Gå til innhold

Hvor mange har samme farge på huset og garasjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange har samme farge på huset og garasjen? Vi er uenige her hjemme. Er det mest vanlig å ha samme farge på begge bygningene? Eller er det like vanlig å ha to forskjellige farger?

Anonymkode: 84508...9db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme farge,synes det er mest vanlig. 

Anonymkode: 1601b...b5c

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme farge er det jeg har sett mest av 

Anonymkode: 10cf8...5bf

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde 2 forskjellige farger, men er lik nå.

Anonymkode: 18238...619

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på tunet og formen på garasjen. Er det flere bygninger der? Blir garasjen sendes ut som en isboks om den er hvit som huset? Da kan det være fint å bryte opp.

Anonymkode: 522d4...2a6

Skrevet

Jeg føler det mest vanlige er samme farge. Ser jeg to ulike farger kan tanken slå meg at de ikke har fått malt huset eller garasjen enda, men kun rukket den ene. Ikke alltid jeg tenker så mye over det da, men de blir veldig markert om hus og garasje er rett ved siden av hverandre. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Her er garasjen tilknyttet huset så det er samme farge. 

Skrevet

Vi har I samme farge. Det har alle naboene også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke samme, men vi bor på gård, så huset er hvitt, resten av byggene er røde. 

Hadde jeg bodd i vanlig enebolig ville jeg hatt samme farge. 

Anonymkode: 44fac...7ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er kun på gård jeg har sett garasjer i en annen farge enn huset og da i samme farge som resten av driftsbygningene.

Anonymkode: 9835c...217

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro de aller fleste i vanlige boliger (og ikke gård som nevnes) ønsker lik farge på begge to. 

I vårt tilfelle har vi forskjellig pga skifte av kledning på huset og ikke garasjen. Planen var å male garasjen også, men vi hadde nok med å få malt huset. Dvs vi har hatt ulik farge i to år nå, og får se om vi får malt i år. 

Anonymkode: 21428...577

Skrevet

Hus og garasje er malt i samme farge, ja:nikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 14.50):

Hvor mange har samme farge på huset og garasjen? Vi er uenige her hjemme. Er det mest vanlig å ha samme farge på begge bygningene? Eller er det like vanlig å ha to forskjellige farger?

Anonymkode: 84508...9db

Dere ser dere ikke rundt ute? 

Anonymkode: 7fc8b...7a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her i gata har alle unntatt et hus samme farge, og de som er unntaket er et eldre murhus som i etterkant har satt opp en  tregarasje.

Synes ikke det skal være ulik farge ved enebolig. Eneste gangene det er OK for meg med annen farge er hvis det er et eget garasjeanlegg for flere boliger, eller på gård/småbruk.

Anonymkode: fe3fa...1e3

AnonymBruker
Skrevet

Her er hovedhuset hvitt men garasje og andre bygg i tre er røde.

Anonymkode: b3363...0a9

AnonymBruker
Skrevet

Garasjen er i mur, så den er i samme farge som muren på huset. 

Anonymkode: b193e...627

Skrevet

Vi har garasje og hus i samme farge, og slik er det på absolutt alle boligene på det boligfeltet jeg bor. 

Som andre har sagt: ligger husene på en gård, blir det gjerne noe annet. Da kan garasjen ha samme farge som alle driftsbygningene, mens våningshuset/-ene har sin egen farge. 

AnonymBruker
Skrevet

Alt er nå i samme farge, både hus, uthus og garasjer. Synes det ser mye bedre ut enn før - og det fremhever det pene stabburet vårt (som er i en annen farge). 

Anonymkode: 8adac...f14

AnonymBruker
Skrevet

Samme farge definitivt. Rart å skulle ha to forskjellige farger.

Anonymkode: 972aa...50a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke samme farge, men vi har fellesgarasje sammen med flere andre naboer 300 meter opp i gata her (den blir ikke brukt for å si det slik 🤣). Hadde vi hatt garasje på tomta vår så hadde den vært samme farge som huset. 

Anonymkode: b6990...70b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...