AnonymBruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Hei, jeg er gravid 3 gang, men det er 13-14 år siden sist så er nesten som «førstegangs» på et vis. Testet positivt på juni, var på ultralyd midten på juli, var da ca 8+6, 166 i puls alt så bra ut etter det å dømme. har en ukes tid nå opplevd rosa utflod, det startet kanskje for 7 dager siden med minimal rosa blødning når jeg var på toalettet. noen dager uten noe blod andre ganger med litt blod. Var også i Oslo på ferie forrige uke, og har etter det hatt mye mage problemer som diaré, akutte smerter som blir litt bedre etter tømming (avføring) diaré og annen konsistens men oftest veldig vondt før. Det er i forbindelse med toalett turene jeg ser blodet, igår ble det også en «klump» slim og blod når jeg sprang på toalettet. Etter det ingenting. Så igjen etter kanskje 2 timer brun utflod. Magesmerter. Vært på toalettet sikkert 6 ganger idag, vekslende avføring. Er jo selvsagt redd for spontanabort eller MA. Men disse mage tarm problemet også forrvirree meg. Fått lett feber i dag, 37,7, stiger på noen timer, er i dårlig form. Var hos legen idag, hun ville ikke undersøke tannproblemer mere enda, sa det sannsyn var tarminfeksjon. Tok også ultralyd men hun fant ikke annet enn fosteret. Var usikker på hjertet hos, så det kanskje var flimring men hun kunne ikke si noe fra eller til, så bare hun ikke hadde erfaring med det..og jeg skal på sykehuset imorgen. Blødningen er som sagt egentlig liten..bruker ikke bind eller noe, men er uansett redd. Mye vondt i magen. Og ble enda mere usikker etter legetimen.. noen med lignende erfaringer? Det skal gå bra uansett, men trist er det om det går galt. Er ca uke 11+4 eller noe nå Anonymkode: a1387...563 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #2 Skrevet 6. august Hvis du er smittet av noe mat du har spist ute som har gitt deg en form mage virus eller infeksjon så kan dette være farlig for fosteret. Ville bestilt en time hos legen. Anonymkode: 1731b...4eb
AnonymBruker Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august Har mistet slik tre ganger. Rosa spotting i flere uker. Endte opp i SA. Har aldri spottet eller blødd de gangene som endre med friskfødte barn. Anonymkode: 78839...6aa
AnonymBruker Skrevet 8. august #4 Skrevet 8. august Har spottet og småblødd ukentlig frem til uke 12 med alle mine 3 barn. Småblødninger eller spotting er ikke ensbetydende med at noe er galt. 30% av gravide opplever ufarlige blødninger de første 12 ukene. Anonymkode: 3bfb4...a86 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #5 Skrevet 8. august Hei, ta her, og takk for svar 🥰 for min del var det missed abort… dessverre… fikk det bekreftet igår, innlagt sykehus nå og skal få det fjernet. Tøff prossess men må bare gjennom det. Håper å bli gravid fort igjen, og kanskje noen har erfaringer rundt dette som er positive😊 Anonymkode: a1387...563 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #6 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei, ta her, og takk for svar 🥰 for min del var det missed abort… dessverre… fikk det bekreftet igår, innlagt sykehus nå og skal få det fjernet. Tøff prossess men må bare gjennom det. Håper å bli gravid fort igjen, og kanskje noen har erfaringer rundt dette som er positive😊 Anonymkode: a1387...563 Så leit håper du raskt blir gravid igjen. Ei venninne hadde MA. Hun ble anbefalt å ha en mensen etter MA og deretter prøve igjen. Hun ble gravid på første eggløsningen etter den menstruasjonen. Lykke til! Anonymkode: df975...b79
AnonymBruker Skrevet 8. august #7 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så leit håper du raskt blir gravid igjen. Ei venninne hadde MA. Hun ble anbefalt å ha en mensen etter MA og deretter prøve igjen. Hun ble gravid på første eggløsningen etter den menstruasjonen. Lykke til! Anonymkode: df975...b79 Takk for svar ❤️ tok det lang tid fra selve aborten til hun fikk mensen igjen og ble gravid da ? Ja jeg håper virkelig det. Drygt dette, «er» 12 uker på vei i dag _egentlig_ så litt kjipt å ha gått så ‘lenge’ gravid å likevel skulle ende sånn. Men det er utenfor vår kontroll og ikke noe man får gjort noe med dessverre. Jeg trøster meg med at jeg tror jeg har gjort «alt» riktig.. kommer ikke på noe som skulle forårsaket dette, de sier også at det oftest er kromosom feil eller andre feil med babyen når sånn som dette skjer, å at det mest trolig blir bra neste gang 🩷 Anonymkode: a1387...563
AnonymBruker Skrevet 8. august #8 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei, ta her, og takk for svar 🥰 for min del var det missed abort… dessverre… fikk det bekreftet igår, innlagt sykehus nå og skal få det fjernet. Tøff prossess men må bare gjennom det. Håper å bli gravid fort igjen, og kanskje noen har erfaringer rundt dette som er positive😊 Anonymkode: a1387...563 Ved MA som fjernes kirurgisk går det ofte raskere å komme tilbake til normal syklus enn ved medisinsk. Fikk selv mensen igjen 9 uker etter ved medisinsk, var gravid igjen på andre syklus. Anonymkode: 3bfb4...a86
AnonymBruker Skrevet 10. august #9 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (På 8.8.2025 den 9.09): Hei, ta her, og takk for svar 🥰 for min del var det missed abort… dessverre… fikk det bekreftet igår, innlagt sykehus nå og skal få det fjernet. Tøff prossess men må bare gjennom det. Håper å bli gravid fort igjen, og kanskje noen har erfaringer rundt dette som er positive😊 Anonymkode: a1387...563 Så leit og trist! Hadde en missed abortion 17 uker på vei i fjor vår. Ble gravid på første forsøk, ca. 2mnd etterpå. Sitter med en baby på 6mnd i fanget nå. 🥰 Anonymkode: bd367...77f
AnonymBruker Skrevet 10. august #10 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Så leit og trist! Hadde en missed abortion 17 uker på vei i fjor vår. Ble gravid på første forsøk, ca. 2mnd etterpå. Sitter med en baby på 6mnd i fanget nå. 🥰 Anonymkode: bd367...77f Så sent ja.. 🫤 hadde fosteret død mye før? Her ble det behandling med medisinsk abort i uke 12, men fosteret hadde død ca uke 9… det som er kjipest med MA synes jeg, det oppdages ofte så sent i svangerskapet, og man går «gravid» så lenge uten å være det. Men, har tid enda. Veldig glad på dine vegne du ble fort gravid igjen, håper jeg opplever det samme, og at alt går bra da 🥰 Anonymkode: a1387...563
AnonymBruker Skrevet 10. august #11 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Så sent ja.. 🫤 hadde fosteret død mye før? Her ble det behandling med medisinsk abort i uke 12, men fosteret hadde død ca uke 9… det som er kjipest med MA synes jeg, det oppdages ofte så sent i svangerskapet, og man går «gravid» så lenge uten å være det. Men, har tid enda. Veldig glad på dine vegne du ble fort gravid igjen, håper jeg opplever det samme, og at alt går bra da 🥰 Anonymkode: a1387...563 Det er ikke vanlig da, så sikkert dumt av meg å si det. Det er sånn 1% sjanse, tror jeg. Fosteret levde uke 13+5, men hadde nok dødd noen dager etter det. Opplevde det hele som en stor sorg, naurligvis, og graviditeten etter var preget av mye angst. Men det gikk bra! Og de aller fleste jeg kjenner som har opplevd MA, ble ukomplisert gravid etterpå. Så du har statistikken på din side. ❤️ Anonymkode: bd367...77f
AnonymBruker Skrevet 11. august #12 Skrevet 11. august Hadde en MA rundt 3 mnd, var super trist og ville bli gravid raskest mulig. Ble anbefalt medisinsk siden kirurgisk er større risiko for arrdannelse. Sannsynligheten er liten men sykehuset ville være mest mulig skånsom med livmoren. Hadde rester en god stund, alt kom ut til slutt og ble gravid igjen første syklus etter fosteret var ute. Ved kirurgisk så er slimhinnene skrapet helt ned så må gi de tid å bygge seg ordentlig opp igjen slik at egget fester seg. For noen går dette raskt, for andre ikke. Veldig individuelt. Er gravid nå 20 uker på vei❤️🥰 Alt er tipp topp denne gangen. Ble en liten tålmodighetstest for min del, men du blir gravid igjen! Bare snakk om tid. Anonymkode: 1731b...4eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå