Gå til innhold

Usikker på fargevalg - kjøkken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal flytte inn i et nybygg neste år, og er i planleggingen nå. Kjøkkenmodell er valgt, men jeg har en rekke farger å velge mellom. Har forelsket meg helt i denne fargen. En dempet lys rødfarge som fremstår som rosa i dagslys (NCS 4915-Y55R)

image.thumb.png.862b71ac533c25db5f71732b27199263.png

Men er litt redd for at jeg vil gå lei den raskt, og heller bør velge en nøytral farge? Det er annerledes med farge på vegg man går lei, da er det bare å male over. 

Ta en sjans?

Anonymkode: b0fa6...400

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor du alene eller er det en mann i huset også? Ingen mann ville valgt denne fargen, tror jeg. 

Anonymkode: 43562...656

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var en veldig fin farge, og hadde sikkert også forelsket meg i den. Men det var også litt mye rosa. Men når du får inn andre ting så blir det sikkert bra. Hva er de andre alternativene da?

Anonymkode: 84869...28a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor du alene eller er det en mann i huset også? Ingen mann ville valgt denne fargen, tror jeg. 

Anonymkode: 43562...656

Godt poeng! Hvis du er singel er det greit, men du får kanskje en kjæreste etterhvert?

Anonymkode: 84869...28a

AnonymBruker
Skrevet

På dyre ting som kjøkken og bad synes jeg det er best å gå for nøytral innredning og heller spice opp med farger på ting og vegger.

Anonymkode: 2b598...757

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samboer er fargeblind og bryr seg ikke om farger. Han har vært med og valgt designløsninger til kjøkkenet, har masse innspill om funksjonalitet men farger er opp til meg. Her er alle fargene man kan velge:

image.thumb.png.21dff1f772027229ac5424fdab8f8aa5.png

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt en lys og nøytral farge på kjøkken. 
En lys grå farge, eller hvit. 
S1000n Skumring, eller s2500n Nøytral f.eks. 

s2005-y20r, Blek sand, kan også være ett alternativ. 

Har du sett Organic red i virkeligheten, eller kun på bilder? 
Alle andre bilder jeg finner av den, så virker den betraktelig mørkere enn på bildet du viser til. 
10 hjem malt i Jotun Organic Red 20120

Anonymkode: e47b1...e49

AnonymBruker
Skrevet

Nå har dere muligheten til å skape en harmoni i hele boligen fra grunn av. Det jeg ville tenkt på i deres situasjon er hvilken farge på gulvene og i di resterende rommene. Nydelig fin farge, men den kommer til kort om det er fullstendig kræsj mellom den og møblement i resten av huset. Vi har selv balansert hele fargepaletten i huset vårt slik at det skal harmonere, og ingenting skal «stikke seg ut». 
Så,

1) Hvilken gulv

2) Veggfargene i alle rom

3) Møblement i alle rom

4) Hvilken hvitfarge skal dere ha

Om den passer med resten, go for it. Om det blir fullstendig kræsj så ville jeg enten justert fargene i di andre rommene, eller valgt en annen på kjøkkenet. 

Anonymkode: 48c18...8f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå har dere muligheten til å skape en harmoni i hele boligen fra grunn av. Det jeg ville tenkt på i deres situasjon er hvilken farge på gulvene og i di resterende rommene. Nydelig fin farge, men den kommer til kort om det er fullstendig kræsj mellom den og møblement i resten av huset. Vi har selv balansert hele fargepaletten i huset vårt slik at det skal harmonere, og ingenting skal «stikke seg ut». 
Så,

1) Hvilken gulv

2) Veggfargene i alle rom

3) Møblement i alle rom

4) Hvilken hvitfarge skal dere ha

Om den passer med resten, go for it. Om det blir fullstendig kræsj så ville jeg enten justert fargene i di andre rommene, eller valgt en annen på kjøkkenet. 

Anonymkode: 48c18...8f5

1) Lys eikeparkett

2) Velger nøyaktig veggfarge etter valg av kjøkkenfarge for å harmonere. Skal ha lys veggfarge i oppholdsrom

3) Møblene er beige stoff/naturlig tre som eik, noen stoler i teak

4) Klassisk hvit på lister og vinduer

AnonymBruker
Skrevet

Synes den var elegant og helt nydelig 😍

Men som andre sier, det spørs på helheten. Valg av gulv, veggfarger og møblement. 

Om man får dette til å harmonere, blir det nok kjempefint! 

Anonymkode: 3729b...ef4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du sett Organic red i virkeligheten, eller kun på bilder? 
Alle andre bilder jeg finner av den, så virker den betraktelig mørkere enn på bildet du viser til. 
10 hjem malt i Jotun Organic Red 20120
Anonymkode: e47b1...e49

Ja, hos kjøkkenforhandleren så ikke fargen rosa ut. Heller rødbrun.

image.thumb.png.28e1ff463a1d7959aab153260215c414.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...