Gå til innhold

Hva gjør dere på treningsfrie dager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener 3-4 ganger per uke og går litt tur en dag eller to. Noen dager er jeg mest i ro.
Dere som trener mer: hvor aktive er dere på de treningafrie dagene? Tar dere helt fri fra aktivitet, eller er dere litt aktive? 

Anonymkode: a959c...7f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener styrke fem dager i uka. På hviledager så er jeg ofte på en lengre tur med hunden, gjør litt ekstra hagearbeid, eller andre aktiviteter som klatring. Hvis jeg har hviledag med kveldsvakt på jobb så slapper jeg litt mer av, gjør bare litt husarbeid og aktiviserer hunden min. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går uansett 1-2 turer hver dag med hunden og prøver å bevege meg mest mulig på fritiden, ta trapp i stedet for heis, husarbeid osv. Dette ser jeg på som hverdagsaktivitet og ikke trening. 

Anonymkode: 34687...bca

AnonymBruker
Skrevet

Er uansett aktiv hver dag. Jeg sykler til og fra jobb hver dag, det er litt over en mil hver vei. Om jeg ikke er på jobb, går jeg tur i skogen eller på fjellet, svømmer med barna eller andre ting. Det er viktig for meg å leve et aktivt liv. 

Anonymkode: 3a82e...8bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg trener 3-4 ganger per uke og går litt tur en dag eller to. Noen dager er jeg mest i ro.
Dere som trener mer: hvor aktive er dere på de treningafrie dagene? Tar dere helt fri fra aktivitet, eller er dere litt aktive? 

Jeg trener styrke to ganger i uka, og så svømmer jeg en dag i uka. Jeg er bare kjempefornøyd med det! Men selvsagt; om sommeren så er jeg mer aktiv. Jeg klipper gress på hytta (i skårtt terreng) går mer turer. Jeg har en gammel hund, så det blir stort sett en tur om dagen, vi er jo flere i familien som skifter litt, men det er ikke den lengste turen fordi hun er gammel. Vi har vært på stranda og badet mye osv..

Det er jo egentlig høsten og vinteren som er problemet. Da er det veldig greit å ha de faste treningstidene, for det blir mye mindre aktivitet når kulden, regnet og mørket kommer. Mitt mål er nå å ta en yogaøkt eller treningsøkt hjemme hver dag, bare for å sikre formen litt. Jeg skulle bare ønske at det var like enkelt å være aktiv som på sommeren. Men jeg synker mer ned i sofaen, og har mindre overskudd da. 

Anonymkode: 184e3...21e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det tyngste av husarbeid og hagearbeid på treningsfrie dager. 
Og om jeg er rastløs så gjør jeg litt mobilitet og stretching. 

Anonymkode: 0acd8...41d

AnonymBruker
Skrevet

Det verste som er, er jo å trene 2-3 ganger i uken, for så å sitte i ro resten... Vet om mange som gjør det, dessverre. Det er viktig å skille mellom trening og hverdagsaktivitet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det verste som er, er jo å trene 2-3 ganger i uken, for så å sitte i ro resten... Vet om mange som gjør det, dessverre. Det er viktig å skille mellom trening og hverdagsaktivitet. 

Selvsagt er ikke det det verste. Det verste er å sitte i ro hele tiden, og det er det mange som gjør.

Anonymkode: 6bd14...9e8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har som mål å gå 10 000 skritt de dagene jeg ikke trener.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener 5-6 dager i uken, går uansett turer med hund og er aktiv med unger hver dag. Går mye på jobb og (sykehusavdeling). 

Anonymkode: 68ebf...758

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener 6-7 dager i uken. Jeg løfter 3 dager i uken, løper 3-4 dager i uken, svømmer et par ganger i måneden. Jeg gjør også en del yoga, men det ser jeg ikke på som trening.

Jeg har aldri direkte inaktive dager. Jeg trenger å røre meg. Når jeg ikke trener, går jeg i det minste tur, gjør yoga, osv. 

Anonymkode: a62c5...445

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går tur. Ustrukturert styrketrening som litt pushups, går forbi en treningspark og tar noen pullups, yoga og strekk. De dagene jeg trener strukturert er likevel kun 6-7% trening i et døgn. Det er ikke nok. 

Har kanskje en dag annenhver uke (typ en lat søndag) hvor jeg ikke gjør noe mer enn å pusle rundt i huset. 

Anonymkode: 4bfbe...648

• Liker 1
Skrevet

Gåtur med hunden, husarbeid/hagearbeid, en rolig joggetur eller sykkeltur i lav sone, morsomme aktiviteter f.eks klatring, tennis, squash eller lignende, osv. 

Skrevet

Trener styrke to dager i uka og Muay thai to dager i uka, resten av uka går jeg til og fra jobb (tilsammen 4 km) og tar trappene til 5 etg der jeg bor. Ikke noe mer, bare de små endringene jeg kan gjøre, men ellers ligger jeg i vater når jeg kan for å være ærlig 😋 Synes jeg presterer bedre når jeg tar meg hviledager. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 11.26):

Noen ganger orker jeg ikke gjøre så mye dagen etter trening. Jeg synker sammen på sofaen etter jobb fordi jeg er så sliten.
Jeg har gjerne gått 2-3 km den dagen i forbindelse med jobb. 
Har jeg da trent for hardt dagen før? Bør jeg trene mindre intensivt? 

AnonymBruker
Skrevet

Hverdags aktivitet, som gåtur og ærender. Om jeg har veldig slitne bein, tar jeg det roligere. Planlegger jeg lange løpe prøver jeg holde bein i gang men ikke slite de ut i dagen før.

Anonymkode: 63082...4fa

Skrevet

Spiller en del padel, prøver å få til å løpe en runde på 6,2km de dagene jeg ikke spiller. Går uansett også tur med bikkja to ganger pr. dag og pleier å sykle de 2x5km tur/retur padelsenteret. Så det blir som regel noe trening hver dag. 

Ser i helse-appen at jeg har et snitt på 1410 "aktivitetskalorier" pr. dag siste 8 uker. Det kommer i tillegg til basalforbrenningen på drøye 2000kcal for min del.

Skrevet

Går uansett 10.000 skritt dagen, hver dag. Har ikke faste dager med treningsfri, så når jeg har det er det fordi jeg virkelig trenger det eller har planer slik at jeg ikke rekker. Så da slapper jeg stort sett av uansett. Har jeg treningsfri en helgedag går jeg en lengre tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...