AnonymBruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Sønnen min kom inn på tredjevalget og står som nr 2 på venteliste på førstevalg. Nå ringte en kompis ( som stod som nr 9 på samme venteliste) at han har fått plass på førstevalget (samme som min sønn har på førstevalg) i 3. opptak. Hvordan er det mulig? Er venteliste bare noe tull eller har det skjedd en feil? Anonymkode: bd8a3...446
AnonymBruker Skrevet 6. august #2 Skrevet 6. august Ring inntakskontoret. Skulle det være en feil har de mulighet til å rette det. Anonymkode: 361ed...fcd 3
AnonymBruker Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august Har snakket med de nå. Noen prosenter av plassene er til de som ikke har fått tilbud om skoleplass på noen av valgene sine. Hadde jeg visst dette hadde jeg rådet han til å søke på linje/skole på 2 og 3 valg, som vi hadde visst at han ikke kom inn på. Da hadde han nemlig kommet inn på 1. valg. Forstår logikken, men det er jo veldig urettferdig! Anonymkode: bd8a3...446
AnonymBruker Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sønnen min kom inn på tredjevalget og står som nr 2 på venteliste på førstevalg. Nå ringte en kompis ( som stod som nr 9 på samme venteliste) at han har fått plass på førstevalget (samme som min sønn har på førstevalg) i 3. opptak. Hvordan er det mulig? Er venteliste bare noe tull eller har det skjedd en feil? Anonymkode: bd8a3...446 Det mest naturlige er vel å spørre inntakskontoret om dette, ikke tilfeldige folk på kg. Anonymkode: 9c17e...510 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #5 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det mest naturlige er vel å spørre inntakskontoret om dette, ikke tilfeldige folk på kg. Anonymkode: 9c17e...510 Det har jeg gjort. Anonymkode: bd8a3...446
AnonymBruker Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har snakket med de nå. Noen prosenter av plassene er til de som ikke har fått tilbud om skoleplass på noen av valgene sine. Hadde jeg visst dette hadde jeg rådet han til å søke på linje/skole på 2 og 3 valg, som vi hadde visst at han ikke kom inn på. Da hadde han nemlig kommet inn på 1. valg. Forstår logikken, men det er jo veldig urettferdig! Anonymkode: bd8a3...446 Nei dette er nok ikke så enkelt å manipulere frem som du tror, der er vel ingen garanti for at din sønn ville kommet inn på 1 valget hadde han valgt to andre skoler han var garantert å ikke komme inn på. Hvordan er karaktersnittet til den andre gutten sammenlignet med din sønn? Anonymkode: 71503...41d
AnonymBruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har snakket med de nå. Noen prosenter av plassene er til de som ikke har fått tilbud om skoleplass på noen av valgene sine. Hadde jeg visst dette hadde jeg rådet han til å søke på linje/skole på 2 og 3 valg, som vi hadde visst at han ikke kom inn på. Da hadde han nemlig kommet inn på 1. valg. Forstår logikken, men det er jo veldig urettferdig! Anonymkode: bd8a3...446 Nei, han hadde ikke automatisk kommet innpå 1 valg da. Han kunne ha kommet inn på både 2 og 3 valg. Mest sannsynligvis er det trekking, eller at man går ut fra fødselsdato/mnd etc. På høyere utdanning går de etter fødselsår/dato, hvis to har samme snitt. Anonymkode: da086...61c
AnonymBruker Skrevet 6. august #8 Skrevet 6. august 5% av alle studieplasser er holdt av til elever uten karaktergrunnlag. Disse skal plasseres før man rører ventelistene. Man kan ha flaks og komme inn på 1.valg med 5%`en. De fleste har ikke det og kommer inn på 5-6-7 valg, eller riktig linje, helt feil skole osv. Anonymkode: b0029...afa
AnonymBruker Skrevet 6. august #9 Skrevet 6. august Er fortsatt et tredjeinntak pluss at det kan være folk som ikke møter første skoledag eller dropper ut etter kort tid. Fortsatt håp Anonymkode: ad10b...076
AnonymBruker Skrevet 6. august #10 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): 5% av alle studieplasser er holdt av til elever uten karaktergrunnlag. Disse skal plasseres før man rører ventelistene. Man kan ha flaks og komme inn på 1.valg med 5%`en. De fleste har ikke det og kommer inn på 5-6-7 valg, eller riktig linje, helt feil skole osv. Anonymkode: b0029...afa Og disse ødelegger ofte miljøet i klassen pga de er egentlig ikke interessert i å gå på skolen Anonymkode: eda2c...188
AnonymBruker Skrevet 6. august #11 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Og disse ødelegger ofte miljøet i klassen pga de er egentlig ikke interessert i å gå på skolen Anonymkode: eda2c...188 Noen ganger, men ikke alltid. Får man bare 5% av disse elevene er det 1-2 pr klasse. Men om man i tillegg har fått utdelt en del "vil ikke, kan ikke". Da blir det fort et problematisk miljø. I tillegg til 5% elevene, har man også de som er søkt inn individuelt. Anonymkode: b0029...afa
AnonymBruker Skrevet 9. august #12 Skrevet 9. august Min sønn står på venteliste på skole som er i vår by, men vi har ikke fått noe beskjed om endring i plass på ventelisten? Må vi ringe og høre hvilken plass han er på nå etter andre inntak? Anonymkode: afc05...d78
AnonymBruker Skrevet 9. august #13 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Min sønn står på venteliste på skole som er i vår by, men vi har ikke fått noe beskjed om endring i plass på ventelisten? Må vi ringe og høre hvilken plass han er på nå etter andre inntak? Anonymkode: afc05...d78 Ligger det ingen endring inne på VIgo, er det ingen endring etter 2. inntak. De er i gang med 3. inntak nå, så ting kan fremdeles skje. Mulig han kan ringe skolen å sette seg på lokal venteliste. Da vil han få tilbud om plass, dersom noe blir ledig helt frem til høstferien. Anonymkode: b0029...afa
AnonymBruker Skrevet 9. august #14 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ligger det ingen endring inne på VIgo, er det ingen endring etter 2. inntak. De er i gang med 3. inntak nå, så ting kan fremdeles skje. Mulig han kan ringe skolen å sette seg på lokal venteliste. Da vil han få tilbud om plass, dersom noe blir ledig helt frem til høstferien. Anonymkode: b0029...afa Han har en kompis som har rykket frem i køen, men hos min sønn så står det bare «inntak ikke klart». Kommer til å ringe på mandag, men de har vel ørten telefoner nå for tiden…….😄 Anonymkode: afc05...d78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå