AnonymBruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Har lagt merke til en bruker her på forumet som konsekvent skriver "desse" i stedet for "disse". Har sett den skrivemåten hos 1-2 andre i løpet av mitt liv. Ser man ikke at det står "disse" alle andre steder? Er tanken at siden "de" uttales "di" så må disse skrives desse? Jeg blir småkoko av å se ordet "desse" 😵💫 Anonymkode: baafb...e4b
AnonymBruker Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august Det er riktig på nynorsk. Dette burde du ha fått med deg på skolen. Anonymkode: 539b9...a06 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er riktig på nynorsk. Dette burde du ha fått med deg på skolen. Anonymkode: 539b9...a06 Det er jeg selvsagt klar over, mitt hovedmål er nynorsk da jeg er født og oppvokst på Vestlandet. Personene som skriver desse, skriver alt annet på bokmål. Anonymkode: baafb...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Har lagt merke til en bruker her på forumet som konsekvent skriver "desse" i stedet for "disse". Har sett den skrivemåten hos 1-2 andre i løpet av mitt liv. Ser man ikke at det står "disse" alle andre steder? Er tanken at siden "de" uttales "di" så må disse skrives desse? Jeg blir småkoko av å se ordet "desse" 😵💫 Anonymkode: baafb...e4b Om det er som i teorien med at "de" uttales "di" lurer jeg på hvordan de da oppfatter ord som "dessert" og "dessverre". Anonymkode: 052b6...202 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jeg selvsagt klar over, mitt hovedmål er nynorsk da jeg er født og oppvokst på Vestlandet. Personene som skriver desse, skriver alt annet på bokmål. Anonymkode: baafb...e4b Kanskje personen også skriver nynorsk til vanlig, og er usikker på hva man bruker av «disse/desse» på bokmål? Da lurer jeg heller på de som ikke klarer å/og, tør/tørr, vil/vill, vel/vell, an/ann. Ser de ikke at det blir helt feil å skrive: «det går vell ann»? Anonymkode: 70d1d...ca0 3
AnonymBruker Skrevet 6. august #8 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er jeg selvsagt klar over, mitt hovedmål er nynorsk da jeg er født og oppvokst på Vestlandet. Personene som skriver desse, skriver alt annet på bokmål. Anonymkode: baafb...e4b Jeg er også født og oppvokst på Vestlandet. Mitt hovedmål er bokmål. 25 % av nordmenn bor på Vestlandet, men kun 11 % av nordmenn har nynorsk som hovedmål. Anonymkode: dad19...cbc
AnonymBruker Skrevet 7. august #9 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er jeg selvsagt klar over, mitt hovedmål er nynorsk da jeg er født og oppvokst på Vestlandet. Personene som skriver desse, skriver alt annet på bokmål. Anonymkode: baafb...e4b Kan jo være det er noe som henger igjen etter å tidligere ha brukt nynorsk som hovedmål, det kan også være etterslep etter lese og skrivevansker. Jeg lurer mer på hvor viktig det er å lage en hel tråden om det. Anonymkode: ad27d...eef 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå