AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august Jeg har lagt merke til at jeg endrer litt klesstil ut i fra hvem jeg er kjæreste med. Noe av det handle rom at jeg liker å gjøre ham glad og gjerne går i favoritt-plaggene hans - men mest handler det om at ulike menn får frem ulike sider i meg. Jeg han være både tøff og myk, og er jeg sammen med en mykere mann kler jeg meg mykere fordi han gjør meg mykere. i dag har jeg en kjæreste som er rappkjeftet, og som liker å erte og diskutere med meg. Med ham merker jeg at jeg tar ferm igjen mer av klærne jeg ikke har brukt på mange mange år, med litt klarere farger, mønster osv. Jeg ble i stuss over dette når jeg ryddet klesskapet. Jeg tenker selv det ikke er noe galt i det. Alt jeg kler meg i er jo klær jeg har kjøpt tidligere og liker selv også - men jeg ser jeg både påvirkes i form av "hvem jeg er"vi er forhold men også fordi jeg liker å pynte meg slik han liker best. Jeg er fortsatt meg selv, men noen sider av meg blir tydeligere med en mann enn en annen tror jeg. Jeg må legge til at ingen av kjærestene mine har kommentert klesstilen min, så det er ikke noe jeg gjør fordi han bestemmer direkte. Men mer fordi jeg liker å se øynene hans glitre når han ser på meg. (Det gjør de når jeg er naken også altså, jeg må ikke gjøre endringer i stil direkte for ham - men for å sikre at han blir kanskje? Så hva tenker dere? Gjør dere også dette? Anonymkode: 75e54...9e4
AnonymBruker Skrevet 5. august #2 Skrevet 5. august Har endret klesstil gjennom årene fordi jeg har blitt eldre og født barn. Ellers ingen endringer for noen andre. Anonymkode: 913dc...b5e 2
-jk- Skrevet 5. august #4 Skrevet 5. august Jeg tenker det er helt normalt å tilpasse seg partner litt på dette området, akkurat som på mange andre områder. Jeg gjør det selv, og setter pris på om evt. kjæreste også gjør det.
AnonymBruker Skrevet 6. august #5 Skrevet 6. august Jeg har aldri endret klesstil grunnet en mann. Og om han ikke liker det jeg går med, så bryr jeg meg ikke om det. Anonymkode: 0c6fa...77d 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august Jeg endret klesstil da jeg var på vei ut av ekteskapet. Fra blomstrete kjoler og bluser med tilhørende bukser i samme farger (så egentlig ut som en kjerring) til litt mer kule klær som jeg brukte på 90-2000 tallet. Sikkert pga midtlivskrise og ville føle meg ung og kul igjen. Ny kjæreste som er bonde, så nå er det Felleskjøpdress og gylle-støvler som er tingen. Og han syntes jeg er drit-sexy i det 🤩 Anonymkode: 88bc6...037 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august Jeg justerer også litt. Det vil si, det er fortsatt min stil, men hvilke plagg som blir hyppigere brukt kan endre seg. For to år siden datet jeg en som alltid gikk i jeans og skjorte. Da brukte jeg også mest skjorter, eller litt pene gensere. Men han siste jeg datet gikk nesten alltid i hettegenser, og da brukte jeg også mer hettegensere. Nå som jeg er singel veksler jeg oftere mellom skjorter og hettegensere. Hvis jeg dater noen som, sier rett ut at det er sexy med skinny jeans, så bruker jeg oftere skinny jeans. Hvis de sier baggy jeans er supersexy, så bruker jeg oftere de baggy jeansene mine. Men jeg er typisk jeans og sneakers-dame, så hadde en date/kjæreste sagt at høye hæler var sexy, så hadde jeg ikke gått ut å kjøpt det for å gå med til hverdags. Hadde en date/kjæreste sagt at han likte om jeg brukte kjoler hjemme, så hadde jeg ledd å sagt at det skjer kun til spesielle anledninger. Anonymkode: 43ff6...52b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #8 Skrevet 6. august Nei, jeg går i det jeg føler meg veldig og fin i selv. Endrer ikke pågrunn av en mann Anonymkode: f6a7e...e9d 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #9 Skrevet 6. august Jeg er også litt sånn. Kan justere litt stil. Men stilen endrer seg også med årene, så det kommer jo naturlige variasjoner i preferanser også. Men skal sies at jeg har jo lyst å matche mannfolket litt i stil. Og som en over her, sier mannen at jeg er sexy i baggy bukse, så bruker jeg gjerne mer det. Men total endring: nei. Anonymkode: 0b9ad...f9d
AnonymBruker Skrevet 7. august #10 Skrevet 7. august Ja delvis, har ofte på det jeg vet han liker godt Anonymkode: acea6...938
AnonymBruker Skrevet 7. august #11 Skrevet 7. august Jeg tenker det er fasade og motsatt av hel ved som jeg finner attraktivt. Anonymkode: a4ad4...672
Red Skrevet 7. august #12 Skrevet 7. august (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg tenker det er fasade og motsatt av hel ved som jeg finner attraktivt. Anonymkode: a4ad4...672 Så hvis hun går oftere i den buksa du kalte henne drit fin i, for å gjøre deg ekstra glad så er hun ikke helt ved🤔 Endret 7. august av Red 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #13 Skrevet 7. august Jeg liker folk som er seg selv og ikke påvirkes hva andre skulle mene. Folk er forskjellig. Null problem 🙂 Anonymkode: a4ad4...672
AnonymBruker Skrevet 7. august #14 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 0.31): Jeg har lagt merke til at jeg endrer litt klesstil ut i fra hvem jeg er kjæreste med. Noe av det handle rom at jeg liker å gjøre ham glad og gjerne går i favoritt-plaggene hans - men mest handler det om at ulike menn får frem ulike sider i meg. Jeg han være både tøff og myk, og er jeg sammen med en mykere mann kler jeg meg mykere fordi han gjør meg mykere. i dag har jeg en kjæreste som er rappkjeftet, og som liker å erte og diskutere med meg. Med ham merker jeg at jeg tar ferm igjen mer av klærne jeg ikke har brukt på mange mange år, med litt klarere farger, mønster osv. Jeg ble i stuss over dette når jeg ryddet klesskapet. Jeg tenker selv det ikke er noe galt i det. Alt jeg kler meg i er jo klær jeg har kjøpt tidligere og liker selv også - men jeg ser jeg både påvirkes i form av "hvem jeg er"vi er forhold men også fordi jeg liker å pynte meg slik han liker best. Jeg er fortsatt meg selv, men noen sider av meg blir tydeligere med en mann enn en annen tror jeg. Jeg må legge til at ingen av kjærestene mine har kommentert klesstilen min, så det er ikke noe jeg gjør fordi han bestemmer direkte. Men mer fordi jeg liker å se øynene hans glitre når han ser på meg. (Det gjør de når jeg er naken også altså, jeg må ikke gjøre endringer i stil direkte for ham - men for å sikre at han blir kanskje? Så hva tenker dere? Gjør dere også dette? Anonymkode: 75e54...9e4 Merket du det først da du ryddet i skapet ? Har du ikke hatt en bevissthet rundt det før nå? 🙈🙈 utenom det tenker jeg ikke så mye på det. Klær betyr ikke så mye, og man vil jo at andre skal like en… du har sikkert brukt dudsa som ‘inspirasjon’… en unnskyldning til å leke i klesveien. Som jo er gøy. Og inspirasjon er gøy. Anonymkode: 06591...e5f
Langline Skrevet 7. august #15 Skrevet 7. august Jeg har skiftet stil med alderen, men ikke pga menn. Hvis du er komfortabel med de endringene du gjør så greit tenker jeg, men ville nok vært litt obs på hvor «føyelig» du er villig til å være og om dette gjelder på andre områder også..
AnonymBruker Skrevet 7. august #16 Skrevet 7. august Er alt for glad i klær til å tilpasse meg andre sine stiler. Anonymkode: 5d11c...803
Rødstrupa Skrevet 7. august #17 Skrevet 7. august Det vitner om usikkerhet. Vær tro mot deg selv, også når det gjelder klesvalg
AnonymBruker Skrevet 7. august #18 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Merket du det først da du ryddet i skapet ? Har du ikke hatt en bevissthet rundt det før nå? 🙈🙈 utenom det tenker jeg ikke så mye på det. Klær betyr ikke så mye, og man vil jo at andre skal like en… du har sikkert brukt dudsa som ‘inspirasjon’… en unnskyldning til å leke i klesveien. Som jo er gøy. Og inspirasjon er gøy. Anonymkode: 06591...e5f Dette var en fin måte å se på det på. Ja, jeg merka det når jeg ryddet i skapet for jeg fikk lyst å ta frem noen klær jeg ikke har brukt på lenge og rydde annet litt vekk. Og så la jeg merke til hva grunnen til at jeg ville ta dem frem igjen var - at han nok ville like dem. Det er jo fortsatt mine klær jeg bruker, men varierer ut i fra hvem sin oppmerksomhet jeg ønsker å tiltrekke meg litt ekstra kanskje. Det har jo fått meg til å variere litt mer, og teste ut litt mer forskjellig. Jeg tror ulike folk kan forsterke ulike sider i oss uten at det er negativt. Takk for ulike tilbakemeldinger. Ble interessert i å høre hvordan andre tenker om dette.. Anonymkode: 75e54...9e4
AnonymBruker Skrevet 7. august #19 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): men varierer ut i fra hvem sin oppmerksomhet jeg ønsker å tiltrekke meg litt ekstra kanskje. Anonymkode: 75e54...9e4 Det er vel dette jeg tenker kan bli problematisk. Du slår meg som relativt ung og med et noe usunt valideringsbehov. Hva skjer om du tar på deg klær du tenker skaper oppmerksomhet, men personen ikke sier noe? Om det er uproblematisk så er det jo fint. Om du går rundt og tenker «hvorfor sa han ikke at jeg var fin» så burde du kanskje ta en runde med deg selv. Anonymkode: a4ad4...672
AnonymBruker Skrevet 7. august #20 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er vel dette jeg tenker kan bli problematisk. Du slår meg som relativt ung og med et noe usunt valideringsbehov. Hva skjer om du tar på deg klær du tenker skaper oppmerksomhet, men personen ikke sier noe? Om det er uproblematisk så er det jo fint. Om du går rundt og tenker «hvorfor sa han ikke at jeg var fin» så burde du kanskje ta en runde med deg selv. Anonymkode: a4ad4...672 Jeg er ikke ung, men har i en episode hatt et par partnere etter jeg kom ut av et langvarig forhold. Som ung hadde jeg vært alt for egenrådig til å la noen påvirke hvordan jeg ønsket å kle meg. Men i dag er jeg mer tilbøyelig til å sette ekstra pris på å kle meg i jeans feks, siden jeg vet han elsker jeans, eller å finne frem en litt kortere kjole enn det jeg vanligvis går i osv. Jeg spør jo - fordi jeg også ser de potensielle problemene med dette, samtidig er jeg sammen med menn som hverken ber meg om dette eller kun gir meg oppmerksomhet pga dette. Men når den trange jeansen kommer frem vet jeg jo godt at fingrene hans fort finner frem. Jeg setter pris på å pynte meg for partneren min både i hverdagen og til fest, men baserer selvsagt ikke selvfølelsen min på det. Det er jo helst at det trekker opp og gir en bonus heller enn at jeg opplever noe negativt med det. Den forrige partneren min gav mindre umiddelbar bekreftelse, men jeg vet han satt pris på det likevel. Så kun en bonus. Men jeg spør jo, fordi jeg ble litt i stuss og ønsket å tenke over temaet litt sammen med andre Anonymkode: 75e54...9e4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå