Gå til innhold

Når du ser kjæresten i nytt lys etter ferie - må man forklare hva som gjør at man ikke lenger vil være sammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter en 2 ukers ferie sammen for første gang så jeg plutselig hvor vilt forskjellige vi er på visse grunnleggende ting. Og at det er et-par-tre områder vi har helt forskjellige verdier/syn som gjør at det er vanskelig å fungere sammen på sikt. Vi har vært sammen i 18 måneder. Må man gi noen dyp forklaring på hvorfor det ikke fungerer? Holder det å si at jeg er ikke forelska lenger el lign?

Anonymkode: 2f220...2fa

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde absolutt sagt i fra om hvorfor.. Litt skylder man hverandre etter 18.mnd

Anonymkode: bb782...a31

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig bør du fortelle hva det handler om. Ville du likt å bli dumpet uten forklaring? Du er ikke så voksen hvis du ikke greier å åpne opp litt. Det tror jeg vedkommende fortjener.

Anonymkode: 5dc8a...148

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Mange slår opp uten å gi en grunn.

Dessuten, problemet er jo at man ser ting ulikt, så grunnen blir ikke nødvendigvis forstått. 

Anonymkode: 8a805...c1b

• Liker 2
Skrevet

Du må ingenting, men hva ville du selv ønsket å høre da? 

Er dette en person du bryr deg om? Som du faktisk er glad i? Da tenker jeg at man fortjener en forklaring, men du ikke trenger å si alt som er galt med personen. Heller legge det fram som at dere er for forskjellige, og at det ikke fungerer i lengden. 

• Liker 5
Skrevet

Ja, det er rett og rimelig. Ellers vil jo kjæresten din i tillegg til å sørge gå rundt og lure på hva som egentlig skjedde, og kanskje til og med tenke på helt feil ting. Forklar det på en saklig og fin måte.

• Liker 7
Skrevet

Er det ikke litt rart å ikke ønske å forklare noe sånt tydelig til den man har vært sammen med i ett og et halvt år..? Slik jeg forstår det er det ikke noe direkte uvennskap mellom dere selv om du nå har sett at dere har veldig ulike verdier osv., så jeg ville jo tenkt det hadde vært verdifullt for begge to at det blir gjort på en ordentlig måte så det blir lettere for begge å gå videre etterpå?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Rystende at noen kan mene at etter 18 måneders samliv så skal man bare forlate uten å si noe. Så klart må du sitte deg ned sammen med han, og gi en ordentlig begrunnelse. Noe annet er bare ufin oppførsel. 

Anonymkode: 0155f...c54

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid ment at man bør få forklaring, men da eksen skulle "forklare" meg bruddet hørtes det bare it som nedlatende forsøk på å få meg til å være "enig" i bruddet. Skulle ønske han bare hadde droppet forklaring. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Si kort at du ikke føler kjemien er like god lengre, og derfor vil avslutte. Da slipper han å lure på om det var utseende, økonomi eller annet som var årsaken. 

Anonymkode: c8c02...12e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter en 2 ukers ferie sammen for første gang så jeg plutselig hvor vilt forskjellige vi er på visse grunnleggende ting. Og at det er et-par-tre områder vi har helt forskjellige verdier/syn som gjør at det er vanskelig å fungere sammen på sikt. Vi har vært sammen i 18 måneder. Må man gi noen dyp forklaring på hvorfor det ikke fungerer? Holder det å si at jeg er ikke forelska lenger el lign?

Hvilke type par-tre områder har dere helt forskjellig syn/verdier du fant ut på 2 ukers ferie… Bare litt nysgjerrig om du er en drama queen. 

Anonymkode: bf542...5ba

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo helt merkelig oppførsel av deg dette her?! Når den første grunnleggende tingen dukket opp er det naturlig å snakke om det, altså «oi, mener du det? Jeg tenker egentlig helt motsatt. Hva tenker du om å leve med noen som mener noe annet? Hvordan kunne vi eventuelt møttes på midten eller er det umulig?» 

Virker som du har sittet og observert og lett etter grunner for å gjøre det slutt.

Anonymkode: d9451...7b7

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo helt merkelig oppførsel av deg dette her?! Når den første grunnleggende tingen dukket opp er det naturlig å snakke om det, altså «oi, mener du det? Jeg tenker egentlig helt motsatt. Hva tenker du om å leve med noen som mener noe annet? Hvordan kunne vi eventuelt møttes på midten eller er det umulig?» 

Virker som du har sittet og observert og lett etter grunner for å gjøre det slutt.

Og bare i tilfelle siste setningen min kan misforstås: Du trenger ingen grunn for å ikke ville mer. Det spiller ingen rolle om du vil gjøre det slutt fordi du plutselig oppdaget at han liker å ha på to venstresokker, eller om du oppdaget at han i hemmelighet elsker Skipper’n.

Uansett grunn, god eller dårlig, har du lov til å avslutte et forhold. Bare vær ærlig om det! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

jeg ville valgt den avslutningen jeg selv hadde ønsket å få om rollene var snudd TS.
Man må ikke noe som helst men noen ganger er ærlighet typ "jeg innser etter ferien at vi har en del grunnleggende ulikheter som gjør at jeg ikke ser for meg en fremtid sammen" bedre enn hvite løyner som du skisserer "ikke forelsket lengre" slik jeg ser det.. 

Anonymkode: d241b...bfe

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvilke type par-tre områder har dere helt forskjellig syn/verdier du fant ut på 2 ukers ferie… Bare litt nysgjerrig om du er en drama queen. 

Anonymkode: bf542...5ba

Han er gjerrig, og ønsket ikke å spleise på utgifte, så jeg betalte alt (vi tjener nokså likt). Han gjør ikke noe på eget insj hvis jeg ikke ber han om det. Han må drikke for å snakke om noe annet enn vær og vind. Noen eksempler.

• Liker 2
  • Hjerte 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har vært misfornøyd lenge, og prøvd å si fra, men det virker ikke som han tar det ordentlig inn. Ts.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Men verdier og syn kommet ofte fram tidlig? Man snakke to om politisk ståsted, syn på rusmidler, tanker om barn osv i løpet av de første datene?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er en drittsekk, bare ghostet du.

Er du voksen og ønsker å ble behandlet slik du behandler andre, sier du selvfølgelig ifra hvorfor.

Jeg skal selv gjøre det slutt med noe.n nå og selvfølgelig vil jeg fortelle hvorfor.

Anonymkode: 0c368...c8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han er gjerrig, og ønsket ikke å spleise på utgifte, så jeg betalte alt (vi tjener nokså likt). Han gjør ikke noe på eget insj hvis jeg ikke ber han om det. Han må drikke for å snakke om noe annet enn vær og vind. Noen eksempler.

Turn off!! 

Skjønner deg godt, hadde aldri orket en gjerrigknark som partner. 

Anonymkode: ba31e...e31

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er en veldig konkret grunn, da. "Jeg har ikke råd til å date en som ikke bidrar". 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...