restaurant_Schrøder

Anonymkode: 3bf5d...7be

Er ikke det stengt for flere år siden? Nå er der vel en random café der. 

Anonymkode: abb08...042

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Stengt nå, åpner igjen i morgen kl. 15.

https://www.xn--restaurant-schrder-u4b.no/

Anonymkode: 8c8a2...f20

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det for sent, men skulle man ha ekte underholdning på St. Hanshaugen før i tiden, var Tranen med legenden Arnie noe man definitivt ikke fant andre steder i byen. I forhold til den gang er bydelen blitt roligere, men også rimelig "streit" og kjedelig.

c3a58192-6179-4d9c-9a4d-4fb5b142e464?fit

Anonymkode: 37c6f...1af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Geita på Adamstuden er fantastisk! Det har også åpnet en restaurant som heter ansjonsen på hjørnet mellom Ullevåksveien og General Birchs gate som skal være bra. Ellers ligger det en skikkelig bra vinbar i Waldemars Tranes gate, og bare bittelitt ned er Fagborg med Nektar og flere andre gode restauranter jeg ikke husker navnet på. 

Schrøder er still going strong, i motsetning til Geita, som forøvrig aldri har vært på Adamstuen, men på Lovisenberg. 

Anonymkode: 113be...d6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nå er det for sent, men skulle man ha ekte underholdning på St. Hanshaugen før i tiden, var Tranen med legenden Arnie noe man definitivt ikke fant andre steder i byen. I forhold til den gang er bydelen blitt roligere, men også rimelig "streit" og kjedelig.

c3a58192-6179-4d9c-9a4d-4fb5b142e464?fit

Tja, for oss som har bodd her i 50 år vil jeg hevde at både St.Hanshaugen og området rundt Thranen og Kiellands plass har blitt livligere. Færre begravelsesbyrå, langt flere spisesteder.

Ellers er det 1.5 km til Stortinget, så ingen grunn til å være stuck på haugen. Kort veg til en tur langs Akerselva, eller ned kjærlighetsstien og et besøk på mathallen ved Vulkan.  

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Middag på Little Wolf.

Anonymkode: f625c...fe7

Lokalene der Geita restaurant var. Anbefales. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ansjosen har vært der i flere år

Anonymkode: e8cbf...e47

• Liker 1
Skrevet

Enig i anbefalingene, med unntak av Smalhans, som har tapt seg. Dagens "hysmann" er kanskje verdt det, men har blitt skuffet over kveldsmenyen i forhold til tidligere

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er loving hut fortsatt åpen? I såfall anbefaler jeg den:) 

Anonymkode: 621fd...c01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tja, for oss som har bodd her i 50 år vil jeg hevde at både St.Hanshaugen og området rundt Thranen og Kiellands plass har blitt livligere. Færre begravelsesbyrå, langt flere spisesteder.

Ellers er det 1.5 km til Stortinget, så ingen grunn til å være stuck på haugen. Kort veg til en tur langs Akerselva, eller ned kjærlighetsstien og et besøk på mathallen ved Vulkan.  

Da har du bodd her to tiår lenger enn meg.

Jo da, mens Alexander Kiellands plass før var en av byens mest forfalne og møkkete plasser, har området fått et helt nytt liv etter at man bygget om plassen ved årtusenskiftet.

Men angående spisesteder, er det ikke nødvendigvis det som gir et område særpreg; Grünerløkka har også mange spisesteder, men dyre husleiepriser har presset de små butikkene ut mens kjedelige kjedebutikker har overtatt.

I området rundt St. Hanshaugen har ikke dette skjedd i like stor grad, men både jeg og mange andre ville gjerne hatt en kulturinstitusjon som Ringstrøm i Ullevålsveien og gamle Deichman på Hammersborg og Kunstindustrimuseet i nærheten; et sted som Underwater pub, som holdt det gående i mange år, er også borte nå, og det samme kan man si om en lang rekke mindre butikker som satte sitt preg på bydelen før, for ikke å snakke om de to postkontorene og flere banker.

Dessuten: Det flotte veggmaleriet av Freia-sjokoladen på husveggen ved Alexander Kiellands plass er blitt offer for Kiellands hus, og et annet, gammelt veggmaleri nedenfor plassen er blitt overmalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...