Gå til innhold

ADHD og få dose som virker lenger.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ADHD-diagnosen og fikk den hos DPS. Da jeg fikk medisiner så ville ikke psykiateren min gi meg mer enn enn 50 mg Elvanse som for meg varer i mellom 6 og 8 timer. Psykiateren mente at jeg ikke trengte mer enn de timene for det holder til jobb. Men det gjør at jeg ikke får noe effekt etter jobben.  Så etter jobben føler jeg at jeg har null livskvalitet. 

Jeg prøvde å snakke med en privat psykiater nylig., men hun også mente at jeg ikke trengte mer enn dosene som holdt til lønnet arbeid. I illegg har jeg helgen hvor jeg kan bruke medisinene til å få gjort husarbeid. 

Noen som vet hva man bør si til psykiateren for å få nok medisiner til å kunne fungere også etter jobb? Jeg hadde f.eks hatt lyst til å klare å se filmer eller tv-serier etter jobb. Men uten medisiner å er det enormt krevende og jeg må ta pauser hvert tiende minutt. Så å se en film tar evigheter. 

Anonymkode: b6ca6...f6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så merkelig. Jeg jobber ikke pga sykdom, men får 40 mg jeg tar mellom 8-10 og 20 mg mellom 11-13… da varer det litt lenger… kan du høre om det? 🤗

Anonymkode: 141c1...39e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Så merkelig. Jeg jobber ikke pga sykdom, men får 40 mg jeg tar mellom 8-10 og 20 mg mellom 11-13… da varer det litt lenger… kan du høre om det? 🤗

Anonymkode: 141c1...39e

Tusen takk!

TS

Anonymkode: b6ca6...f6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...