herzeleid Skrevet 7. august #21 Skrevet 7. august Gratis skrev (Akkurat nå): De sitter i den norsk media bobla som mater dem med alt de ønsker de skal vite. Enda viktigere, de velger også hva de ikke skal vite noe om. Verden blir da sort/hvit. De kan bestemme hvem som er de gode og hvem som er de onde. Bare se på dekningen av Trump, hadde Trump stått til valg her ville han ikke kommet over sperregrensen. Bare det burde vel være nok for folk å åpne øynene å forstå at de blir holdt i mørket. Tilsynelatende ikke gitt at TS mener å se mange av disse mennene som ville "sugd pikken til Tate", som hun så elegant sier det. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvor hun ser det. Er det noen spesielle sider en oppsøker, kommentarfelt i en livestream, etc.? 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #22 Skrevet 7. august Er ikke disse folka blitt ganske ut? Anonymkode: 97f88...198
Raven.Writingdesk Skrevet 7. august #23 Skrevet 7. august herzeleid skrev (12 minutter siden): Jeg spør hvor TS ser de som hyller Tate, fordi de ikke virker å være på arenaer jeg normalt frekventerer. Om det ikke skal mer til for å vippe deg av pinnen tror jeg kanskje internett ikke er sunt for deg. Generasjonsgreie: jeg har en tenåring og majoriteten av guttene på skolen støtter Tate og den type tankesett. Begreper som «Chads og Stacys» stammer også fra samme «bevegelse» og er å finne på mange forum på nett, blant annet Reddit. med det sagt synes jeg ikke Jordan Peterson og Tate skal blandes sammen, J.P har vel aldri sagt noe som tilsier at han har samme kvinnesyn som Tate. 1
Gratis Skrevet 7. august #24 Skrevet 7. august herzeleid skrev (4 minutter siden): Tilsynelatende ikke gitt at TS mener å se mange av disse mennene som ville "sugd pikken til Tate", som hun så elegant sier det. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvor hun ser det. Er det noen spesielle sider en oppsøker, kommentarfelt i en livestream, etc.? Ingen anelse, de mener vel det er en enkel måte å få likes. Å hate Tate er jo litt som å hate Putin eller Trump i norsk media, 90% av saueflokken er jo enig med deg, uten at de har lagt 2 pinner i kors for å finne ut mer på egen hånd. Det jeg liker med sentrum/høyresiden sine podcaster er at det er mye diskusjon/uenigheter internt om mange temaer.
AnonymBruker Skrevet 7. august #25 Skrevet 7. august Raven.Writingdesk skrev (5 minutter siden): jeg har en tenåring og majoriteten av guttene på skolen støtter Tate og den type tankesett. Begreper som «Chads og Stacys» stammer også fra samme «bevegelse» og er å finne på mange forum på nett, blant annet Reddit. Jeg synes så synd på jentene som nå vokser opp! Anonymkode: 09976...72e 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #26 Skrevet 7. august Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Generasjonsgreie: jeg har en tenåring og majoriteten av guttene på skolen støtter Tate og den type tankesett. Begreper som «Chads og Stacys» stammer også fra samme «bevegelse» og er å finne på mange forum på nett, blant annet Reddit. med det sagt synes jeg ikke Jordan Peterson og Tate skal blandes sammen, J.P har vel aldri sagt noe som tilsier at han har samme kvinnesyn som Tate. Peterson er verre, for han later som han er intellektuell og har dermed høyere troverdighet blant jyplinger. Han er liksom "vitenskapsmannen " deres. Men at unge gutter har sansen for dem i det hele tatt er en stor tragedie. Jaja, mye av det er jo konformitet de vokser av seg, men likevel. Hvorfor leser de ikke heller Platon. Eller Hanna Arendt. Ayn Rand hadde også vært bedre. Unge mennesker har faktisk enkel tilgang på både ekte tenkere og reell forskning. Det er kjedelige tider. Anonymkode: 97f88...198
Disni Skrevet 7. august #27 Skrevet 7. august Er det ikke viktig å kreditere folk der de er flinke? Andrew Tate er en smart mann, om du ikke ser det så bør du se litt av han. samme er det med Jordan Peterson. Dette er 2 menn som et fåtall klarer å argumentere mot. Forstår at kvinner ikke liker dem. De blir elsponertMen de er spot on på så mye at det er imponerende. Kom med noe konkret som er dårlig. Ikke ta ting ut av kontekst….
herzeleid Skrevet 7. august #28 Skrevet 7. august Raven.Writingdesk skrev (6 minutter siden): Generasjonsgreie: jeg har en tenåring og majoriteten av guttene på skolen støtter Tate og den type tankesett. Begreper som «Chads og Stacys» stammer også fra samme «bevegelse» og er å finne på mange forum på nett, blant annet Reddit. Nå kjenner jeg Tate kun av rykte, men ut fra det jeg har hørt har jeg vondt for å tro på at majoriteten støtter ham (han er vel anklaget for både vold mot kvinner og voldtekt)? Så har jeg lite med tenåringer å gjøre i det daglige så med tanke på begge aspekter (Tate og tenåringsgutter) uttaler jeg meg fra uvitenhet. Kan du si noe mer om hva de støtter og hvordan de kommer frem? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Sitat med det sagt synes jeg ikke Jordan Peterson og Tate skal blandes sammen, J.P har vel aldri sagt noe som tilsier at han har samme kvinnesyn som Tate. Det er mitt inntrykk også. Lenge siden jeg har sett noe av Peterson, men det han sa da virket stort sett relativt ukontroversielt og bunne i omtanke, noe jeg ikke har inntrykk av at gjelder Tate.
AnonymBruker Skrevet 7. august #29 Skrevet 7. august Gratis skrev (4 minutter siden): Ingen anelse, de mener vel det er en enkel måte å få likes. Å hate Tate er jo litt som å hate Putin eller Trump i norsk media, 90% av saueflokken er jo enig med deg, uten at de har lagt 2 pinner i kors for å finne ut mer på egen hånd. Det jeg liker med sentrum/høyresiden sine podcaster er at det er mye diskusjon/uenigheter internt om mange temaer. Like lett som å like Trump og Putin littegrann eller påpeke at "de har noen poenger" bare fordi man instinktivt vil stille seg litt mot folk som man ikke liker, som misliker dem Trump og Putin. Det er ikke noe bedre. Men selvfølgelig, å være blind er gøy. Du finner for øvrig fint uenigheter på venstresiden, også i podkaster. Anonymkode: 97f88...198
AnonymBruker Skrevet 7. august #30 Skrevet 7. august Disni skrev (1 minutt siden): Er det ikke viktig å kreditere folk der de er flinke? Andrew Tate er en smart mann, om du ikke ser det så bør du se litt av han. samme er det med Jordan Peterson. Dette er 2 menn som et fåtall klarer å argumentere mot. Forstår at kvinner ikke liker dem. De blir elsponertMen de er spot on på så mye at det er imponerende. Kom med noe konkret som er dårlig. Ikke ta ting ut av kontekst…. JEG DÆVER Anonymkode: 97f88...198 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #31 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 8.33): Det har blitt mange podcasts der ute, blant annet Tate, Peterson, to damer som kaller seg Pearl og Jedediah (som driver med utstrakt internalisert misogynisme), som utrolig mange menn følger og kommenterer på. Disse podcastene sprer kvinnehat, som tilhengerne villig støtter. Problemet er at de ser små og patetiske ut når de kommenterer. De vil ikke "være tjener for en kvinne" eller gjøre noe for en kvinne for å få til et forhold, men de hyller disse "guruene" og kunne ha gitt livet sitt for Tate og co. Jeg hadde ikke blitt overrasket hvis flere av disse mennene sugde pikken til Tate hvis han ba dem om det. Ser de ikke selv hvor idiotisk de fremstår? Anonymkode: 8cac2...2ca Nå har jeg aldri fulgt med på noen av de du nevner her, men tror du det er så mange gutter og menn applauderer alle feministene som får omtale? Anonymkode: 3c529...7ec
Gratis Skrevet 7. august #32 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Like lett som å like Trump og Putin littegrann eller påpeke at "de har noen poenger" bare fordi man instinktivt vil stille seg litt mot folk som man ikke liker, som misliker dem Trump og Putin. Det er ikke noe bedre. Men selvfølgelig, å være blind er gøy. Du finner for øvrig fint uenigheter på venstresiden, også i podkaster. Anonymkode: 97f88...198 Alt venstresiden gjør er å kansellere hverandre. Eller dele ut skyld/skam, det skal de ha! Det finnes ingen konstruktive meningsytringer på venstresiden, de har gjort seg selv til aktivister.
AnonymBruker Skrevet 7. august #33 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Anonymkode: 09976...72e Kan du peke ut sitatene som ikke er korrekte? Anonymkode: dbcb4...df8
AnonymBruker Skrevet 7. august #34 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Anonymkode: 09976...72e En dame som kommer til å møte seg selv så kraftig i døren om noen år. Men såklart, hun tjener vel noen slanter på å fremstå så kontroversiell enn så lenge. Anonymkode: 0d7ca...de1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #35 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan du peke ut sitatene som ikke er korrekte? Anonymkode: dbcb4...df8 Om du er enig med henne, så sier det mer om deg enn noe annet. Anonymkode: 09976...72e 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #36 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du er enig med henne, så sier det mer om deg enn noe annet. Anonymkode: 09976...72e Så du klarer ikke å peke ut noe som ikke er korrekt? Anonymkode: dbcb4...df8
Raven.Writingdesk Skrevet 7. august #37 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Peterson er verre, for han later som han er intellektuell og har dermed høyere troverdighet blant jyplinger. Han er liksom "vitenskapsmannen " deres. Men at unge gutter har sansen for dem i det hele tatt er en stor tragedie. Jaja, mye av det er jo konformitet de vokser av seg, men likevel. Hvorfor leser de ikke heller Platon. Eller Hanna Arendt. Ayn Rand hadde også vært bedre. Unge mennesker har faktisk enkel tilgang på både ekte tenkere og reell forskning. Det er kjedelige tider. Anonymkode: 97f88...198 Kan du si noe konkret du mener J.P har sagt som er kvinnefiendtlig? Spør fordi jeg har genuint ikke hørt ham si noe som helst som jeg mener er så ille at han kan settes i samme bås som Tate, mener til og med han har hatt avstand fra Tate? herzeleid skrev (3 minutter siden): Nå kjenner jeg Tate kun av rykte, men ut fra det jeg har hørt har jeg vondt for å tro på at majoriteten støtter ham (han er vel anklaget for både vold mot kvinner og voldtekt)? Så har jeg lite med tenåringer å gjøre i det daglige så med tanke på begge aspekter (Tate og tenåringsgutter) uttaler jeg meg fra uvitenhet. Kan du si noe mer om hva de støtter og hvordan de kommer frem? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Det kommer av økende polarisering i samfunnet er min tanke, også mellom kjønn. Kjønnsidentitet har blitt en stor greie, ett fenomen som var helt ukjent for oss (jeg er selv født på 80 tallet) - for noen tiår siden. I dag er kjønnsidentitet og debatten rundt det ganske heftig helt nede i barneskole nivå. Til og med dette med identitet, tilhørighet generelt, er noe barn er bevisste på eller rettere sagt; gjort oppmerksom på; fra ung alder av. Eksempelvis hvis du ser en TkTok konto vil de tagge «he/him» under biografen sin, hvor mange har da det vi «gamliser» oppfatter som «alternative» valg: «them/they» eller biologiske jenter som har «he/him» og motsatt. Bare i mitt barns nærmeste vennekrets har fire fem av de hatt annen kjønnsidentitet enn sin biologiske. Begrepet «cis» (som jeg selv ikke liker) alt dette diskuterer de på skolen. Yngre Kvinner generelt har en tendens (min personlige oppfatning) til å være mer liberale og menn ser kanskje sin rolle som mer truet? Eller at de synes dette er «galskap» fordi det bryter med tradisjonelle normer og verdier (er yngre menn mer tradisjonelle?) - Jeg hørte nylig at noen barneskolebarn hadde diverse dyr i biografen sin som sin «identitet» «cat» for eksempel. En motpol til Tate vil jeg hevde er Yungblood og han har til og med endret min trauste holdning til dette med kjønnsidentitet da jeg selv innser at jeg er konservativ sammenlignet med mye av det som er normen i dag. Jeg har tenkt mye på hvem som er «mannlige rollemodeller som motpol til Tate» og så nylig ett kort klipp av Louis Theroux som ønsker å være en motpol, men den jeg oppriktig mener fortjener plassen er faktisk : Ozzy Osbourne. Jeg så selv deler av realityserien på den gikk på MTV og etter hans død vil jeg si at hans «legacy» virkelig har vært rett og slett en god gammeldags pappa/ektemann. Han har fremmet ganske gode familieverdier med sin halvgale familie som han ikke er redd for å åpenlyst både elske og verdsette. Yungblood har tydeligvis en enorm beundring/respekt for Ozzy og det sirkulerer masse video av disse to sammen, det er slik jeg havnet ned i ett lite kaninhull hvor Yungblood snakker om seksualitet (med selveste L.Theroux faktisk) hvor Y.blood selv som en ganske tøff maskulin type fronter liberale holdninger vedrørende kjønnsidentitet. Jeg trekker inn Yungblood bare for å vise at dette er en debatt som er ganske stor og pågående blant barn og ungdom, til den grad at deres idol også fronter på sine ulike måter en eller annen holdning. (Se bare på J.K Rowling debatten og hvordan skuespillerne fra serien responderte) Tate representerer en motbevegelse til den venstrevridde og liberale kjønnspolitikken, og han appellerer til menn som ser seg selv som «underdogs» i en urettferdig verden som er overfladisk og falsk. Han lærer disse guttene å «spille spillet» fordi de har vel kjent på at via å «følge reglene» så blir de «tapere». Jeg personlig tror det er lurt å anerkjenne at disse er mennesker i makt og posisjon (Tate og hans likesinnede) og samtidig forsøke å forstå nettopp hvorfor de har fått seg følgere og tilhengere. Det er vel ikke så merkelig i den verden vi lever i, en blanding av seksuell/kjønnsidentitetens frigjøring: OnlyFans, Metoo, Lia Thomas, Incel og Cis: osv osv osv- at unge menn også viser opprør på sin måte. Tate er i så måte kanskje en slags «posterboy» for det opprøret. 2
Disni Skrevet 7. august #38 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): JEG DÆVER Anonymkode: 97f88...198 Å, det var det du hadde å komme med….ingenting konkret, 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #39 Skrevet 7. august herzeleid skrev (1 time siden): Det gjør de sikkert ikke, men hvor ser du dem? Jeg spør fordi jeg ikke kan komme på å ha hørt noen støtte Tate før og har inntrykk av at disse i stor grad samles på mer avsidesliggende plasser. Min sønn har dessverre en av dem som er veldig påvirket av dette i omgangskretsen sin. Hvordan ham ser ut? Normal. Ja jeg vil egentlig si flott en flott gutt/ung mann, med utseendet mer slik at han er idealet for nynazister. God utdanning og jobb, økonomisk og flink. Han er til og med sosial anlagt. Kunne lett fått seg dame, om ikke... Dessverre er han altså påvirket av den tankegangen, og kvinner skyr ham derfor angående noe romantisk så fort de har hørt ham uttale noen av disse "fakta" han har kommet til å tro på angående kvinner. Det tar han som bekreftelse på at han har rett. Dårlig spiral med andre ord. Siden han er i omgangskrets hvor de andre gutta tar avstand fra dette, og også har hyggelige sider, håper jeg at han vokser det av seg. For det er DETTE som står i veien for ham angående å få kjæreste. Ingenting annet. Anonymkode: 54afd...457
Ludovica- Skrevet 7. august #40 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så du klarer ikke å peke ut noe som ikke er korrekt? Anonymkode: dbcb4...df8 Ca alt hun sier er feil. Hun ønsker å provosere men det er bare vås. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå