Gå til innhold

Blandingshunder dyrere enn renrasede på Finn..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det litt rart og spesielt? 

Anonymkode: 0e165...30d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det sånne designerhunder? Jeg hadde vært litt skeptisk til å kjøpe hund på Finn, er vanskelig å vite hvem som er seriøse oppdrettere der og om det er friske dyr. Hadde heller sett etter oppdretter på raseklubben sine oppdretterlister.

Anonymkode: e53fa...ab6

AnonymBruker
Skrevet

Folk prøver seg på alt mulig. Jeg har sett uvaksinerte og uchippa blandingskattunger som er like dyre som min rasekatt. Lurer på om folk får solgt til den prisen. 

Anonymkode: 2dab9...68f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kjeltringer bør man holde seg unna.

Anonymkode: 0d91d...8e2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Folk prøver seg på alt mulig. Jeg har sett uvaksinerte og uchippa blandingskattunger som er like dyre som min rasekatt. Lurer på om folk får solgt til den prisen. 

Ingen er dumme nok til å kjøpe huskatt for flere 1000 kroner når de ikke engang er vaksinerte vel?

Anonymkode: 02052...371

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ingen er dumme nok til å kjøpe huskatt for flere 1000 kroner når de ikke engang er vaksinerte vel?

Anonymkode: 02052...371

De blir solgt hvis de har "rett" utseende... Dessverre. Mange kjøpere er kun ute etter et visst utseende/visuell fremstilling og bryr seg ikke eller vet ikke bedre.

Ingenting galt i mine øyne å ha visse ønsker om utseende/gemytt og lignende men jeg skulle ønske det var større vilje fra kjøpere generelt å oppsøke informasjon før man går på Finn for å plukke villt fra alt mulig rart som ligger der. Tipper det er mye samme greia på hund, mye av kjøpermassen som frekventerer der er ikke deltagere i rasemiljøene hvor mye av kjøp/salg av de seriøse kullene foregår.

Anonymkode: ef270...4c8

Skrevet

Det er dessverre et tydelig tegn på at penger går foran dyrevelferd når det kommer til blandingsraser. Fordi folk elsker å kjøpe diverse "doodle"-raser og er villig til å betale for det.

Ekstra trist at krevende raser som border collie og alaskan husky koster slikk og ingenting på Finn. Da er det lett at de blir kjøpt av feil folk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er ikke det litt rart og spesielt? 

Anonymkode: 0e165...30d

Tilbud og etterspørsel. Er ikke sånne doodle-blandinger veldig populære for tiden? (Når blandinger får et oppdiktet navn så det skal høres ut som at det er en rase...🙄 )

Anonymkode: e7569...b71

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tilbud og etterspørsel. Er ikke sånne doodle-blandinger veldig populære for tiden? (Når blandinger får et oppdiktet navn så det skal høres ut som at det er en rase...🙄 )

Anonymkode: e7569...b71

Dette

De parer puddel med alt mulig og kaller det "ny rase" 

Skrevet

Mye dumskap der ute dessverre, skulle ikke vært et marked for dette. Jeg prøvde å hjelpe noen venner/bekjente som så på hunder på Finn, men man når bare ikke frem til folk, null evne til refleksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...