Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venn av meg spurte om vi skulle sette av en dag til å treffes (vi er begge ganske opptatte på hver vår kant), men når det nærmer seg har det dukket opp noe annet for vennen som gjør at det kanskje ikke er mulig å treffes likevel. Noe som egentlig er helt ok. Jeg sier at da flytter vi bare på vårt, men får til svar "jeg vet mer nærmere, så vi avlyser ikke enda". Skal jeg da sitte på henda og vente på å vite om vi skal noe eller ikke? Dette er en venn som ofte avlyser med meg, så jeg har en litt uggen følelse og syns egentlig det er litt uhøflig å ha meg på "kanskje" inntil videre. Hva syns dere? 

Anonymkode: e17a9...3b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skjønner delvis tanken til vennen, men det er ikke veldig hensynsfullt overfor den som månsette hele sagen på vent for så å kanskje bli skuffa. Vennen burde heller prøve å flytte på det som "plutselig dukka opp" fordi han/hun hadde en avtale fra før (med deg).

Anonymkode: 44344...72d

AnonymBruker
Skrevet

Ts er en reserve. I tilfelle det dukker opp noe morsommere så velger denne vennen det? Høres sånn ut for meg. 

Anonymkode: de28d...963

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

næh hadde bare avtalt noe annet om noe annet dukker opp.  Hadde ikke sagt nei til andre ting når hun har forespeilet avlysing

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts er en reserve. I tilfelle det dukker opp noe morsommere så velger denne vennen det? Høres sånn ut for meg. 

Anonymkode: de28d...963

Det er slik det føles i alle fall. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er en venn som ofte avlyser med meg, 

Når skal du lære, da? 

Anonymkode: 9c35a...486

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når skal du lære, da? 

Anonymkode: 9c35a...486

Nå...:(

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, har skjedd meg noen ganger. Har alltid noe å gjøre, så om det blir avlyst så er det ikke akkurat noen krise. Synes det er bra at vennen gir en «heads up» om at det kan bli en mulig avlysning. Da blir man ikke stående sjokkert igjen, livet skjer. Spørs jo litt HVA det er også som kan havne i veien da. Er det et møte med en annen venn hadde jeg blitt skuffa, er det jobb, helse eller annet man ser på som som litt uforutsigbart så: ok.

Anonymkode: 2e216...488

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

men får til svar "jeg vet mer nærmere, så vi avlyser ikke enda".

Skal jeg da sitte på henda og vente på å vite om vi skal noe eller ikke? 

Hvis det ikke passer for deg å vente kan du avlyse allerede nå.

Anonymkode: cf435...d07

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan man takler slike "vennskap": 

Neste gang det skjer så si klart men vennlig ifra at nei, jeg har ikke anledning til å vente for å se hva som skjer for jeg har andre planer også. Så blir avtalen deres sannsynligvis avlyst. 

Neste gang personen tar kontakt: si at det ikke passer og at deres snakkes siden. 

Så vil det gå noen år, kanskje bortimot 10 år og du blir kontaktet av personen. Ikke svar. 

Så vil du aldri mer høre fra vedkommende hvilket er veldig greit. For du er ikke en reservevenn som kun brukes når ingen andre kan. Møter du vedkommende så hils vennlig men ikke ork å stopp opp. 

Dette har fungert utmerket for meg. Har mange andre gode venner da 😍

Anonymkode: 8b2ef...72c

Skrevet

Gjør det noen forskjell for deg om dere avlyser nå eller ser an noen dager - har du andre alternativer på vent eller er dette mest en prinsippsak for deg? Det kommer jo litt an på hva hennes kanskje-planer er - om det er noe hun må/bør prioritere eller bare noe hun heller vil - men jeg tenker som en annen sa at det er ryddigere å komme med en advarsel når usikkerheten oppstår heller enn å avlyse på kort varsel. Livet er ikke alltid så forutsigbart.

• Liker 1
Skrevet

Om personen avlyser ofte ville jeg droppet det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ha mer selvrespekt enn å sitte å vente på at du kanskje er god nok fordi ikke noe bedre kom på banen. 

Anonymkode: 1dd22...cfc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (15 minutter siden):

Gjør det noen forskjell for deg om dere avlyser nå eller ser an noen dager - har du andre alternativer på vent eller er dette mest en prinsippsak for deg? Det kommer jo litt an på hva hennes kanskje-planer er - om det er noe hun må/bør prioritere eller bare noe hun heller vil - men jeg tenker som en annen sa at det er ryddigere å komme med en advarsel når usikkerheten oppstår heller enn å avlyse på kort varsel. Livet er ikke alltid så forutsigbart.

Jeg vil ikke gi for mange opplysninger, men det er noe annet vennen skal. Bare at vedkommende ikke vet tidspunktet. Så jeg blir satt på vent til tidspunktet blir avklart. Så det er en ny avtale vennen skal på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ha mer selvrespekt enn å sitte å vente på at du kanskje er god nok fordi ikke noe bedre kom på banen. 

Anonymkode: 1dd22...cfc

Ja. Enig i det. Jeg er altfor godtroende. 

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...