Gå til innhold

Sende godteri i posten...

Anbefalte innlegg

Gjest BareMeg
Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men...har lyst til å sende norsk melkesjokolade til en venninne som bor i London for tiden, lurer på om det går an, eller om det finnes noen regler for sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det finnes noen regler m.h.p. sjokolade. Jeg sendte i hvert fall masse norsk sjokolade til broren min da han bodde i USA og det var aldri noen problemer forbundet med det.

Send sjokolade du!

Skrevet

(Sånn litt på siden; snålt man har lov til å sende sjokolade/godteri til USA når du tenker på at du må levere inn alle utenlandske matvarer på flyplassen der borte :forvirret:)

Skrevet
(Sånn litt på siden; snålt man har lov til å sende sjokolade/godteri til USA når du tenker på at du må levere inn alle utenlandske matvarer på flyplassen der borte :forvirret:)

Snodig, for jeg har aldri levert fra meg noe som helst og jeg har hatt med meg temmelig mye rart, bl.a. lefser og tyttebærsyltetøy. Da jeg sjekket med ambassaden, fikk jeg beskjed om at matvarer som var varmebehandlet var helt OK å innføre.

Gjest Shadowlyn
Skrevet

Jeg ble tatt fra brødskiver med leverpostei da jeg dro til USA i fjor. :ler:

Skrevet

Jeg har iallfall sendt småsjokolader til utlandet i sin tid. Men det var før den store terrorbølgen da.

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg har iallefall sendt masse Freia melkesjokolade til Skottland uten problemer.

Edit: skrivefeil

Endret av Fairy
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har mottatt både melkesjokolade, smågodt og brunost i posten i England. Bortsett fra at osten var litt svett gikk det helt greit.

Skrevet

Har sendt div sjokolade, vakumpakket tørrfisk og annen snacks til USA, så bare kjør på med snop-utdelinga, du. :ler:

Skrevet

Godt ingen fant å skulle inspisere de Cubanske cigarene jeg hadde med i relativt store doser... :ler: Måtte jo bare si ja jeg, når spørsmålet var om jeg kunne smugle inn 200 Cubanske cigarer til USA via Norge.

:ler::ler::ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg sender avgårde massevis av sjokolade og marsipan til USA rett som det er, uten problemer :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har sendt både brunost og annet til Amerika, ikke vært noe problem, suppeposer, grøtpakker, null problem :)

Skrevet

Så brunosten holder seg fint de 7-14 dagene ferden tar? Da vet jeg jo hva som skal i neste pakke.. :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet
Så brunosten holder seg fint de 7-14 dagene ferden tar? Da vet jeg jo hva som skal i neste pakke.. :sjarmor:

Litt svett og forslått som sagt, men jeg overlevde godt å spise den, ja. Ikke noe magetrøbbel eller noe. Bare artige reaksjoner fra kamerater som skulle smake. I følge dem smaker det tåfis og karamell.

Gjest Gjest
Skrevet

Du får relger på postkontoret (vanskelig å finne på posten.no) om hva som er lov å sende pr. post til hvilke land. Av matvarer er hermetikk en av de som går igjen som ulovlig de fleste steder, sjokolade er stort sett ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...