Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke døm meg, jeg skal prøve å forklare. 

Når han steker pizza, hver gang han tar ut en bruker han en ny bakepapir. I steden for å ta pizzaen av bare. Han gjør mye sånne rare ting. 

Betaler heller ekstra på ting og tang enn å tenke smart og fornuftig.

Jeg har mer kjøring og bommer, han ønsker heller el bilen en bensin bilen. Han jobber 5 min unna med bil. 

Så han har den. 

En ting var på tilbud her om dagen, han kjøpte den for jeg sa sjekk først. Så fant jeg ut at butikken i samme senteret hadde den til under halvpris av det han kjøpte for. 

Er han lite smart eller tafatt/lat?

Anonymkode: e2b7a...e28

AnonymBruker
Skrevet

Men han skriver flytende og godt, og gjør seg greit forstått? 

Alle har sine sterke og svake sider. Og har man grei råd så er tid og kvalitet viktigere enn hvor mye man bruker på enkeltting. 

Anonymkode: 042a7...e92

• Liker 18
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg om slike bagateller. 

Anonymkode: 4fa81...c08

AnonymBruker
Skrevet

Bagateller. Jeg skjønte ikke helt det med bakepapiret, men jeg tror jeg dette er av de tingene man godt kan overse i et forhold. Kanskje du har forbruk han ikke har, bomullsdotter, hudpleie, noen unødvendige klær - hvem vet hva han tenker om det. Kjærlighetens første bud: Vær raus!!!

Anonymkode: aab1d...b44

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke døm meg, jeg skal prøve å forklare. 

Når han steker pizza, hver gang han tar ut en bruker han en ny bakepapir. I steden for å ta pizzaen av bare. Han gjør mye sånne rare ting. 

Betaler heller ekstra på ting og tang enn å tenke smart og fornuftig.

Jeg har mer kjøring og bommer, han ønsker heller el bilen en bensin bilen. Han jobber 5 min unna med bil. 

Så han har den. 

En ting var på tilbud her om dagen, han kjøpte den for jeg sa sjekk først. Så fant jeg ut at butikken i samme senteret hadde den til under halvpris av det han kjøpte for. 

Er han lite smart eller tafatt/lat?

Dette er jo småting. Jeg tror ikke han er mindre smart, bare litt impulsiv og forskjellig fra deg. Bryr seg kanskje ikke like mye om disse tingene som deg. Er det så farlig om han tar et nytt bakepapir? Det med bilen må dere rett og slett ta en diskusjon på, eller vurdere om dere skal selge bensinbilen og kjøpe enda en el-bil.

Anonymkode: 51933...bf5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er feil med å ha elbil selv om man ikke kjører langt eller igjennom mange bommer? 

Jeg bruker også bakepapir for å skjære opp pizza, for å slippe vaske fjølen og for å minske slitasje på fjøl. Er det mer fornuftig utsette skjærefjøl for slitasje med vasking og kniv, for å ikke snakke om bruk av oppvaskmiddel og varmtvann, og tidsbruken? 

Anonymkode: 08a01...a17

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bakepapiret koster da vel ikke en formue. Du gjør sikkert også mange ting som andre synes er rart, som vi alle også helt sikkert gjør.

Anonymkode: 85c5f...28c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leter du lenger eller venter til november finner du sikkert den greia han kjøpte til en ENDA billigere penge.

Skaffer du pizzastein trenger du ikke bruke noe bakepapir.

Hvor langt skal man orke å dra slik småsparsommelighet? Spesielt hvis man ikke nødvendigvis lider noen nød av det? Jeg vil ikke kategorisere det kjæresten din gjør som lite smart. Handler bare om hvor man legger energien sin.

Anonymkode: 48594...098

• Liker 1
Skrevet

Det med bilen er teit, den som kjører lengst har den billigste bilen. Det er bare sånn det er. Resten hadde jeg ikke brydd meg om.

AnonymBruker
Skrevet

Folk vet ikke hvor mye bedre pizzaen blir på nytt bakepapir. Totalt verdt det.

Anonymkode: c81ee...713

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver er en person som økonomisk velger å være mindre forsiktig enn deg. Og det er kun virkelig mindre smart dersom dere har en økonomisk situasjon der dere må være forsiktige. 

Dersom dere har dårlig eller trang økonomi og han velger å sløse? Da er han dum. Men dersom dere har det økonomisk så er å kjøpe seg tid, komfort og/eller kvalitet med de pengene man har nok av helt ok.

Men, du? Dere er to i forholdet. Det er ikke sånn at han bare kan si «jeg vi, ha elbilen» og så er det fasiten. Dersom du vil ha den og han vil ha den så må dere inngå en avtale som er ok for begge. Og det er ikke «den ene får den hele tida». Ikke la folk tråkke på deg, ts.

Anonymkode: ddc38...07d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere passer i så fall sammen.

Anonymkode: ccee4...b06

Skrevet (endret)

Dere har forskjellige fokus, og jeg synes nok du plukker på småting her. Om dette er et forhold du ser for deg skal vare i mange år, få barn osv, bør du kanskje tenke over om disse tingene gnur såpass på deg at du ikke orker. For det er garantert mange andre ting han gjør eller bruker penger på som du ikke synes er greit eller riktig prioritert. Det vil dukker opp mer etter hvert. Og som har mye større konsekvenser enn bakepapir til 1-2 kr per stk

Endret av Sniff76
AnonymBruker
Skrevet

Alle tingene du beskriver er helt normale. 

Gjenbruk av bakepapir er en preferanse.

Bensinbil/el-bil er en preferanse. 

Mange syns egen tid er verdt for mye til å bruke tid på å lete etter små tilbud.

Anonymkode: 22dcf...bfd

• Liker 2
Skrevet

Drt jeg først og fremst får ut av dette er at du er veldig sparsommelig og opptatt av detaljer, og det kan fort bli slitsomt å måtte forholde seg til. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke at alle kommenterer hvor smått dette er, at det bare dreier seg om bagateller. I mitt hode vil det være en veldig stor prisforskjell på elbil og fossilbil både når det gjelder forbruk og bomavgifter, hvis det fortsatt er lavere bompenger for elbil riktignok, usikker på det. Men å velge den rette bilen til kort kjøring vs lang kjøring vil vel muligens utgjøre mange tusenlapper i året i forskjell? 

Jeg skjønner ts, det kan være irriterende med folk som gjør ting (unødvendig) dyrere bare fordi de ikke bryr seg med å tenke bittelitt økonomi.

AnonymBruker
Skrevet

Takk, dere som forstår. 

Nei, vi har ikke god råd. Derfor ser jeg det er dumt. 

Også er han tafatt/lat for han gidder bare ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Altså, om du ikke vil være sammen med han, så er det god nok grunn til å avslutte forholdet. Du må ikke lete etter såkalte 'gyldig grunn' for å gjør det slutt. Det er faktisk god nok grunn at du ikke vil være sammen med han. Håper det hjelper. 

Anonymkode: 3d935...ee2

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...