AnonymBruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Hvor mye ville du vært komfortabel med å kjøpe for i vår situasjon. Alder 40-ish 2 barn En bil uten lån Ett studielån på 55k, ellers ingen gjeld annet enn dagens boliglån Egenkapital ca 1 million Samlet inntekt 1,7 millioner Anonymkode: 13ca4...e06
newman01 Skrevet 6. august #2 Skrevet 6. august (endret) 6-7 mill bør gå meget greit. Da har man sånn ca. 5-6 mill i lån. Blir under 30k/mnd i renter og avdrag. Men man trenger ikke nødvendigvis brenne av mest mulig penger på bolig. Det er ingen problem å finne eller bygge et hus til 97 millioner, men er det nødvendig? Men det er også vanskelig å finne et rekkehus med passe stor hageflekk på Bestum til til under 6 mill. Så hva koster det dere trenger der dere har tenkt å bo? Det er vet viktigste spørsmålet. Endret 6. august av newman01
AnonymBruker Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august Max 3 ggr brutto inntekt. Anonymkode: b0388...c31 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august Vi er samme alder, ca samme inntekt. Ingen barn, mer egenkapital. Vi har lån på 2,8. Det er komfortabelt, har god kjøpekraft, kan reise flere ganger i året. Vi hadde 4 i lån før renten ble høy, det gikk greit det også (betalte ned noe for å få mindre lån). Anonymkode: 85980...ed1
AnonymBruker Skrevet 6. august #5 Skrevet 6. august Vi har mindre utbetalt enn dere, men vi ser på bolig til maks 6,5 mill. Ønsker ikke å ha for mye lån. Med ek på en million, pluss salg av leilighet der vi sitter igjen med ca 1,5 millioner,så har vi da 4 millioner i lån. Det skal vi fint klare, pluss sparing. Anonymkode: 24fd3...d1d
AnonymBruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august Kjør på maks belåning, disse boligene stiger mest i verdi. Men husk å vurder om dere ønsker å reise på dyre ferier etc. Vi er i ca samme situasjon (2 mill i inntekt, 2 barn, 2 biler) og har lån på 6MNOK, men vurderer å bytte bolig og låne totalt 8-9 MNOK. Kunne lånt mer, men har hytte og det blir litt mer kostnader med strøm osv. Bruker gjerne 200’ i året på ferie nå som ungene fortsatt kan/vil være med. Anonymkode: 30366...c90
newman01 Skrevet 7. august #8 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjør på maks belåning, disse boligene stiger mest i verdi. Men husk å vurder om dere ønsker å reise på dyre ferier etc. Vi er i ca samme situasjon (2 mill i inntekt, 2 barn, 2 biler) og har lån på 6MNOK, men vurderer å bytte bolig og låne totalt 8-9 MNOK. Kunne lånt mer, men har hytte og det blir litt mer kostnader med strøm osv. Bruker gjerne 200’ i året på ferie nå som ungene fortsatt kan/vil være med. Anonymkode: 30366...c90 På hvilket grunnlag baserer du påstanden om at en ikke-spesifisert bolig i et ikke-spesifisert fylke på et ikke-definert sted med ukjent størrelse og solforhold kommer til å stige mest i pris? 4
AnonymBruker Skrevet 7. august #9 Skrevet 7. august Vi er i midten av 30-årene, 2 barn, ca 1,6 mill total inntekt. Eier hus og hytte, 2 biler. Har totalt rett i underkant av 3 mill i lån. Jeg kunne ikke tenkt meg høyere lån enn det vi har i dag. Har romslig økonomi, trenger ikke å bekymre oss for uforutsette utgifter og har penger til å bruke på reise, nye møbler, spise ute osv. Anonymkode: 30762...272 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #10 Skrevet 7. august Enslig, tjener 1,3, EK 1 million, to barn. Valgte å låne mindre enn jeg kunne (3,3 mill). Det er mer enn nok i dag, husk kommunale utgifter, mat, dokumentavgift ved huskjøp, forsikringer, to biler osv som er rådyrt med hus. Lev heller mer og betal raskere ned på boliglånet. 😍Det har jeg gjort. Dere er en voksen mer, det spiser opp de 400.000 dere tjener mer enn meg etter skatt. Anonymkode: 52e53...2a7
AnonymBruker Skrevet 7. august #11 Skrevet 7. august newman01 skrev (1 time siden): På hvilket grunnlag baserer du påstanden om at en ikke-spesifisert bolig i et ikke-spesifisert fylke på et ikke-definert sted med ukjent størrelse og solforhold kommer til å stige mest i pris? Ser at den var litt uheldig ja 😉 har selv god kontroll på markedet der jeg bor og antok litt vel raskt at TS hadde det samme. Anonymkode: 30366...c90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå