AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august Har du det godt og de du ønsker deg i livet ditt som partner/venner/familie? Anonymkode: 24fa1...9ce
SPOCA Skrevet 5. august #2 Skrevet 5. august Ja, jeg har et godt liv. Det eneste jeg mangler er eget barn. Jeg er allikevel lykkelig med min mann og stesønn, samt venner og familie. 5
Trolltunge Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august Jeg har det godt, og er fornøyd med livet mitt. Der betyr ikke at alle mine relasjoner er perfekte, eller alt annet, men jeg anser det som vanlig egentlig. De fleste jeg kjenner har ting i livet som ikke er perfekt. Mange har tyngre ting å bære enn meg, og/eller mindre støtte. I det store og hele har jeg det godt, og er fornøyd med livet. Trolig mye fordi jeg velger å vektlegge det jeg har av gode mennesker og annet bra i livet, ikke det som ikke er perfekt. Jeg er tilfreds, og det er nok en større lykke enn å jage stadig boblende lykke og det perfekte. 2 1
Mardina Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august Både og. Noen dager er greie. Andre dager er helt jævlig 😥 Sliter psykisk og med ensomhet 😔 7
AnonymBruker Skrevet 6. august #5 Skrevet 6. august Hadde jeg visst for 20 år siden at livet mitt kom til å bli som det nå er blitt, hadde jeg nok lagt meg ned for å grine. Uføretrygdet, lite venner, dårlig økonomi, til tider dårlig helse, eier ingenting.. Allikevel velger jeg å svare ja på spørsmålet ditt. Jeg er fornøyd med livet mitt. Har brukt lang tid på å komme dit skal sies. Men jeg har brukt tiden godt. Det å slutte å sammenligne seg med andre har vært spesielt vanskelig. Men jeg retter fokuset mot det gode i livet mitt og har innsett at det er ikke det ytre som gjør meg lykkelig, men hvordan det står til innvendig. Tankesettet mitt. Å innse at man er blitt for gammel til enkelte ting, det å få barn, er skummelt og trist. Men jeg har akseptert det og ser fordelene med å ikke ha barn. Det går helt fint. Jeg vet at ingen endring skjer før man har det bedre inni seg. Mange bøker og kloke forfattere som har vært i samme sko som meg har hjulpet meg der. Før foraktet jeg meg selv. I dag elsker jeg meg selv. Jeg forsøker å se andre, hjelpe andre. Så langt jeg orker. For jeg må også tenke på meg selv. Jeg setter sånn pris på å våkne opp frisk. Jeg har ikke råd til å dra på ferie, men jeg har råd til å dra på butikken for å handle meg mat. Jeg vet ikke om det jeg skriver her gir noe mening for noen, men ja jeg er glad i livet mitt og husker hver dag på å være takknemlig. Anonymkode: 0a0fb...9f2 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august Ekteskapet fungerer midt på treet, men ville aldri vært foruten ungene mine. De er min store kjærlighet i livet, og klart den enkeltfaktoren som gjør at livet kjennes bra ut. Ellers er jeg veldig fornøyd med at jeg i dagens overfladiske samfunn, er fornøyd med lite. I det hele tatt sammenligner jeg ikke med med andre som har mye mer. Er i svært liten grad opptatt av materielle goder, det er helt andre ting i livet som betyr noe. Sydenferier, storbyferier og andre ferier har heller ikke noe å si for min livskvalitet. Er i en fase hvor det likevel blir noen ferieturer grunnet at jeg ønsker å gi ungene en del opplevelser mens de er små. Men når de blir store, så har jeg ingen behov for å dra bort på ferier. Hverdagslivet med ungene, et par hobbyer jeg bruker en del tid på, og de mange små gledene i livet er mer enn nok for meg. Fornøyd med det. Anonymkode: 50ee6...502 3
AnonymBruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august Jeg er fornøyd med deler av livet mitt. Fornøyd med partner, barn, lønn og levestandard. Eier hus og har råd til å unne meg litt innimellom. Har ikke gode venner, så utenom familie er det veldig ensomt og sårt. Liker heller ikke jobben min så godt alltid, selv om jeg liker lønna og fleksibiliteten den gir. Anonymkode: 08f5c...925 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #8 Skrevet 6. august Både òg, vil jeg si. Jeg savner mer forutsigbarhet i hverdagen og gjør ting for å få det til, men det tar tid. Gruer meg litt til et nytt arbeidsår i kombinasjon med videreutdanning. Akkurat nå er dyret mitt sykt (ikke alvorlig) og en del andre ting må fikses. Kjenner at jeg gjerne skulle vært mer opplagt før ferien er over. Men jeg har mange ting å være takknemlig for. Og jeg vet at jeg får det bedre av å gjøre de lure tingene jeg kan gjøre. Jeg er frisk nok til å jobbe over 100 + studier, og jeg tjener bra. Har dyr, hobbier, venner og familie og kjæreste. I dag er det til og med sol 😊 Har fått vært på små turer i ferien og skal snart på hytta. Skal gi dyret mitt medisin og være glad for at det ikke var noe alvorlig! Anonymkode: 4660a...369 2
Gift mann Bergen Skrevet 6. august #9 Skrevet 6. august Jeg er stort sett fornøyd med livet. Er ved god helse. Er frisk og nesten like rask. Har en kone som jeg elsker. Er min egen sjef på jobben. Ingen økonomiske bekymringer. 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #10 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har du det godt og de du ønsker deg i livet ditt som partner/venner/familie? Anonymkode: 24fa1...9ce Ja og nei. Mest nei. Har en jobb som jeg mistrives i, og som tar mye av kreftene jeg kunne ha brukt på en hobby som jeg forsøker å gjøre til næring. Ingen mulighet til å flytte grunnet 50/50 deling av barna med en far som har grodd fast i dette lille stedet vi bor på, ingen mulighet for andre, mer interessante jobber eller høyere lønn. Jeg har barn. Som jeg er mye alene med, fordi samboer jobber veldig mye borte (uten at det gir utslag i lønnen - han tjener rundt 650 000 i året). Jeg har ingen venner eller familie her jeg bor, og kun mor på hjemstedet, som er pleietrengende. Så jeg er utrolig mye alene, og prater knapt med et annet menneske utenom jobben og barnas fritidsaktiviteter. Helse er dritt, og enda en grunn til at jeg foreløpig ikke kan gjøre hobbyen min til næring. Kroppen sier stopp. Anonymkode: 2b039...5fc 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #11 Skrevet 6. august Mye jeg er takknemlig for. Å glad for. Men savner flere som sto meg veldig nær. Som døde. Både familie medlemmer og venner. Anonymkode: 65164...105 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #12 Skrevet 6. august Det går litt opp og ned hvor fornøyd jeg er. Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med kjærligheten siden jeg har fått en ny kjæreste. Familie livet er sånn passe. Har litt anstrengt forhold til foreldrene mine. Venner er jeg stort sett fornøyd med. Men også der går det litt opp og ned. Har en bra jobb som jeg er fornøyd med selv om jeg skulle ønske jeg slapp å jobbe helt. Helsen er jeg fornøyd med akkurat nå, men jobber med å komme i bedre form. Hadde nylig sykdom og måtte ta det med ro så kunne ikke trene. Men nå er jeg i gang igjen. På en skala fra 1-10 ligger jeg på 6.5 eller 7 tror jeg. Anonymkode: aaab4...f01 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #13 Skrevet 6. august Ja, jeg er fornøyd med livet. Jeg har et godt og stabilt jobb, en jobb jeg trives med hvor jeg tjener bra, venner, familie, egen leilighet og har det bra med meg selv. Anonymkode: f6d89...27f 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #14 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja og nei. Mest nei. Har en jobb som jeg mistrives i, og som tar mye av kreftene jeg kunne ha brukt på en hobby som jeg forsøker å gjøre til næring. Ingen mulighet til å flytte grunnet 50/50 deling av barna med en far som har grodd fast i dette lille stedet vi bor på, ingen mulighet for andre, mer interessante jobber eller høyere lønn. Jeg har barn. Som jeg er mye alene med, fordi samboer jobber veldig mye borte (uten at det gir utslag i lønnen - han tjener rundt 650 000 i året). Jeg har ingen venner eller familie her jeg bor, og kun mor på hjemstedet, som er pleietrengende. Så jeg er utrolig mye alene, og prater knapt med et annet menneske utenom jobben og barnas fritidsaktiviteter. Helse er dritt, og enda en grunn til at jeg foreløpig ikke kan gjøre hobbyen min til næring. Kroppen sier stopp. Anonymkode: 2b039...5fc Høres ut som far er ganske egoistisk med tanke på at han både jobber mye borte og lar deg være alene med barna samtidig som han nekter deg å flytte. Typisk menn! Anonymkode: aaab4...f01 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #15 Skrevet 6. august Jeg har reflektert en del over dette, og ja jeg er veldig fornøyd med livet som det er nå. Men det har vært en humpete vei hit. Nå føler jeg alt er «på stell». Jeg har to flotte ungdommer som klarer seg fint, jeg har en mann som kom inn og tok farsrollen da faren deres ikke er så mye til stede, til tross for at han ikke har egne barn. Samme med svigerfamilien, de ser på oss som en del av familien. Vi er skikkelig heldige med de ❤️ Ellers har jeg klatret karrierestigen på jobb og har en jobb jeg trives med og som betaler svært godt. Vi har nylig kjøpt oss en skikkelig fin bil. Det er overfladisk men gir en lykkefølelse likevel 😅 Ikke minst er vi friske og har tak over hodet og mat på bordet, bare det er jo mye å være takknemlig for ☺️ Anonymkode: 9e43c...e33 2
pingeling Skrevet 6. august #16 Skrevet 6. august Super fornøyd med livet, og kjenner på en takknemlighet neste hver eneste dag over hvor bra det er. Og føles bare som det blir bedre og bedre selv om jeg nå nærmer meg 50. Det betyr ikke at livet er perfekt, eller at jeg ikke har slitne dager eller perioder. Men totalt sett er livet helt fantastisk 2
Strigiformes Skrevet 6. august #17 Skrevet 6. august (endret) Jeg føler meg heldig som har så mange gode mennesker i livet mitt. Har god helse og mye positivt om skjer. Jeg er veldig fornøyd. Endret 6. august av Strigiformes 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #18 Skrevet 6. august Må vel si ja som førsteinnskytelse. Er ved god helse fysisk. Takler stress dårlig. Verden med tanke på jobb bolig mm raser. Litt irritert med tanke på muligheter jeg har latt gå fra meg, i sær bitcoin. Vet ikke hva et realistisk selvbilde er. Så prøver å legge ambisjonene lavt. Får det ikke helt til tross dette. Anonymkode: 9e9bf...005 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #20 Skrevet 7. august Flintis skrev (På 6.8.2025 den 9.44): Slettet Slettet hva? Anonymkode: 24fa1...9ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå