Gå til innhold

Hvorfor er menn og kvinner så lite forståelsesfulle for det motsatte kjønns problemer i dating?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ordens skyld så er jeg mann, jeg er gift og i 40 årene. Dette er en refleksjon på diskusjoner i singel forumet.😊

Jeg ser ofte at menn og kvinner ikke tar det motsatte kjønn sine utfordringer i dating på alvor og avviser problemer med å påstå at «det er så lett for dere». Hvorfor ikke møte begge sider med medlidenhet og forståelse? Jeg forstår godt at menn som ikke får mange likes føler seg fullstendig verdiløse i forhold til kvinner.. og jeg forstår at kvinner gang på gang føler at de blir knust og såret og lurt av menn som later som de er interessert kun for å knulle dem. Jeg forstår at kvinner blir knust av å bli ghostet etter at de har knyttet sterke bånd. Begge sider gjør mye vondere enn motsatte kjønn er villig til å forstå.. men det er ikke lettere for den ene eller andre siden for det om. Hvorfor er folk så bastante på at det er lettere for det ene kjønnet? Hvorfor ikke bare vise medfølelse og forståelse? Det burde ikke være vanskelig! 

Anonymkode: a43b8...846

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skriv gjerne om du er mann eller kvinne (eller annet) i kommentaren din. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noen automatisk sympati for noen av problemstillingene, har ikke opplevd noen av dem selv. Har likevel opplevd mange utfordringer i kjærlighet. 

Kjærlighet er ikke enkelt, men blir ikke lettere av å sutre...

Anonymkode: 8bf96...546

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det blir egentlig litt feil å dele opp datingmarkedet i menn og kvinner. Det gir mer mening å dele opp i kvinner, populære menn og resten av mennene. Det er fullstendig ulike planeter for de 3 gruppene.

Anonymkode: bdaf1...3fb

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 54 her (har samboer).

Har en venninne som ikke lykkes særlig bra med å finne en partner, og jeg merker at hun nå tenderer mot "alle menn er svin!" 

Det er vel den siden man har mest innsikt i - eller er involvert i selv - som er førende for hvilket "lag" man er på. 

Det er ikke til å stikke under stol at det ER mye merkelig oppførsel der ute, men jeg vet ærlig talt ikke løsningen på "desillusjonert kvinne vs incel mann". En ting er sikkert: Bitterhet kler ingen.

Anonymkode: 1bda9...e37

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

For ordens skyld så er jeg mann, jeg er gift og i 40 årene. Dette er en refleksjon på diskusjoner i singel forumet.😊

Jeg ser ofte at menn og kvinner ikke tar det motsatte kjønn sine utfordringer i dating på alvor og avviser problemer med å påstå at «det er så lett for dere». Hvorfor ikke møte begge sider med medlidenhet og forståelse? Jeg forstår godt at menn som ikke får mange likes føler seg fullstendig verdiløse i forhold til kvinner.. og jeg forstår at kvinner gang på gang føler at de blir knust og såret og lurt av menn som later som de er interessert kun for å knulle dem. Jeg forstår at kvinner blir knust av å bli ghostet etter at de har knyttet sterke bånd. Begge sider gjør mye vondere enn motsatte kjønn er villig til å forstå.. men det er ikke lettere for den ene eller andre siden for det om. Hvorfor er folk så bastante på at det er lettere for det ene kjønnet? Hvorfor ikke bare vise medfølelse og forståelse? Det burde ikke være vanskelig! 

Jeg (kvinne) er forståelsesfull overfor dem som faktisk legger ut om sine REELLE problemer. Når en mann som ikke får likes på Tinder, sier at "alle kvinner, også veldig stygge, kan få likes og noen til å knulle seg", så faller jeg ut av diskusjonen med en gang. Fordi: 1. Nei, ikke alle kvinner får masse likes og 2. For de fleste kvinner er det fullstendig uinteressant å finne noen de kan "bli knullet av". 

Det samme gjelder menn med skyhøye forventninger. Når en mann på 50 med ølmage og måne, vanlig jobb og vanlig lønn, mener at 50 år gamle, chubby damer med vanlig jobb og lønn ikke er bra nok for dem, og syter over at unge, pene, slanke jenter ikke vil ha dem, da faller jeg også ut.

Men jeg viser gjerne medfølelse med en sjenert mann på autismespektret som er snill, hardtarbeidende, smart, jobber med seg selv osv, men som ikke får napp fordi damene i hans omgangskrets er for kresne. 

Anonymkode: ae23e...8c6

• Liker 18
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir egentlig litt feil å dele opp datingmarkedet i menn og kvinner. Det gir mer mening å dele opp i kvinner, populære menn og resten av mennene. Det er fullstendig ulike planeter for de 3 gruppene.

Nei, egentlig i fire. Stygge kvinner, normalt pene/vakre kvinner, populære menn og resten av mennene. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det finnes upopulære kvinner også.

Anonymkode: f1c31...791

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes upopulære kvinner også.

Anonymkode: f1c31...791

Tate-tilhengere nekter å tro at også kvinner kan oppleve null interesse fra menn. Årsaken er at de ikke ser disse kvinnene i det hele tatt, de ser dem ikke som kvinner. For dem er kvinner det samme som PENE kvinner.

• Liker 14
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg (kvinne) er forståelsesfull overfor dem som faktisk legger ut om sine REELLE problemer. Når en mann som ikke får likes på Tinder, sier at "alle kvinner, også veldig stygge, kan få likes og noen til å knulle seg", så faller jeg ut av diskusjonen med en gang. Fordi: 1. Nei, ikke alle kvinner får masse likes og 2. For de fleste kvinner er det fullstendig uinteressant å finne noen de kan "bli knullet av". 

Det samme gjelder menn med skyhøye forventninger. Når en mann på 50 med ølmage og måne, vanlig jobb og vanlig lønn, mener at 50 år gamle, chubby damer med vanlig jobb og lønn ikke er bra nok for dem, og syter over at unge, pene, slanke jenter ikke vil ha dem, da faller jeg også ut.

Men jeg viser gjerne medfølelse med en sjenert mann på autismespektret som er snill, hardtarbeidende, smart, jobber med seg selv osv, men som ikke får napp fordi damene i hans omgangskrets er for kresne. 

Haha! Ja gode poeng her 😅 Ja det du skriver om menn i 50 åra som mener kvinner i deres league ikke er god nok for dem er et merkelig fenomen! 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kvinne 54 her (har samboer).

Har en venninne som ikke lykkes særlig bra med å finne en partner, og jeg merker at hun nå tenderer mot "alle menn er svin!" 

Det er vel den siden man har mest innsikt i - eller er involvert i selv - som er førende for hvilket "lag" man er på. 

Det er ikke til å stikke under stol at det ER mye merkelig oppførsel der ute, men jeg vet ærlig talt ikke løsningen på "desillusjonert kvinne vs incel mann". En ting er sikkert: Bitterhet kler ingen.

Anonymkode: 1bda9...e37

Vet du hvorfor hun har hatt dating problemer? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tate-tilhengere nekter å tro at også kvinner kan oppleve null interesse fra menn. Årsaken er at de ikke ser disse kvinnene i det hele tatt, de ser dem ikke som kvinner. For dem er kvinner det samme som PENE kvinner.

Godt sagt! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skjønte at denne måtte komme.. Men jeg prøver å få seriøs diskusjon her. Kan du la være å komme med slikt? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha! Ja gode poeng her 😅 Ja det du skriver om menn i 50 åra som mener kvinner i deres league ikke er god nok for dem er et merkelig fenomen! 

De mener jo at jevngamle kvinner ikke er i deres league. De mener at damer på 50 må finne seg en mann på 70.

• Liker 9
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønte at denne måtte komme.. Men jeg prøver å få seriøs diskusjon her. Kan du la være å komme med slikt? 

Så av alle kommentarene over så var det denne du reagerte på?

Ikke den som kaller menn "incels" feks? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De mener jo at jevngamle kvinner ikke er i deres league. De mener at damer på 50 må finne seg en mann på 70.

Ja har sett slike situasjoner før.. det kan være fryktelig frustrerende. Jeg tror det handler litt om at det ligger i bakhodet til slike menn at om de vil så kan de faktisk få ei ung dame på 25 i utlandet om de er villig til å gå får det. Da har de kanskje det som en reserveløsning om de ikke finner en yngre hjemme. Da har de allerede utelukket alle jevnaldrende og diskvalifisert dem som partnere. Veldig tragisk.. men de fleste oppegående menn i 50 åra i Norge kan faktisk finne en ung kone på nett.. og de vet det godt og da er det sikkert ikke lett for de å akseptere en kvinne i 50 åra i Norge. Jeg selv tenker ikke slik.. men har erfart en del slike holdninger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden hadde jo et godt poeng. Så drukner den i kommentarer om at menn er slemme incels, bortsett i fra en kommentar (min). Og akkurat den ene kommentaren blir selvfølgelig slått ned på 😅

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kvinne og jeg har meldt meg fullstendig ut kjenner jeg...Orker det bare ikke. Tenker at å finne kjærligheten skal ikke være så styrete. Da mister jeg både piffen og motet...

Det er det faktisk ikke verdt. Da er det ikke riktig...

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg tror rett og slett bitterheten og frustrasjonen for en del tar overhånd, og da er det utfordrende å løfte blikket og ha empati med andre. Det som er viktig å huske er at disse bitre og frustrerte menneskene ofte er formet av vonde erfaringer og opplevelser, og at det siste de trenger er at vi legger sten til byrden. Med den vissheten kan det også være enklere å være overbærende når en kommer ut for slik oppførsel. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så av alle kommentarene over så var det denne du reagerte på?

Ikke den som kaller menn "incels" feks? 

Okei.. tro det eller ei, men dine faktiske holdninger skrikes ut som passivt aggressive kamprop og fakkeltog i de få ordene du deler. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...