AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:11 #1 Skrevet onsdag kl 14:11 Vi har vært sammen i 3 år og han har en sønn 50/50. Vi er 45/52 år, enige om at vi ikke skal ha barn og ikke bo sammen. Jeg har 2 nieser som jeg er mye sammen og skjemmer bort litt. Har bare en søster, foreldrene våre er døde. Jeg tar med niesene på shoppingturer, kino, café og vi koser oss masse. Sønnen til kjæresten er like gammel som ene niesen, men han vil aldri noe annet enn å sitte hjemme med tv/spille. Han har fri skjermbruk og får bestemme i huset der. Kjæresten synes nå at jeg skal sidestille hans sønn med niesene mtp pengebruken min. Selv bruker han aldri noe på sønnen og de gjør aldri noe annet enn å være hjemme. Har prøvd å ta med de 2 på ting men det er alltid upopulært hos sønnen. Jeg har litt bedre økonomi enn kjæresten, men det er jo fordi jeg ikke har fått barn og heller har jobbet mye. Jeg synes selvsagt at han er urimelig, Det er forskjell på familie og det vi har. Vi gjør mye uten hverandre og jeg ser sønnen max 4X i mnd siden de bare skal være hjemme. Er jeg en cheapass her? Anonymkode: a1cac...ffc
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:17 #2 Skrevet onsdag kl 14:17 Hvorfor blander han seg inn i din pengebruk egentlig? Du skal selvfølgelig fortsette å være sammen med niesene dine sånn som nå. Det er verdfullt, uavhengig av hvor mye penger du bruker. Tid sammen. Anonymkode: f713b...792 17
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:29 #3 Skrevet onsdag kl 14:29 Hils og si at han er en gedigen Fjott. Dere bor ikke sammen, dere har separat økonomi, dere har ikke felles barn og bla bla bla. Anonymkode: 10b1b...bd0 10
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:30 #4 Skrevet onsdag kl 14:30 Hvor mye tid og penger bruker han på dine nieser? Anonymkode: 06fdc...6ed 16 1 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:34 #5 Skrevet onsdag kl 14:34 Og jeg er en dust som ikke lot det gå inn det ene øret og rett ut det andre! Svoger sin familie bor i utlandet så det er jo bare oss 5 i Norge. En venninne tror han er sjalu på vegne av sønnen, men sønnen vil jo aldri noe, og bryr seg ikke om leker og sånt som jeg har gitt han. Nekter å kjøpe spill på tlf og tilbehør til spill. Anonymkode: a1cac...ffc
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:35 #6 Skrevet onsdag kl 14:35 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kjæresten synes nå at jeg skal sidestille hans sønn med niesene mtp pengebruken min. Selv bruker han aldri noe på sønnen og de gjør aldri noe annet enn å være hjemme. Morsom kar du har funnet deg... Spør om han vurderer en karriere i standup. Hvorfor skal du bruke tid og penger på en som ikke ønsker å dra seg bort fra skjermen? Her får far våkne opp og bli en ordentlig pappa og sørge for at gutten kommer seg ut og erfarer den virkelige verden. Du kan si at de er hjertelig velkommen til å bli med dere, men at far får dekke sine egne utgifter. Anonymkode: 1855f...e52 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:35 #7 Skrevet onsdag kl 14:35 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor mye tid og penger bruker han på dine nieser? Anonymkode: 06fdc...6ed Aldri brukt en krone, er med hvis det passer seg med middag😅 Anonymkode: a1cac...ffc 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:35 #8 Skrevet onsdag kl 14:35 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mye tid og penger bruker han på dine nieser? Anonymkode: 06fdc...6ed Dette! Dine nieser betyr mye for deg. Om han mener du burde bruke mer penger på sønnen hans fordi det er mer rettferdig, bør han også bruke mer penger på niesene dine. Uansett fryktelig merkelig å legge seg opp i hverandres pengebruk når man har delt økonomi. Enten har man feller økonomi, eller så har man delt økonomi. Kan ikke plukke og mikse og bestemme på vegne av hverandre Anonymkode: e47be...071 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:37 #9 Skrevet onsdag kl 14:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og jeg er en dust som ikke lot det gå inn det ene øret og rett ut det andre! Svoger sin familie bor i utlandet så det er jo bare oss 5 i Norge. En venninne tror han er sjalu på vegne av sønnen, men sønnen vil jo aldri noe, og bryr seg ikke om leker og sånt som jeg har gitt han. Nekter å kjøpe spill på tlf og tilbehør til spill. Anonymkode: a1cac...ffc Det virker som far kun er et oppholdssted for sønnen, ikke noe oppdragelse eller dannelse å få fra far. Du skal selvsagt ikke bruke penger til å kjøpe spill eller tilbehør til gutten hans! Anonymkode: 1855f...e52 2 1
Eva00 Skrevet onsdag kl 14:38 #10 Skrevet onsdag kl 14:38 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor mye tid og penger bruker han på dine nieser? Anonymkode: 06fdc...6ed Spot on !! 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:54 #11 Skrevet onsdag kl 14:54 Ser det blir en liten diskusjon i kveld, irriterer meg at han i det hele tatt fikk meg til å tvile på meg selv. Har vært barnevakt for gutten og funnet på ting, men det har krasjet litt siden han synes jeg er streng. (Gjelder kun vanlig oppdragelse som å takke pent for seg , vaske hender osv,) Anonymkode: a1cac...ffc 1 1
monican94 Skrevet onsdag kl 15:01 #12 Skrevet onsdag kl 15:01 dere er jo på ulike planeter.. hvorfor er dere sammen ? nei du er ikke kjip 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:05 #13 Skrevet onsdag kl 15:05 Nei, det er han som er problemet, ikke du Anonymkode: f24b0...7dc 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:16 #14 Skrevet onsdag kl 15:16 monican94 skrev (11 minutter siden): dere er jo på ulike planeter.. hvorfor er dere sammen ? nei du er ikke kjip Vi bor vanligvis på samme planet, men akkurat dette kom litt overraskende på meg. Anonymkode: a1cac...ffc
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:28 #15 Skrevet onsdag kl 15:28 Det virker jo som at du er villig til å bruke penger på sønnen hans, men at sønnen ikke er fornøyd med forslagene dine? Har du invitert sønnen med på kino, cafe, badeland osv og han vil ikke være med? Han kan jo ikke si nei til kino/badeland og så forvente å få penger oppi hånda i stedet. Hva er det far mener du skal kjøpe til pjokken, da? Mobildata? Det du investerer i niesene dine er jo først og fremst tid, samvær, relasjonsbygging. Det er ikke en pengesum. Pengebruken er underordnet her. Man må være to for å danse tango, hvis sønnen ikke er interessert i å være sammen med deg, blir det jo vanskelig å ta ham med på cafe og badeland uansett. Du kan jo ikke slepe med deg en sur unge til trampolineparken "Nå SKAL vi kose oss, uansett om du vil eller ikke!" .Nå mener jeg selvfølgelig ikke at et lite barn skal være ansvarlig for å bygge relasjon til fars kjæreste, men et visst minimum av respons og takknemmelighet bør kunne forventes (i samsvar med alder, selvsagt) Anonymkode: 85d8f...a72
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:34 #16 Skrevet onsdag kl 15:34 Kjæresten din er en dott. Anonymkode: 35e4a...37c
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:16 #17 Skrevet onsdag kl 16:16 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det virker jo som at du er villig til å bruke penger på sønnen hans, men at sønnen ikke er fornøyd med forslagene dine? Har du invitert sønnen med på kino, cafe, badeland osv og han vil ikke være med? Han kan jo ikke si nei til kino/badeland og så forvente å få penger oppi hånda i stedet. Hva er det far mener du skal kjøpe til pjokken, da? Mobildata? Det du investerer i niesene dine er jo først og fremst tid, samvær, relasjonsbygging. Det er ikke en pengesum. Pengebruken er underordnet her. Man må være to for å danse tango, hvis sønnen ikke er interessert i å være sammen med deg, blir det jo vanskelig å ta ham med på cafe og badeland uansett. Du kan jo ikke slepe med deg en sur unge til trampolineparken "Nå SKAL vi kose oss, uansett om du vil eller ikke!" .Nå mener jeg selvfølgelig ikke at et lite barn skal være ansvarlig for å bygge relasjon til fars kjæreste, men et visst minimum av respons og takknemmelighet bør kunne forventes (i samsvar med alder, selvsagt) Anonymkode: 85d8f...a72 Sønnen er absolutt gammel nok til å oppføre seg, har det bare ikke inni seg alltid. Tatt han med på masse men ender ofte med surt barn fordi jeg setter grenser på mengde godteri, ikke skjerm mens vi er på kino for eksempel. Blir en klar melding på at vi ikke skal ha noen innblanding her, og jeg fortsetter jeg som før.☺️ Anonymkode: a1cac...ffc
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:40 #18 Skrevet onsdag kl 16:40 Du betaler for din familie, han betaler for sin familie. Ferdig snakket. Anonymkode: 2837a...23a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:14 #19 Skrevet onsdag kl 19:14 Jeg hadde bare svart at jeg inviterer gjerne ditt barn med på ting, men han vil ikke. Og jeg kommer ikke til å gi han penger i hånden isteden for å finne på noe sammen, jeg synes han er nok inne allerede. Jeg bruker mine penger på ting jeg synes er hyggelig, og ser ingen som helst grunn til at jeg må betale ditt barn etter hver gang jeg har hygget meg med mine nieser. Hvorfor i all verden skulle jeg det?! Kos deg med niesene dine du 😊 Anonymkode: b79ab...ac6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå